Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11 bjuder på stora nyheter

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple visade som väntat upp IOS 11 under WWDC, och för proffsanvändaren som hoppats på stordåd levererade folket i Cupertino definitivt.

Läs hela artikeln här

Älskar alla nya funktioner på iPad men är sjukt besviken på att det inte blev någon support för Facetime group calls eller någon möjlighet att kontrollera ljud på appnivå för t.ex. när man Facetimar och vill kolla på en video samtidigt, då går det inte sänka Facetime-ljudet eller höja video-ljudet.

  • Avstängd
  • 2017-06-05 21:42
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Älskar alla nya funktioner på iPad men är sjukt besviken på att det inte blev någon support för Facetime group calls eller någon möjlighet att kontrollera ljud på appnivå för t.ex. när man Facetimar och vill kolla på en video samtidigt, då går det inte sänka Facetime-ljudet eller höja video-ljudet.

Inte omöjligt att det kommer. Alla nyheter brukar dom inte presentera.

Ursprungligen av Rlafh:

Inte omöjligt att det kommer. Alla nyheter brukar dom inte presentera.

Jag håller tummarna för det!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-06-06 00:35

Känns som en beta värd att prova!

Ursprungligen av reboot81:

Känns som en beta värd att prova!

Ja:)

Edna jag såg fram emot var nytt fräsht iOS.. men ack så rätt man ändå hade! Nej Apple älskar sin nuvarande design och flytta ikoner hur du själv vill för att göra yta längst upp alt lägga ikoner till höger.. det får man inte för det tycker inte Apple att jag skall göra. Dark Mode som i alla fall ger oss ett litet lyft.. nej inte det heller! Jo man kan invertera färgerna men kom igen?

Förlänger inte mitt dev konto för tanka hem iOS 11 i alla fall. Går iPhone 8 i liknande ointressanta uppdateringar så blir det nog adjöss på riktigt.

Grymt besviken på Apple

Det verkar som att de stora förändringarna kommer för iPad.

Var är snabbvalen för bluetooth och WiFi!!! När de ändå gör om settings så hoppar dom över detta, sinnessjukt.
Övriga förbättringar verkar trevliga. Blir ett nytt sätt att jobba på iPad som exempel.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-06 09:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Ja:)

Hmm, min iPad Pro vill installera 10.3.3 Public Beta 2..
Är du developer möjligen?

Ursprungligen av mattiL:

Hmm, min iPad Pro vill installera 10.3.3 Public Beta 2..
Är du developer möjligen?

Det är lite invecklat. Jag fick en gång ett erbjudande som gör att jag får tillgång till utvecklarbetorna utan att vara utvecklare. Vet inte riktigt hur det gick till men klagar inte.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-06 09:36

Sa de något om vilka enheter som stöds?

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2017-06-06 09:57
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple visade som väntat upp IOS 11 under WWDC, och för proffsanvändaren som hoppats på stordåd levererade folket i Cupertino definitivt.

Läs hela artikeln här

Undrar när de kan tänka sig att separera ringsignalsvolymen från alarmsignalsvolymen. Antingen hör jag inte min telefon när det ringer eller så vaknar jag av en hög signal... Jag vill ha ringsignal på högsta och alarmsignal på två "pluppar".

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-06 11:14
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är lite invecklat. Jag fick en gång ett erbjudande som gör att jag får tillgång till utvecklarbetorna utan att vara utvecklare. Vet inte riktigt hur det gick till men klagar inte.

Tur som en tokig!

Vad tycker ni som testar iOS 11? Tycker det är lite segt, även om det såklart är en beta. Tycker även att rubrikerna ser lite taskiga ut - tex i inställningar.

Bra är att Handelsbanken och Mobilt BankID fungerar. Har inte testat att skicka pengar i Swish, men jag kan logga in och se händelserna.

Ursprungligen av Json_81:

Sa de något om vilka enheter som stöds?

Pro-modellerna vad jag förstått.

Ursprungligen av biffenrydberg:

Var är snabbvalen för bluetooth och WiFi!!! När de ändå gör om settings så hoppar dom över detta, sinnessjukt.

Så här ser nya Control Center ut. Vad är det du saknar?

  • Medlem
  • 2017-06-06 13:14
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad tycker ni som testar iOS 11? Tycker det är lite segt, även om det såklart är en beta. Tycker även att rubrikerna ser lite taskiga ut - tex i inställningar.

Bra är att Handelsbanken och Mobilt BankID fungerar. Har inte testat att skicka pengar i Swish, men jag kan logga in och se händelserna.

Älskar iOS 11, ett otroligt lyft för iPad och kontrollcenter har blivit bra mycket bättre. Men jag upplever också betan som seg, och otroligt buggig, framför allt widgets.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Så här ser nya Control Center ut. Vad är det du saknar?

