Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är min iPod Classic bortom räddning?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-05-30 20:43

Har ett problem som uppkommit med min trotjänare iPod Classic 160 GB.
Jag skulle i vanlig ordning sätta iPoden i USB-uttaget för att lägga på lite ny musik (använder Windows 7). Går iväg för att fixa något efter att jag gjort detta. När jag kommer tillbaka svarar inte iTunes och den har inte heller hittat iPoden. Jag stänger av datorn och iPoden matas ut. När jag sedan kollar i iPoden så möts jag av meddelandet ”Ingen musik” och ”inga podcasts” när jag bläddrar i mitt innehåll. Har haft den i ca 5 år eller något och har fyllt minst hälften av utrymmet som finns där så det är ju helt otänkbart att det inte skulle finnas något där.

Ansluter igen, med samma resultat. Itunes låser sig och hittar inte iPoden. Jag stänger av datorn igen, rebootar iPoden ett antal gånger, men inget händer. Jag försöker mig på den metod som beskrivs i den här tråden, men även utforskaren låser sig och jag kommer inte förbi steg 4 – jag kommer inte ens in i den dolda mappen iTunes! https://apple.stackexchange.com/questions/163...

Jag har testat ovanstående tillvägagångssätt ett antal gånger, men till ingen nytta.

Någon som har en idé om vad jag kan göra, eller ska jag helt enkelt förpassa min trotjänare till elektronikavdelningen på kommunens återvinningscentral? Är väldigt förtjust i just iPod Classic eftersom man slipper förlita sig på uppkoppling och liknande... finns det något värdigt substitut, vare sig vi pratar Apple eller andra märken?

  • Medlem
  • 2017-05-30 22:01

Testa den i en annan dator.

1
Bevaka tråden