Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11 bjuder på stora nyheter

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 18:09
Ursprungligen av Rlafh:

Nej inte allt. iMessage och Bilder mellan enheterna kommer syncas såsom ansiktsigenkänning.

iMessage och bilder synkas redan idag mellan alla enheter.

  • Avstängd
  • 2017-06-06 18:15
Ursprungligen av zinned:

iMessage och bilder synkas redan idag mellan alla enheter.

Nej det gör det inte fullt ut. Testa att återställa en enhet och se om iMessage historiken återställs när du loggar in med ditt Apple-ID

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 18:19
Ursprungligen av Rlafh:

Nej det gör det inte fullt ut. Testa att återställa en enhet och se om iMessage historiken återställs när du loggar in med ditt Apple-ID

Har jag gjort flertalet gånger. Och ja, all data från konversationer och bilder kommer tillbaka.

  • Avstängd
  • 2017-06-06 18:21
Ursprungligen av zinned:

Har jag gjort flertalet gånger. Och ja, all data från konversationer och bilder kommer tillbaka.

Icke...historik sparas inte. Det är en nyhet.
Då har du återställt från en backup.
Detta är något som har efterfrågats länge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-06 18:26
Ursprungligen av Rlafh:

Icke...historik sparas inte. Det är en nyhet.
Då har du återställt från en backup.
Detta är något som har efterfrågats länge.

Blev plötsligt tveksam, det var ett tag sedan jag gjorde en återställning senast...bilder är jag hundra på iaf, de ligger i iCloud så det är inga konstigheter.

Vad är de för nyheter för apple tv?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-06-06 22:46

iOS 11 gör mig verkligen sugen på att förnya mitt utvecklar-konto, men känner inte att student-ekonomin tillåter det i dagsläget, men jag har skrivit upp mig för de publika betorna.

Det känns som att det under den senaste tiden inte har varit någon större skillnad på Utvecklar-betorna och de publika, så det blir nog bra ändå Eller är det skillnad på .0-versioner och mindre uppdateringar?

Tillägg:
Vet vi vilka iPad-modeller som får de nya multitask-funktionerna? Apple Pencil-grejerna är ju Pro-exklusiva såklart, men gäller detsamma även de övriga finesserna?

  • Avstängd
  • 2017-06-06 23:26
Ursprungligen av Måns97:

iOS 11 gör mig verkligen sugen på att förnya mitt utvecklar-konto, men känner inte att student-ekonomin tillåter det i dagsläget, men jag har skrivit upp mig för de publika betorna.

Det känns som att det under den senaste tiden inte har varit någon större skillnad på Utvecklar-betorna och de publika, så det blir nog bra ändå Eller är det skillnad på .0-versioner och mindre uppdateringar?

Tillägg:
Vet vi vilka iPad-modeller som får de nya multitask-funktionerna? Apple Pencil-grejerna är ju Pro-exklusiva såklart, men gäller detsamma även de övriga finesserna?

Behövs inget utvecklar konto.
https://beta.applebetas.co

Ursprungligen av zinned:

Inget av dina exempel anser jag vara nåt speciellt, inget som förenklar eller gör något så mycket smidigare. Synkningen av data mellan enheter har vi redan idag, vad får vi mer av det i iOS 11? Samma med att infoga bilder i mail, det kan vi ju sedan länge. Skärminspelningar missade jag helt, vad gällde där?

Synkning av identifierade ansikten/personer finns INTE i IOS10.

Det är inte fråga om att lägga till bilder. Det är handritade teckningar

Du behöver inte tycka att det är stora grejer men du får gärna vara korrekt innan du avfärdar funktionalitet

  • Medlem
  • 2017-06-07 08:48

Stöd för FLAC infört via Files. Artikel. Stödet kan komma att utvidgas.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-06-07 10:16
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad tycker ni som testar iOS 11? Tycker det är lite segt, även om det såklart är en beta. Tycker även att rubrikerna ser lite taskiga ut - tex i inställningar.

Det är väl som vanligt med en .0-beta att den är verkligen ny. Vänta tills motsvarande första publika betan så brukar det som regel vara mycket bättre drag i programvaran. Dom har kanske plocka bort någon initial instrumentering, vad vet jag? Men jag håller alltså med om att dev-betan är mycket seg.

  • Avstängd
  • 2017-06-07 10:52

100 NEW iOS 11 Hidden Features & Changes!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-06-07 12:41
Ursprungligen av Rlafh:

Behövs inget utvecklar konto.
https://beta.applebetas.co

Hur pass säkert är det? Jag menar, kommer Apple att låsa mig ute?

@Måns97 Låsa dig ute från vadå?

För egen del så väntar jag till den publika betan kommer. De sa väl "by the end of the month", så det handlar ju bara om ca tre veckor.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-06-07 13:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

@Måns97 Låsa dig ute från vadå?

"Låsa ute" är kanske fel ord, men jag tänker att man bryter väl mot någon EULA att inte installera det från Apple direkt?
Jag vet inte exakt vad jag tänker kan hända, men kanske att det blir problem när det kommer uppdateringar senare, eller när man ska installera den färdiga versionen i höst?

Ursprungligen av Måns97:

...jag tänker att man bryter väl mot någon EULA...