Att man inte kan välja nätverk eller bt-enhet direkt i kontrollcenter.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-06-06 16:09
Ursprungligen av Knogen:

Undrar när de kan tänka sig att separera ringsignalsvolymen från alarmsignalsvolymen. Antingen hör jag inte min telefon när det ringer eller så vaknar jag av en hög signal... Jag vill ha ringsignal på högsta och alarmsignal på två "pluppar".

Varje kväll går volymen ned till en plupp. Om inte, så vaknar man av ett ryck och livrädd

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-06 16:22
Ursprungligen av andas:

Varje kväll går volymen ned till en plupp. Om inte, så vaknar man av ett ryck och livrädd

Så Night Mode borde kunna justera volymen också, det kunde man önska iallafall.
Eller någon liknande funktion, man kan ju ställa in skärmens färger för kvällsläge, detta med automatik.

Ursprungligen av keptang:

Pro-modellerna vad jag förstått.

Bara de senaste?

Ursprungligen av @ndreas:

Edna jag såg fram emot var nytt fräsht iOS.. men ack så rätt man ändå hade! Nej Apple älskar sin nuvarande design och flytta ikoner hur du själv vill för att göra yta längst upp alt lägga ikoner till höger.. det får man inte för det tycker inte Apple att jag skall göra. Dark Mode som i alla fall ger oss ett litet lyft.. nej inte det heller! Jo man kan invertera färgerna men kom igen?

Förlänger inte mitt dev konto för tanka hem iOS 11 i alla fall. Går iPhone 8 i liknande ointressanta uppdateringar så blir det nog adjöss på riktigt.

Grymt besviken på Apple

Jag är sjukt nöjd, från att ha satsat endast på iPhones i flera år har de engagerat sig i paddorna och macarna istället.

Ursprungligen av Mackan1984:

Jag är sjukt nöjd, från att ha satsat endast på iPhones i flera år har de engagerat sig i paddorna och macarna istället.

Ringer inte med paddan så för mig kvittar det, använder mobilen till allt som inte görs vid daton. Har försökt gilla iPad men inte min grej, dock har jag ändå 3 st

Ursprungligen av @ndreas:

Ringer inte med paddan så för mig kvittar det, använder mobilen till allt som inte görs vid daton. Har försökt gilla iPad men inte min grej, dock har jag ändå 3 st

Haha ok ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 17:21

Vad är det för stora nyheter ni syftar på? Ett lite moddat Control Center, som i sig inte ger jättemycket mervärde för mig, vad var där mer? Jag kan inte se var de "stora nyheterna" fanns, som topic talar om.

Vi är alla olika men för mig

  • drag and drop på ipad

  • nya dockan på ipad

  • synkning av "personinformation" över alla device och inte bara lokalt på varje enskilt device

  • nya hanteringen av skärmdumpar

  • skärminspelningar

  • möjligheten att infoga teckningar i mail etc

Men de riktigt stora förändringarna är nog de nya API:erna som kommer att möjliggöra nya typer av tredjeparts appar. Glöm inte att stora delar av OS:et göms under ytan - som ett isberg

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 17:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Vi är alla olika men för mig

  • drag and drop på ipad

  • nya dockan på ipad

  • synkning av "personinformation" över alla device och inte bara lokalt på varje enskilt device

  • nya hanteringen av skärmdumpar

  • skärminspelningar

  • möjligheten att infoga teckningar i mail etc

Men de riktigt stora förändringarna är nog de nya API:erna som kommer att möjliggöra nya typer av tredjeparts appar. Glöm inte att stora delar av OS:et göms under ytan - som ett isberg

Inget av dina exempel anser jag vara nåt speciellt, inget som förenklar eller gör något så mycket smidigare. Synkningen av data mellan enheter har vi redan idag, vad får vi mer av det i iOS 11? Samma med att infoga bilder i mail, det kan vi ju sedan länge. Skärminspelningar missade jag helt, vad gällde där?

Ursprungligen av zinned:

Vad är det för stora nyheter ni syftar på? Ett lite moddat Control Center, som i sig inte ger jättemycket mervärde för mig, vad var där mer? Jag kan inte se var de "stora nyheterna" fanns, som topic talar om.

Utöver en App Store som som ser ut som IFTTT-appen och Kontrollcenter som hämtat inspiration från Tetris (ett skitfult Tetris) så har du ju snabbgenvägarna till stickers i Meddelanden. Snabbare åtkomst till stickers måste väl ändå varit överst på allas önskelistor?! ?

  • Avstängd
  • 2017-06-06 18:07
Ursprungligen av zinned:

Inget av dina exempel anser jag vara nåt speciellt, inget som förenklar eller gör något så mycket smidigare. Synkningen av data mellan enheter har vi redan idag, vad får vi mer av det i iOS 11? Samma med att infoga bilder i mail, det kan vi ju sedan länge. Skärminspelningar missade jag helt, vad gällde där?

Nej inte allt. iMessage och Bilder mellan enheterna kommer syncas såsom ansiktsigenkänning.

Bevaka tråden