Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple introducerar Ipad Pro 10,5 tum

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan iofs va smidigt att kunna trycka på knappen med pennan, men borde gå att lösa mjukvarumässigt med fast knapp också.

Ursprungligen av Chaosstar:

Kan iofs va smidigt att kunna trycka på knappen med pennan, men borde gå att lösa mjukvarumässigt med fast knapp också.

Vete sjutton. Den knappen reagerar väl på kroppens elektriska ledningsförmåga så det känns inte som att är möjligt att fixa det med mjukvara.

Ursprungligen av Mackan1984:

Kommer alla funktioner som demonstrerades fungera på dessa alltså?

Var ser man i inställningarna på min iPad mini 4 om vilken generation det är?

Ursprungligen av keptang:

Tackar.

Tänkte vänta lite med att köpa. Det är allstå inte som men vissa andra Apple prylar att man behöver hasta sig att beställa ifall man vill ha leverans närmaste veckor? Har du fått din? Hur nöjd är du?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Var hittar du det priset?

Den kostar 7495 kr hos Apple, och de stora elektronikkedjorna verkar lägga sig på 7490.

Bara 5 kr? Det brukar vanligtvis vara större skillnad på priset på Apple varor om man köper på andra ställen än Apple-butik.

  • Medlem
  • 2017-06-15 21:12
Ursprungligen av calinou:

Bara 5 kr? Det brukar vanligtvis vara större skillnad på priset på Apple varor om man köper på andra ställen än Apple-butik.

Ja, bara 5 kr billigare hos återförsäljare. Hos Apple kostar det 7495 kr och 7490 kr hos återförsäljarna.

Här har du en prisjämförelse på prisjakt,
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4356183

Men om du är student eller lärare så kan du få en större rabatt hos Apple eller Mecenat.

Ursprungligen av WiFi:

Ja, bara 5 kr billigare hos återförsäljare. Hos Apple kostar det 7495 kr och 7490 kr hos återförsäljarna.

Här har du en prisjämförelse på prisjakt,
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4356183

Men om du är student eller lärare så kan du få en större rabatt hos Apple eller Mecenat.

Köper hellre på Apple butik om det ska vara likvärdig pris. Dom verkar ha sänkt sina marginaler.

  • Avstängd
  • 2017-06-15 21:54
Ursprungligen av calinou:

Var ser man i inställningarna på min iPad mini 4 om vilken generation det är?

Inställningar - Allmänt - Om - Modell

Ursprungligen av Rlafh:

Inställningar - Allmänt - Om - Modell

Det ska väl börja på A? ser ju inte i inställningarna detta och omöjligt att läsa på baksidan men som tur att man kan använda sig av förstoraren på mobilen. Då är modellen A1550. Kan den uppdateras kan man fråga sig?

Senast redigerat 2017-06-15 22:16
  • Avstängd
  • 2017-06-16 05:47
Ursprungligen av calinou:

Det ska väl börja på A? ser ju inte i inställningarna detta och omöjligt att läsa på baksidan men som tur att man kan använda sig av förstoraren på mobilen. Då är modellen A1550. Kan den uppdateras kan man fråga sig?

Uppdatera vad? Hårdvaran? Eller mjukvaran?

Den går också att identifiera med det modellnummer som står där jag förklarade.
Googlar man på den så,får man fram vilken version man har.

Ursprungligen av WiFi:

iOS 11 kommer att fungera på dessa iPad-enheter

iPad Pro 12,9 tum
(andra gen.)
iPad Pro 12,9 tum
(första gen.)
iPad Pro 10,5 tum
iPad Pro 9,7 tum
iPad Air 2
iPad Air
iPad
(femte gen.)
iPad mini 4
iPad mini 3
iPad mini 2

https://www.apple.com/se/ios/ios-11-preview/

Hur fördelas detta med olika generationer? Min iPad mini 4 går väl att uppgradera till iOS11 oavsett modellnr?

  • Medlem
  • 2017-06-16 15:23
Ursprungligen av calinou:

Hur fördelas detta med olika generationer? Min iPad mini 4 går väl att uppgradera till iOS11 oavsett modellnr?

Om du har en iPad mini 4 så kommer du kunna uppdatera den till iOS 11 i höst.

  • Avstängd
  • 2017-06-16 18:56
Ursprungligen av calinou:

Hur fördelas detta med olika generationer? Min iPad mini 4 går väl att uppgradera till iOS11 oavsett modellnr?

Ja men du kommer inte få tillgång till alla funktioner pga lägre prestanda jämfört mot toppmodellerna.

Bevaka tråden