Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple registrerar nya produkter inför WWDC

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har registrerat en rad nya produkter med modellnummer för Eurasien, vilket pekar mot både nya Mac-datorer och Ipad-modeller.

Läs hela artikeln här

Är det dags för en ny Mac eller Ipad till hushållet?
- Definitivt!

Just nu är den enda frågan i hushållet om det blir en 13 eller 15-tums-version av Macbook Pro.

  • Medlem
  • 2017-06-01 08:00

Efter sju år med samma Macbook Pro 13" känns det som att det är dags att byta nu. Den fungerar för mina behov, men den är inte särskilt pålitlig längre (kraschat tre gånger det senaste året), så vore skönt med en som jag kan lita på. Om det blir Macbook eller Macbook Pro är oklart. Spännande tider i vilket fall som helst. Försöker att inte hajpa upp eventet för mycket dock.

  • Medlem
  • 2017-06-01 20:01

Alla modellnumren när det gäller Mac är befintliga desktops. Exvis är A1347 Mac Mini Mid 2010 - Late 2014.

http://www.everymac.com/ultimate-mac-lookup/

Nåja, vi får väl se vad som händer

  • Medlem
  • 2017-06-02 10:03
Ursprungligen av Ljung:

Alla modellnumren när det gäller Mac är befintliga desktops. Exvis är A1347 Mac Mini Mid 2010 - Late 2014.

http://www.everymac.com/ultimate-mac-lookup/

Nåja, vi får väl se vad som händer

Känns mer rimligt, med tanke på hur lång tid det ändå gått sedan de uppdaterade de stationära datorerna. Personligen är det dock inte alls lika intressant som uppdaterade MacBooks. Nåväl. Vi får se, som sagt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-06-03 13:38
Ursprungligen av rKID:

Efter sju år med samma Macbook Pro 13" känns det som att det är dags att byta nu. Den fungerar för mina behov, men den är inte särskilt pålitlig längre (kraschat tre gånger det senaste året), så vore skönt med en som jag kan lita på. Om det blir Macbook eller Macbook Pro är oklart. Spännande tider i vilket fall som helst. Försöker att inte hajpa upp eventet för mycket dock.

Installerat om den?

  • Medlem
  • 2017-06-03 14:42
Ursprungligen av kenjon:

Installerat om den?

Japp. Blåst ur den och installerat om den tre gånger det senaste året. Den fungerar som sagt, men känns minst sagt opålitlig. Som du förstår. En idé är väl att trycka in SSD och utöka ramminnet, men det känns som pengar i sjön vid det här laget.

Ursprungligen av rKID:

Japp. Blåst ur den och installerat om den tre gånger det senaste året. Den fungerar som sagt, men känns minst sagt opålitlig. Som du förstår. En idé är väl att trycka in SSD och utöka ramminnet, men det känns som pengar i sjön vid det här laget.

Kan hända att den blir stabilare med en SSD. Igen stor investering, så kan vara värt det.

  • Medlem
  • 2017-06-03 15:14
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan hända att den blir stabilare med en SSD. Igen stor investering, så kan vara värt det.

Det är sant. Kanske får undersöka saken närmare, ändå. Om inte annat för att kunna fortsätta ha den som andradator jämte en eventuell ny Macbook. Är väldigt främmande för att pilla med datorer (enda jag bytt är batteri), dock. Men som jag förstått det är det lätt att byta till SSD.

Fast om sanningen ska fram är det väl mycket lust som lockar med en ny dator. Om du förstår vad jag menar?

Ursprungligen av rKID:

Fast om sanningen ska fram är det väl mycket lust som lockar med en ny dator. Om du förstår vad jag menar?

Antar att det är för att den är gammal

1
Bevaka tråden