Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Siri-högtalare nu i produktion

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt nya uppgifter har Apples omtalade Siri-högtalare nu börjat produceras, men kommer inte att börja säljas förrän senare i år.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-01 09:43

Beats by Siri?

En produkt jag verkligen behöver och längtar efter.

Hoppas den har samma ljudkvalitét som Bowers & Wilkins A7 – knappast troligt, men det vore kul…

Om man redan har bra ljud i vardagsrummet, har en AppleTV4, har såväl iPad som iPhone: Ge mig då ett bra skäl att köpa en Siri-högtalare. Vilket mervärde kan den då ge mig?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-06-01 11:52

Så länge Siri är så urbota korkad så vore det en grav miss av Apple att släppa en produkt vars enda interface är Siri.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-06-01 13:00
Ursprungligen av rowlfen2:

Om man redan har bra ljud i vardagsrummet, har en AppleTV4, har såväl iPad som iPhone: Ge mig då ett bra skäl att köpa en Siri-högtalare. Vilket mervärde kan den då ge mig?

I mitt fall skulle en smart Siri och homekit vara dunder. Vore underbart att slippa appar och knappar för att styra hemmet. Her ifs en hel del automation (Fibaro) i mitt hem, men som någon vis man sa en gång. Mest prylar vid pärleporten vinner.

Ursprungligen av rowlfen2:

Om man redan har bra ljud i vardagsrummet, har en AppleTV4, har såväl iPad som iPhone: Ge mig då ett bra skäl att köpa en Siri-högtalare. Vilket mervärde kan den då ge mig?

Tänk dig alla tjänster som kopplar sig till Siri - Uber, Foodora etc etc..

Ursprungligen av The Cat:

I mitt fall skulle en smart Siri och homekit vara dunder. Vore underbart att slippa appar och knappar för att styra hemmet. Her ifs en hel del automation (Fibaro) i mitt hem, men som någon vis man sa en gång. Mest prylar vid pärleporten vinner.

Redan idag styr jag mina huelights utan knappar. Väcker bara Siri och ger röstkommando. Vad blir skillnaden med att säga samma kommando till en högtalare jämfört med att säga samma sak till min iPhone? Siri kan väl ändå inte bli smartare i högtalaren än i min iPhone? Eller...?

Ursprungligen av rowlfen2:

Redan idag styr jag mina huelights utan knappar. Väcker bara Siri och ger röstkommando. Vad blir skillnaden med att säga samma kommando till en högtalare jämfört med att säga samma sak till min iPhone? Siri kan väl ändå inte bli smartare i högtalaren än i min iPhone? Eller...?

Ska vara samma lika. Om man tittar på tex Alexa så hanterar den fler användare än bara dig själv, den vet vilken det är som talar med den - något liknande kan Apple komma med. Sedan finns det vissa scenarion där man inte vill dra fram telefonen för att ta med sin röstassistent, till exempelvis när man lagar mat etc.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ska vara samma lika. Om man tittar på tex Alexa så hanterar den fler användare än bara dig själv, den vet vilken det är som talar med den - något liknande kan Apple komma med. Sedan finns det vissa scenarion där man inte vill dra fram telefonen för att ta med sin röstassistent, till exempelvis när man lagar mat etc.

Bra där! Ja en viss förbättrad bekvämlighet kan man få. Och om den håller reda på en familjs alla röster är ju det också ett plus. Om den får bildskärm så kan den ge aningen snabbare info (om man inte har sin iPhone/iPad i samma rum.) ?

Ursprungligen av rowlfen2:

Om den får bildskärm så kan den ge aningen snabbare info (om man inte har sin iPhone/iPad i samma rum.) ?

Normalt sett så verkar tanken vara att enheten läser upp informationen till dig. Inget som presenteras på en skärmyta - dock så har Amazon nyligen kommit med en sådan produkt (Echo Show) som kan vara intressant vid vissa scenarion, till exempelvis vid videosamtal. Möjligt att Apple ser att detta bör ske via Facetime från en enhet med iOS istället.

Om Apple är smarta så försöker de spela på kunder som redan använder iPhone och iPad och hur de fungerar tillsammans med deras motsvarighet till Echo. Exempelvis: "Skicka ett iMessage till person X med texten Y", "Ring upp person X via FaceTime från enhet Y".

1
Bevaka tråden