Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett tips om onödiga färgpatroner.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Canon Pixma MG:8150 som jag varit nöjd med. Eftersom jag numera bara skriver ut A4 i svart behöver jag inte alla sex färgpatroner, tänkte jag. Det kostar runt 750:- att byta alla varje gång. Så när jag fick varningsmeddelanden om att några av patronerna höll på att bli tomma, tog jag ut alla sex och köpte en ny med svart färg.

Men när jag tryckt i den nya patronen och försökte skriva ut så hände ingenting. Jag ringde Canon Supportern som berättade att jag måste ha alla sex patronerna för att skrivaren kan skriva ut. OK, smart metod att få folk att köpa patroner de inte behöver eller att köpa ny skrivare.
Jag satte tillbaks de gamla patronerna i sina fack och testade att skriva ut. Det gick galant. Jag har nu skrivit ut 20 A4 utan tecken på att det inte borde gå.
Supporterkillen berättade att patronerna använder bläck varje gång man startar skrivaren när den gör ren munstyckena. Så om man bara skriver ut A4 med svart bläck så används bläck från alla patronerna.

Ett tips till er som inte redan visste.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-05-13 13:17

Härligt, jag är i samma sits. Men det slutar ju inte med utskrift, du kan inte använda scannern heller om din Pixma har en sådan därför att meddelandet om att bläck saknas fryser hela apparaten. 100% kundfientligt bullshit.

Jag ska testa ditt knep och så fort vi ska tömma lägenheten inför husflytt så kommer den printern att smaka Office Space-behandling. Sedan blir det aldrig mer någon Canon-printer för min del. Ingen bläckstråle heller för den delen.

Det gick inte, jag tog ur en tom och satte dit den igen, printern klagar på att den är tom och jag kan inte gå förbi det.

MG6350 är det jag har.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-05-13 13:28

Skrivartillverkarna har mycket hyss för sig.
Farsan blev tvungen att nollställa någon räknare på sin brother skrivare (imponerad av att han lyckades googla och lösa det själv).
Annars vägrade den skriva ut, trots inga andra fel.

Canon är en av de större i branschen så deras skrivare är nog minst lika bra som de andra i samma prisklass.
Förmodligen har detta hänt, att sensorerna som styr patronerna som är lika gamla som skrivaren 6-7 år håller inte reda på vilka patroner som är fulla längre och därför tror att alla är fulla bara för att det finne en patron full med svart bläck. Ingen blir gladare än jag, för funkar gör det. Jag tror det fungerar för er också om ni låter skrivaren leta ett tag, för det är det den gör. Letar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-13 17:12

Hade också en Canon skrivare som inte gick att skriva ut svart text när färgerna tog slut, Den skrivaren åkte till tippen.

Köpte istället en svartvit laserskrivare från Samsung som har tuggat på i flera år och kostade bara någon hundring mer än vad patronerna till Canon skrivaren kostade.

En gång en laserskrivare alltid en laserskrivare, Finns inget bättre när man bara skriver ut text lite då och då.

Laserskrivare

Ursprungligen av Tobb@:

Hade också en Canon skrivare som inte gick att skriva ut svart text när färgerna tog slut, Den skrivaren åkte till tippen.

Köpte istället en svartvit laserskrivare från Samsung som har tuggat på i flera år och kostade bara någon hundring mer än vad patronerna till Canon skrivaren kostade.

En gång en laserskrivare alltid en laserskrivare, Finns inget bättre när man bara skriver ut text lite då och då.

Tack för tipset. Nästa gång blir det en laserskrivare.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-05-13 17:53

Den som väntar på något gott...

1
Bevaka tråden