Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa FLAC-spelaren?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av star-affinity:

Colibri kanske?...

Du länkar till Mac App Store. Tråden gäller iOS.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du länkar till Mac App Store. Tråden gäller iOS.

Aha, förlåt. ?

  • Medlem
  • 2017-06-07 07:45

Apple inför stöd för FLAC via nya appen Files i IOS11. Åtminstone. Så nu blir det väl ”standard” då. Artikel.

#nyhetstips

Senast redigerat 2017-06-07 08:01
  • Medlem
  • International user
  • 2017-06-08 09:51
Ursprungligen av Alix:

Apple inför stöd för FLAC via nya appen Files i IOS11. Åtminstone. Så nu blir det väl ”standard” då. Artikel.

#nyhetstips

Ser man på, det väntade jag mig inte av Apple. De brukar hålla sig till standarder och strunta i resten såvida de inte själv har kontroll. Men de kanske har upptäckt att det är tillräckligt många som vill har flac för att det ska vara ett problem för Apple de vill åtgärda.

Ursprungligen av Alix:

Apple inför stöd för FLAC via nya appen Files i IOS11. Åtminstone. Så nu blir det väl ”standard” då. Artikel.

#nyhetstips

Var på tiden! Finns ingen mening med att Apple skippar FLAC tycker jag.

Ursprungligen av Alix:

Apple inför stöd för FLAC via nya appen Files i IOS11. Åtminstone. Så nu blir det väl ”standard” då. Artikel.

#nyhetstips

Om det kommer in i musik-appen möjligen, men det är säkert en helt annan divison inom Apple som jobbar med det så kommer kanske där om 6-9 månader? Eller i iOS 12.

Det finns väl inget stöd för FLAC i iTunes?

  • Medlem
  • 2017-06-08 22:37
Ursprungligen av keptang:

Om det kommer in i musik-appen möjligen, men det är säkert en helt annan divison inom Apple som jobbar med det så kommer kanske där om 6-9 månader? Eller i iOS 12.

Det får vi se.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Det finns väl inget stöd för FLAC i iTunes?

Vem vet om Itunes finns när IOS 11 släpps?

---

Man kan vända på det: Det skulle vara konstigt om det fanns stöd för FLAC bara i appen Files i Ipad om ett år.

Ursprungligen av Alix:

Det får vi se.
Man kan vända på det: Det skulle vara konstigt om det fanns stöd för FLAC bara i appen Files i Ipad om ett år.

Ja, mycket, men inte förvånande, eller att det försvinner från Files. Får vänta till september/oktober så vet vi svart.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-06-12 09:21
Ursprungligen av keptang:

Ja, mycket, men inte förvånande, eller att det försvinner från Files. Får vänta till september/oktober så vet vi svart.

Jo, men det brukar gå all in när de väl gör det. Om de faktist behåller stödet för flac så tro jag inte att de begränsar det till files. Isåfall lär stödet komma till music också. Sampt ett API på det lanceras.

Bevaka tråden