Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 10.3.2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple uppdaterar operativsystemet IOS till version 10.3.2, som innehåller diskreta nyheter som buggfixar och säkerhetsåtgärder.

Läs hela artikeln här

Massor med säkerhetshål lagas, uppdatera.
https://support.apple.com/en-gb/HT207798

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-05-16 20:09
Ursprungligen av keptang:

Massor med säkerhetshål lagas, uppdatera.
https://support.apple.com/en-gb/HT207798

Jösses, inte ett litet antal där.
Kanske de borde uppdatera oftare? :/

Ursprungligen av mattiL:

Jösses, inte ett litet antal där.
Kanske de borde uppdatera oftare? :/

Jag misstänker att Apple inte bedömt att det är så pass allvarligt att det är akut att skeppa ut patcharna fort som bara attan.

  • Avstängd
  • 2017-05-16 22:44
Ursprungligen av sextontio:

Jag misstänker att Apple inte bedömt att det är så pass allvarligt att det är akut att skeppa ut patcharna fort som bara attan.

Jag misstänker att Apple resonerar som så att släppa uppdateringar för ofta skapar ett missnöje hos användarna.
För majoriteten bryr sig inte om när det dyker upp en uppdatering utan bara klickar bort den.
Att det skulle dyka upp en uppdateringen i högre frekvens skulle säkert irritera bara mer.

Ursprungligen av Rlafh:

Jag misstänker att Apple resonerar som så att släppa uppdateringar för ofta skapar ett missnöje hos användarna.
För majoriteten bryr sig inte om när det dyker upp en uppdatering utan bara klickar bort den.
Att det skulle dyka upp en uppdateringen i högre frekvens skulle säkert irritera bara mer.

Det kanske ligger något i det, men jag tror inte att Apple skulle använda det som ursäkt för att avvakta med en kritisk uppdatering som de verkligen bedömer måste ut på direkten när den är färdigställd.

  • Avstängd
  • 2017-05-16 23:36
Ursprungligen av sextontio:

Det kanske ligger något i det, men jag tror inte att Apple skulle använda det som ursäkt för att avvakta med en kritisk uppdatering som de verkligen bedömer måste ut på direkten när den är färdigställd.

Var står det någonstans att det är kritiska uppdateringar?
Sådana har Apple enligt min erfarenhet varit snabba att fixa.

Ursprungligen av Rlafh:

Var står det någonstans att det är kritiska uppdateringar?
Sådana har Apple enligt min erfarenhet varit snabba att fixa.

Flertalet av säkerhetshålen som fixats är kritiska. Finns att läsa vidare på länken i inlägg 2, använd CVE-referenserna om du önskar veta mer detaljer.

Ursprungligen av Rlafh:

Var står det någonstans att det är kritiska uppdateringar?
Sådana har Apple enligt min erfarenhet varit snabba att fixa.

Just nu känns det som att du har sekundminne eller ser varje inlägg som en isolerad händelse. Du svarade själv på mitt inlägg där jag hade nämnt kritiska/allvarliga uppdateringar.

  • Avstängd
  • 2017-05-17 11:04
Ursprungligen av sextontio:

Just nu känns det som att du har sekundminne eller ser varje inlägg som en isolerad händelse. Du svarade själv på mitt inlägg där jag hade nämnt kritiska/allvarliga uppdateringar.

Bara för att du säger att det är en kritisk uppdatering betyder att det inte är det ?
Nu bekfräftafe iofs keptang att det är det.
Är alla fall övertygad om att Apple håller ner antalet uppdateringar som skickas ut och samlar ihop till en större uppdatering.

Ursprungligen av Rlafh:

Bara för att du säger att det är en kritisk uppdatering betyder att det inte är det ?
Nu bekfräftafe iofs keptang att det är det.
Är alla fall övertygad om att Apple håller ner antalet uppdateringar som skickas ut och samlar ihop till en större uppdatering.

Jag har över huvudet taget inte påstått att det är en kritisk uppdatering. Vad har du fått det ifrån? Jag har skrivit att jag misstänker att Apple helt enkelt inte har bedömt att det är så akuta uppdateringar att de behövts släppas direkt. Och som ett svar till dig (http://www.99mac.se/forum/p/2311374) så invände jag och sa att jag inte tror att Apple skulle avstå akuta uppdateringar med hänvisning till risken att användare finner det irriterande om det kommer för många på kort tid i olika intervaller.

Testa läs nästa gång innan du gör påståenden. Om du inte förstår så läs igen. Fungerar det inte så räck upp handen och fråga i PM.

1
Bevaka tråden