Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11 låter dig chatta med Siri

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Betaversionen av IOS 11 har installerats av flera utvecklare, och nya funktioner som inte nämndes under gårdagens presentation har hittats.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-06-06 20:06

Det här var en trevlig doldis.

Bra, om man sitter lite publikt, så vill man helst inte surra med henne

En fråga. Förstår Siri sammanhang nu?

  • Avstängd
  • 2017-06-07 19:51
Ursprungligen av draags:

En fråga. Förstår Siri sammanhang nu?

Testade
"Hej Siri visa mig närmaste Pizzeria från min position"
Fick upp alternativ utifrån avstånd från mig.

Siri frågade mig om jag ville ha den som är närmast.

Svarade ja.

Siri svarade typ något i stilen "Jag förstod det"

Jag frågade "Hej Siri ge mig vägbeskrivning"

Och fast hon missade vad jag sa första gången så kom hon ihåg och svarade.

"Hittar vägbeskrivning till ******"

Men troligtvis en bugg för kartan kom aldrig upp.

Så ett visst sammanhang förstår hon

Låter lovande.

Har installerat nu.

Dessvärre är Siri fortfarande dålig på sammanhang. Om jag frågar om vem som är kung i Sverige och sedan frågar hur gammal han är så fattar inte Siri att jag fortfarande pratar om kungen.

  • Avstängd
  • 2017-06-07 21:27
Ursprungligen av draags:

Har installerat nu.

Dessvärre är Siri fortfarande dålig på sammanhang. Om jag frågar om vem som är kung i Sverige och sedan frågar hur gammal han är så fattar inte Siri att jag fortfarande pratar om kungen.

Det beror på att du får ett sökresultat från internet och inte ett faktiskt svar av Siri.

Möjligt att det är så, men känns fortfarande som det är en väg att gå tills de närmar sig Googles dito

  • Medlem
  • Piteå
  • 2017-06-08 12:51

Hm, ja, gärna utveckling på Siri på den fronten och överraskande att Apple inte har kommit längre med tanke på hur WWDC-temat i så hög grad var maskinlärning / AI. De måste ju bara känna av pressen från Google Assistant? Jag trodde först att det var en subtil teaser för en överraskning om markanta förbättringar för Siri som skulle komma senare under presentationen, men även om nyheter fanns där, så handlade dem om hennes/hans röst... Inte riktigt det som kändes viktigast idag, även om det var trevligt. (om nu bättre röst även kommer till svenska?)

Rösten är klart bättre även på svenska.

Jag trodde detsamma. Att en av nyheterna skulle vara Siri och att alla deras uppköp skulle ge resultat. Kanske eller förhoppningsvis så kanske AI kretsen finns i iPhone till hösten och att det dä även kommer mer kring Siri då.

Ett plus. Det verkar som om jag kan diktera ett sms på engelska i svenskt Siri.

Gäller detta även på datorn? Siri uttalar lite konstigt numera på datorn. Nästan som hon uttalar engelska ord med fransk brytning.

  • Avstängd
  • 2017-06-08 19:07
Ursprungligen av calinou:

Gäller detta även på datorn? Siri uttalar lite konstigt numera på datorn. Nästan som hon uttalar engelska ord med fransk brytning.

Har du installerat High Sierra betan? Annars så är det ingen skillnad

Ursprungligen av Rlafh:

Har du installerat High Sierra betan? Annars så är det ingen skillnad

Nej inte alls. Prova att fråga Siri om hon kan öppna Photoshop. Då svarar hon "vilken av dom där" : Lightroom eller Photoshop" med en konstig brytning. Det verkar vara något fel.

  • Avstängd
  • 2017-06-08 21:35
Ursprungligen av calinou:

Nej inte alls. Prova att fråga Siri om hon kan öppna Photoshop. Då svarar hon "vilken av dom där" : Lightroom eller Photoshop" med en konstig brytning. Det verkar vara något fel.

Har du inte bytt OS så är det ingen skillnad

Ursprungligen av Rlafh:

Har du inte bytt OS så är det ingen skillnad

Lite OT men det är Siri på datorn som jag menar/macOS-Sierra.

Ursprungligen av calinou:

Lite OT men det är Siri på datorn som jag menar/macOS-Sierra.

Och svaret du fick innan kvarstår - det är skillnad på High Sierra och Sierra. Två olika versioner av MacOS.

Ursprungligen av Rlafh:

Har du inte bytt OS så är det ingen skillnad

Du menar på att hon har alltid haft en brytning oavsett OS? det har jag då inte märkt förut.

  • Avstängd
  • 2017-06-10 14:31
Ursprungligen av calinou:

Du menar på att hon har alltid haft en brytning oavsett OS? det har jag då inte märkt förut.

Ingen här kan svara på hur du upplever rösten men faktum är att om du har Sierra så kan det omöjligt ändras.
Det krävs en uppdatering av macOS till High Sierra för att rösten på Siri ska förändras.

Ursprungligen av Rlafh:

Ingen här kan svara på hur du upplever rösten men faktum är att om du har Sierra så kan det omöjligt ändras.
Det krävs en uppdatering av macOS till High Sierra för att rösten på Siri ska förändras.

Har spelat in. Dock ganska dålig kvalitet men man hör ändå att hon uttalar konstigt fast det är på Svenska.
https://www.youtube.com/watch?v=hwBW1SOeELo&f...

Ursprungligen av calinou:

Har spelat in. Dock ganska dålig kvalitet men man hör ändå att hon uttalar konstigt fast det är på Svenska.
https://www.youtube.com/watch?v=hwBW1SOeELo&f...

Det är så hon uttalar vissa saker i MacOS Sierra. Det är inget fel.

  • Avstängd
  • 2017-06-11 13:41
Ursprungligen av calinou:

Har spelat in. Dock ganska dålig kvalitet men man hör ändå att hon uttalar konstigt fast det är på Svenska.
https://www.youtube.com/watch?v=hwBW1SOeELo&f...

Har alltid låtit sådär. Tyckte du sa att hon hade fransk brytning?

1
Bevaka tråden