Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: The Legend of Zelda kommer till mobilen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nintendos nästa mobilspel blir Animal Crossing, men efter det kan ett Zelda-spel stå näst på tur enligt en ny rapport.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Nintendos nästa mobilspel blir Animal Crossing, men efter det kan ett Zelda-spel stå näst på tur enligt en ny rapport.

Läs hela artikeln här

Om de lägger det på samma nivå som mario run tycker jag de gör bäst i att strunta i det. Tror inte många blev lockade att köpa riktiga mariospel efter att ha kört mario run i alla fall...

Ursprungligen av Jonatatatan:

Om de lägger det på samma nivå som mario run tycker jag de gör bäst i att strunta i det. Tror inte många blev lockade att köpa riktiga mariospel efter att ha kört mario run i alla fall...

Nu var jag ju lockad av riktiga Mario-spel redan innan, men jag tyckte definitivt att Super Mario Run var en bra mobil-tolkning av Mario-upplevelsen. Åtminstone klassiska 2D-mario, inte så mycket senare 3D-titlar.

Ursprungligen av Redaktionen:

Nintendos nästa mobilspel blir Animal Crossing, men efter det kan ett Zelda-spel stå näst på tur enligt en ny rapport.

Läs hela artikeln här

Personligen skulle jag helst se en Super Smash Bros version för iOS från Nintendo.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Nu var jag ju lockad av riktiga Mario-spel redan innan, men jag tyckte definitivt att Super Mario Run var en bra mobil-tolkning av Mario-upplevelsen. Åtminstone klassiska 2D-mario, inte så mycket senare 3D-titlar.

Säg att det var exakt samma spel fast ej nintendo och ett annan musik och annat skin på figurer o värld, kostar 90kr. Fortfarande ett bra spel? Eller är det varumärket som lyfter det?

Det jag menar är att det antagligen är nostalgin som gör att du gillar det.
( är själv nintendo fan ägt alla stationära förutom Switch o alla bärbara till och med sista gba)

Ursprungligen av Jonatatatan:

Säg att det var exakt samma spel fast ej nintendo och ett annan musik och annat skin på figurer o värld, kostar 90kr. Fortfarande ett bra spel? Eller är det varumärket som lyfter det?

Det jag menar är att det antagligen är nostalgin som gör att du gillar det.
( är själv nintendo fan ägt alla stationära förutom Switch o alla bärbara till och med sista gba)

Vet inte, jag menar självklart gör varumärke, figurer och musik sitt till. Men det gäller ju även de vanliga Mario-spelen, t ex New Super Mario Bros U. Tror dock jag skulle betala 90kr för ett sånt spel även utan Mario-kostymen, men frågan är om jag skulle uppmärksammas på det..

  • Medlem
  • 2017-05-17 07:02

Mario Kart hade nog gjort sig väldigt bra på iOS eftersom man kan använda de inbyggda gyrona för att styra likt man gjorde på wii. Dock behöver de lösa någon form av online plattform så man kan spela med andra användare medans man sitter på bussen och dylikt.

Ursprungligen av Lovan:

Mario Kart hade nog gjort sig väldigt bra på iOS eftersom man kan använda de inbyggda gyrona för att styra likt man gjorde på wii. Dock behöver de lösa någon form av online plattform så man kan spela med andra användare medans man sitter på bussen och dylikt.

Ja mariokart lär ju fungera bra på mobilen. Det går köra online i mariokart 8 på wii u i alla fall vet ej hur de är i DS versionerna.

1
Bevaka tråden