Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper tangentbord med numerisk del

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter Apples Keynote under WWDC är Apple-butiken återigen öppen. Ett tillskott i butiken är ett Magic Keyboard med numerisk del.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-06-05 22:39

Det var väl trevligt men skulle hellre se det det lilla i svart version säljas löst. Det som visas tillsammans med iMac Pro ser ju bara för tjusigt ut.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-06-06 00:33

Det med sladd försvann i samma veva, eller var det ett tag sedan?

1500kr för ett t-bord är lite i överkant. Hade lätt betalt 2000kr – om TouchID var inbyggt.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-06-06 00:47
Ursprungligen av reboot81:

Det med sladd försvann i samma veva, eller var det ett tag sedan?

1500kr för ett t-bord är lite i överkant. Hade lätt betalt 2000kr – om TouchID var inbyggt.

Lär väl komma ett med touchbar och touch id som kostar 3000kr

Sjukt märkligt att vi inte fick ett tangentbord med Touch Bar och TouchID.
Nya iMacarna hade verkligen mått bra av det och bostat Touch Bar med fler användare.

Ursprungligen av Chaosstar:

Sjukt märkligt att vi inte fick ett tangentbord med Touch Bar och TouchID.
Nya iMacarna hade verkligen mått bra av det och bostat Touch Bar med fler användare.

Kanske till hösten.
Ska ha ny iMac snart. men det är ingen panik ännu. Så jag hoppas på lite mer spännande ifrån Apple nästa gång.

Touch Bar och TouchID skulle ju smaka fint.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-06-06 09:01

Inte en dag för tidigt, det här har jag velat ha trådlöst i fem år.

Vilket event igår ändå! Mer hårdvara än någonsin under WWDC? Grymt kul!

Varför ingen touch-bar på det lösa tangentbordet? :-/

Ursprungligen av JohannesKBA:

Inte en dag för tidigt, det här har jag velat ha trådlöst i fem år.

Vilket event igår ändå! Mer hårdvara än någonsin under WWDC? Grymt kul!

Hade varit bättre om den också haft solceller så man slipper byta eller ladda batterier. Hur svårt kan det vara att få till det ? Fortsätter nog med mitt gamla Logitech K750 som är trådlöst, har numeriskt tangentbord, solceller som gör att det aldrig behöver laddas och ändå känns hyfsat likt ett Apple tangentbord och var fullt anpassat till Macen. Har för mig att det kostade 7-800 när jag köpte det. Finns tyvärr inte att köpa längre...

Ursprungligen av Mats Larsson:

Varför ingen touch-bar på det lösa tangentbordet? :-/

Antar det beror på batteritiden för tangentbordet och de inte ville ha sladd. Blir ju jobbigt att hålla på att ladda ännu en pryl för ofta. Men tangentbord till stationära datorer är ju inget som behöver vara trådlöst enligt mig.
En annan orsak kan ju vara att de helt enkelt blev snåla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-06 13:18

Perfekt nyhet. Fattas bara att det svarta kommer. En av Apple bästa produkter har alltid varit deras tangentbord. Det som fattades tidigare var ju tummerisk del. Den större ytan kanske även betyder större bättre.

Touch Bar hade varit galet i en trådlöst produkt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-06-06 13:57

Tycker det ser ut som om F-knapparna är högre än på det gamla trådade ditot.

Ursprungligen av reboot81:

Tycker det ser ut som om F-knapparna är högre än på det gamla trådade ditot.

Ja, det är samma design som på det nuvarande trådlösa Magic Keyboard.

Det tog ju bara typ, 10 år, av tjat... ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-06 19:42

Enligt uppgift kommer det svarta tangentbordet inte säljas separat. Det låter otroligt märkligt dock att Apple inte skulle göra det.

Ursprungligen av Erik.dv:

Enligt uppgift kommer det svarta tangentbordet inte säljas separat. Det låter otroligt märkligt dock att Apple inte skulle göra det.

Skulls inte förvåna mig om det blir så.
För att behålla det exklusivt bara till iMac Pro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-07 07:57
Ursprungligen av panther:

Skulls inte förvåna mig om det blir så.
För att behålla det exklusivt bara till iMac Pro.

Så om man spiller kaffe på bordet är det en 5000 kr reservdel?

Ursprungligen av Erik.dv:

Enligt uppgift...

Källa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-07 09:10
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Källa?

https://9to5mac.com/2017/06/05/imac-pro-ram-a...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-06-07 09:37

Ska bli intressant o se vad första ebay auktionen med space gray tillbehören slutar på

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-07 09:42

Det vore som sagt otroligt konstigt om de inte säljer dessa tillbehör separat.

Ursprungligen av Erik.dv:

Så om man spiller kaffe på bordet är det en 5000 kr reservdel?

Det borde ju att gå att köpa nytt till rimligare pris om man redan köpt en iMacPro åtminstone.
Vi får väl se. Jag har inga planer på köpa någon. Men visst, spacegray är säkert vackert även till vanlig iMac kanske.
Kanske dock inte så matchande.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det vore som sagt otroligt konstigt om de inte säljer dessa tillbehör separat.

Ja, mycket konstigt.

Kanske möjligtvis att de blir exklusiva för iMac Pro i ett par månader eller så, men sen kommer de att börja säljas separat.

Efter att ha blivit stämda åtminstone två gånger för sina tangentbord på senare MacBook datorer undrar man ju om de nya lösa tangentborden som släppts kommer att bli lika sårbara för smulor, damm, skräp etc?

Ursprungligen av CekariYH:

Efter att ha blivit stämda åtminstone två gånger för sina tangentbord på senare MacBook datorer undrar man ju om de nya lösa tangentborden som släppts kommer att bli lika sårbara för smulor, damm, skräp etc?

Det är ju samma konstruktion i dem (tror jag) - så jag är rädd för att de är lika sårbara för smulor, damm, skräp etc… som tangentborden i de MacBook och MacBook Pro som har fjärilsmekaniska tangenter.

Ursprungligen av The Real Viking:

Det är ju samma konstruktion i dem (tror jag) - så jag är rädd för att de är lika sårbara för smulor, damm, skräp etc… som tangentborden i de MacBook och MacBook Pro som har fjärilsmekaniska tangenter.

Tror det också, vilket är synd för jag gillar att knappa på dom. Har ju ifs inte haft problemet på min MBPr Pro L2016 än som jag har haft sedan jan-17 inte heller på mitt ganska nya Magic TB, men man får väl se. Får väl använda dammvippen varje gång man knappat lite

1
Bevaka tråden