Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage hittar inte kontakt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2017-05-16 21:22

Hej
Min fru har fått ett udda fel på med sin 6S. Mitt nummer finns i hennes kontaktbok och när jag ringer så står namnet. Men skickar jag iMessage så står bara numret och inte namnet. Det kommer upp ett förslag under numret "Kanske : XX XX"

Någon som känner igen problematiken? Har testa att ändra i kontaktboken så numret ligger inne med både +46 och utan.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-16 22:30

Kolla under Inställningar -> Meddelanden -> Skicka och ta emot
på din mobil.
På hennes: radera numret från din kontakt. Ring upp henne, kanske det står något annat när du ringer?
Jag tänker att det kanske finns två kontakter med ditt nr,

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-05-17 06:27

Tillägg: Förlåt, jag svamlar, du skrev ju att det är ditt nummer som kommer upp som avsändare, så det jag skrev gäller inte dig. Men jag låter ändå mitt ursprungliga inlägg ligga kvar om någon annan har liknande problem som beror på epostadress som avsändare i iMessage.

Ursprungligen av Nixe:

Men skickar jag iMessage så står bara numret och inte namnet. Det kommer upp ett förslag under numret "Kanske : XX XX"

Ursprungligt inlägg:
iMessage-konversationen har antagligen startats med en av de mailadresser som du har associerat med ditt Apple-konto och inte med ditt mobilnummer. På din telefon kolla Inställningar > Meddelanden > Skicka och ta emot > Börja nya konversationer från. Se till att ditt mobilnummer är markerat där.

Sedan får du starta en ny konversationstråd med din fru. Eller så fortsätter ni i den gamla tråden, men hon får lägga in den aktuella e-postadressen i ditt kontaktkort på hennes mobil.

Jag har valt att bara kunna nås på iMessage via mobilnumret, då riskerar man inte att det skapas konversationer via någon epostadress.

Senast redigerat 2017-05-17 06:44
1
Bevaka tråden