Ja, det gör man kanske. Man utger sig för att vara utvecklare, utan att ha betalat för det.

Men jag tror inte att de bryr sig så mycket. Det är du som riskerar din enhet genom att installera beta-programvara.

Ursprungligen av Måns97:

...inte installera det från Apple direkt...

Själva iOS-installationen görs från Apple. Det man gör via den där länken är att installera beta-profilen, som gör att du får tillgång till beta-versionerna.

Åtminstone är det så jag tolkar det. Se här: https://www.youtube.com/watch?v=84bJH5FY2cs

Ursprungligen av Måns97:

... problem när det kommer uppdateringar senare, eller när man ska installera den färdiga versionen i höst...

Nej, det tror jag inte.

Och ångrar man sig, så kan man väl alltid ta bort beta-profilen från enheten, och återställa enheten till senaste "riktiga" version.

Någon som vet om QuickType nu funkar på svenska?

  • Avstängd
  • 2017-06-07 15:22
Ursprungligen av +Pine+:

Någon som vet om QuickType nu funkar på svenska?

Nej det finns inte

  • Medlem
  • International user
  • 2017-06-07 23:00
Ursprungligen av @ndreas:

Edna jag såg fram emot var nytt fräsht iOS.. men ack så rätt man ändå hade! Nej Apple älskar sin nuvarande design och flytta ikoner hur du själv vill för att göra yta längst upp alt lägga ikoner till höger.. det får man inte för det tycker inte Apple att jag skall göra. Dark Mode som i alla fall ger oss ett litet lyft.. nej inte det heller! Jo man kan invertera färgerna men kom igen?

Förlänger inte mitt dev konto för tanka hem iOS 11 i alla fall. Går iPhone 8 i liknande ointressanta uppdateringar så blir det nog adjöss på riktigt.

Grymt besviken på Apple

Så du är besviken för att du inte kan ha ikoner till höger?
Makes sense.

Ursprungligen av zinned:

Vad är det för stora nyheter ni syftar på? Ett lite moddat Control Center, som i sig inte ger jättemycket mervärde för mig, vad var där mer? Jag kan inte se var de "stora nyheterna" fanns, som topic talar om.

Främst för iPad.
Annars är det väl AR

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-07 23:40
Ursprungligen av zappee:

Främst för iPad.
Annars är det väl AR

AR? Vad var vettigt med det? En teknik som för övrigt är så långt ifrån nyttig än så det inte är sant.

Ursprungligen av zinned:

AR? Vad var vettigt med det? En teknik som för övrigt är så långt ifrån nyttig än så det inte är sant.

Du har fel i ditt svepande uttalande om AR. Om vi tittar bortom underhållningsindustrin så finns det gott om exempel där AR redan är nyttigt och kommer att bli ännu nyttigare

Det är lätt att hitta exempel på detta:
AR inom hälsovård

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-06-08 09:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Du har fel i ditt svepande uttalande om AR. Om vi tittar bortom underhållningsindustrin så finns det gott om exempel där AR redan är nyttigt och kommer att bli ännu nyttigare

Det är lätt att hitta exempel på detta:
AR inom hälsovård

Fasen vad det finns många i detta forum numera som läser slarvigt.

Se mitt inlägg igen, jag skrev aldrig att AR var meningslöst/uselt/kass etc. Jag ställde en fråga och kom med ett påstående, där jag fortfarande vidhåller det senare. Din länk tittade jag på och den är fylld med massa sometime, somewhere, somehow...vilket jag var inne på i mitt inlägg. Det är en kanonbra teknik och den har potential att kunna göra vansinnigt mycket nytta. Vi är dock långt ifrån det stadiet nu.

Så, jag står fortfarande i min initiala frågeställning utan egentligt svar.

Jag är riktigt pepp på "drag and drop" . Har ni koll på om det enbart är PRO-modellerna som får stöd för det?

Ursprungligen av Ojjasboppason:

Jag är riktigt pepp på "drag and drop" . Har ni koll på om det enbart är PRO-modellerna som får stöd för det?

Min uppfattning är att det inte endast är PRO-modellerna som kommer få det. Tydligen så fungerar det för iPhone också. Har betan installerad på min Air 2, men inga filer att testa med

Och avsaknaden av Iphone 5 gav click-bait rubriker om att de telefonerna skulle bli "oanvändbara" iom releasen av IOS11...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Min uppfattning är att det inte endast är PRO-modellerna som kommer få det. Tydligen så fungerar det för iPhone också. Har betan installerad på min Air 2, men inga filer att testa med

Jag är tveksam om drag&drop kommer till Iphone. Största hindret som jag ser är att app-växlaren fungerar helt olika samt att du inte kan ha två appar öppna på skärmen samtidigt på en Iphone (så vitt som jag har sett på min 7:a)

Nu har jag inte provat på 7+ eftersom jag vill ha en enhet som fungerar som den ska - så det är kanske annorlunda på den eftersom den kan ses som en liten mix mellan Ipad och Iphone.

När det gäller Ipad-modeller så ser jag inte att de kommer att begränsa det till Pro-modellerna. Pro-modellerna har annat som urskliljer dem från övriga modeller - så drag&drop bör komma till alla Ipadmodeller.

Bevaka tråden