Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi sänder live under WWDC

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Magic Keyboard med numerisk del.
https://www.apple.com/se/shop/product/MQ052S/...

Och det kommer en "space grey" variant av det nya tangentbordet också. Det skymtade förbi under visningen av kommande iMac Pro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-05 22:29

Men det verkar som Apple glömt bort sin MacBook / MacBook Air. Eller ska denna skara människor köpa MacBook Pro 13" utan touch-bar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-05 22:35
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och det kommer en "space grey" variant av det nya tangentbordet också. Det skymtade förbi under visningen av kommande iMac Pro.

Trist nog får vi nog vänta ett halvår på den färgen.

Ursprungligen av Erik.dv:

Men det verkar som Apple glömt bort sin MacBook / MacBook Air...

MacBook blev uppdaterad med Kaby Lake-processor och snabbare SSD.

Och han nämnde även MacBook Air:
"...MacBook Air is gonna get a bump in megahertz as well..." (ungefär vid 44:30 i presentationen)

Senast redigerat 2017-06-06 09:06
Ursprungligen av _empty:

BRA EVENT! Imponerad!

Ja, helt klart intressant. Lite så jag har tänkt.
När Apple Park är färdigt så kommer det att hända grejer.

Apple tog ett bra steg idag.
Blir shopping till hösten, enligt planerna.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fler nyheter:

Magic Keyboard med numerisk del.
https://www.apple.com/se/shop/product/MQ052S/...

Och nya färger på läder- och silikonskal till iPhone

Tack för tips!

Mest imponerad av AR, det kommer säkert explodera i olika användarområden! Kan tänka mig planering (hemma såväl som jobb), samt gå runt på stan och se exempel info på byggnader, eller vad som.. Mäktigt för de som vill använda det. Frågan är hur länge det kommer ta att utveckla eller erbjuda till användarna.

Imac Pro, häftigt såklart, är den för dyr? Förmodligen. Skulle gärna köpa en Pro dator för ca 40k men inte en slant mer.

iPad, första gången på 3 år som köpsuget kom

Senast redigerat 2017-06-06 00:42

En annan "tyst uppdatering" igår:
Man tog bort 1 TB-alternativet på iCloud-lagring, och sänkte priset på 2 TB.

https://www.macrumors.com/2017/06/06/apple-up...

#nyhetstips

  • Avstängd
  • 2017-06-06 09:07
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

En annan "tyst uppdatering" igår:
Man tog bort 1 TB-alternativet på iCloud-lagring, och sänkte priset på 2 TB.

https://www.macrumors.com/2017/06/06/apple-up...

#nyhetstips

Synd att Apple inte ökade gratisalternativet!

Ursprungligen av Rlafh:

Synd att Apple inte ökade gratisalternativet!

Ja, 5 GB är kanske lite snålt – men å andra sidan så kostar 50 GB-alternativet bara 9 kr/månad. Har man lagringsbehovet så är den kostnaden i princip försumbar.

  • Avstängd
  • 2017-06-06 10:16
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, 5 GB är kanske lite snålt – men å andra sidan så kostar 50 GB-alternativet bara 9 kr/månad. Har man lagringsbehovet så är den kostnaden i princip försumbar.

Absolut och jag betalar för 2x200GB extra.
Ser fram emot iCloud Family Sharing som jag läste skulle komma.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och det kommer en "space grey" variant av det nya tangentbordet också. Det skymtade förbi under visningen av kommande iMac Pro.

Och gråa versioner av Magic Trackpad och Magic Mouse också.

https://www.engadget.com/2017/06/05/the-imac-...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 12:35

Så, då har jag äntligen fått se keynoten jag med.

Summering i ett ord för mig som end user och mina användningsområden och behov - Meh...

Inget intressant alls. Jag dock inte förväntat mig något heller, det intressanta lär komma när det blir mer info kring iPhone och Apple Watch.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-06 13:20
Ursprungligen av zinned:

Så, då har jag äntligen fått se keynoten jag med.

Summering i ett ord för mig som end user och mina användningsområden och behov - Meh...

Inget intressant alls. Jag dock inte förväntat mig något heller, det intressanta lär komma när det blir mer info kring iPhone och Apple Watch.

Vad hade du velat se? Vad saknade / saknar du?

  • Medlem
  • 2017-06-06 15:14
Ursprungligen av zinned:

Så, då har jag äntligen fått se keynoten jag med.

Summering i ett ord för mig som end user och mina användningsområden och behov - Meh...

Inget intressant alls. Jag dock inte förväntat mig något heller, det intressanta lär komma när det blir mer info kring iPhone och Apple Watch.

Och jag som tycker Apple varit sega tidigare och med denna keynote ryckte upp sig ordentligt med iPad uppdatering och HomePod mm ?
Men precis som du så tror jag att iPhone lanseringen blir något i hästväg om de lyckas fixa fingeravtryck under skärmen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 16:48
Ursprungligen av Erik.dv:

Vad hade du velat se? Vad saknade / saknar du?

Jag hade i vanlig ordning inga förväntningar alls. Jag hade hoppats på några coola grejer men kan inte minnas att där ens var något jag hade ens saknat. Det var bara...meh. Inget som höjde ögonbrynen alls, inga av nyheterna jag känner att jag har saknat.

Ursprungligen av PaO:

Och jag som tycker Apple varit sega tidigare och med denna keynote ryckte upp sig ordentligt med iPad uppdatering och HomePod mm ?
Men precis som du så tror jag att iPhone lanseringen blir något i hästväg om de lyckas fixa fingeravtryck under skärmen

Ha, det hoppas jag verkligen. Om inte det sker har Apple inte lanserat något vettigt på länge. Visst, HomePod för en smalare målgrupp men inte annars.

Bevaka tråden