Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dropbox, fet varning att köra på mobilen.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

15Gb av mobildata blev jag av med innan jag kom på att det var Dropbox appen som fick min mobil att tokladda hem foton över mobilnätet.

11Gb på några timmar, nytt rekord??

Är Dropbox automatiska kamera uppladdnings tjänst som strular. Spelar ingen roll att man valt att bara använda wifi, appen lurar mobilen att ladda hem alla foton på iCloud och där går det inte att välja att bara wi-fi.

Skrev och klagade till Dropbox, fick ett aslångt svar med frågor typ goddag yxskaft. Känns som de inte läste mitt mail utan bara skickar ett standard svar som ingen människa orkar svara på.

Synd, de var en bra tjänst innan.

Tråkigt, låter som en dryg bugg att råka ut för. Skulle vilja ha lite enklare sätt att att hantera vilka appar som får tillgång till mobildata och kunna ställa in begränsningar direkt i iOS. Dagens inställningar med att kunna ställa in antingen av eller på i inställningar är inte tillräckligt. Skulle vilja att ett interface med alla appar som använder mobildata där man kan ställa in av eller på samt även ställa in begränsning. Så man kan ställa in i att man kommer åt interfacet men den får inte pressa ut mer än säg 500mb data per månad.

Ursprungligen av andlin76:

15Gb av mobildata blev jag av med innan jag kom på att det var Dropbox appen som fick min mobil att tokladda hem foton över mobilnätet.

11Gb på några timmar, nytt rekord??

Är Dropbox automatiska kamera uppladdnings tjänst som strular. Spelar ingen roll att man valt att bara använda wifi, appen lurar mobilen att ladda hem alla foton på iCloud och där går det inte att välja att bara wi-fi.

Skrev och klagade till Dropbox, fick ett aslångt svar med frågor typ goddag yxskaft. Känns som de inte läste mitt mail utan bara skickar ett standard svar som ingen människa orkar svara på.

Synd, de var en bra tjänst innan.

Förstår inte hur du upptäckte detta? kan du förklara så att jag inte råkar för samma sak. Har både iCloud och dropbox. Min mobildata för dropbox är inte på.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-06-18 18:23
Ursprungligen av andlin76:

15Gb av mobildata blev jag av med innan jag kom på att det var Dropbox appen som fick min mobil att tokladda hem foton över mobilnätet.

11Gb på några timmar, nytt rekord??

Är Dropbox automatiska kamera uppladdnings tjänst som strular. Spelar ingen roll att man valt att bara använda wifi, appen lurar mobilen att ladda hem alla foton på iCloud och där går det inte att välja att bara wi-fi.

Skrev och klagade till Dropbox, fick ett aslångt svar med frågor typ goddag yxskaft. Känns som de inte läste mitt mail utan bara skickar ett standard svar som ingen människa orkar svara på.

Synd, de var en bra tjänst innan.

Hade du stängt av mobildata på Inställningar -> Mobilnät -> Dropbox?

Ursprungligen av reboot81:

Hade du stängt av mobildata på Inställningar -> Mobilnät -> Dropbox?

Tror han, likt jag vill ha möjligheten till att komma åt filerna i dropbox via mobilnätet med inte synka bilder och videos. Utan spara det tills man kommer till wifi.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-06-19 10:28

Jag misstänker att mobildata för iCloud (Bilder) är på, och då är det Dropbox som "anropar" alla lokalt lagrade bilder, att dessa ska förberedas för uppladdning mot Dropbox. Men dropbox ser inte var dessa är lagrade. Bilder som bilder tänker/ser Dropbox. Men det är bilder i molnet, vilket inte talas om för Dropbox. Så Dropbox följer angivna spärrar, men iCloud Bilder saknar möjlighet att styra mer än av/på.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-06-19 11:17
Ursprungligen av reboot81:

Jag misstänker att mobildata för iCloud (Bilder) är på,.

Det går inte att slå på. iCloud Bilder synkas bara över wifi.

Ursprungligen av Mija:

Det går inte att slå på. iCloud Bilder synkas bara över wifi.

Men bilderna som redan är synkade kanske skickas vidare till dropbox? Det skulle kanske kunna ge det beskrivna beteendet?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-06-19 12:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Men bilderna som redan är synkade kanske skickas vidare till dropbox? Det skulle kanske kunna ge det beskrivna beteendet?

Det är möjligt och då är det Dropbox inställning för mobildata du får peta på. Jag svarade reboot81 att iCloud Bilder använder aldrig mobildata för sitt bildskyfflande, nåt annat kan jag inte ta ansvar för.

Ursprungligen av Mija:

Det är möjligt och då är det Dropbox inställning för mobildata du får peta på. Jag svarade reboot81 att iCloud Bilder använder aldrig mobildata för sitt bildskyfflande, nåt annat kan jag inte ta ansvar för.

Inte tänkte jag att ställa dig till ansvar för något:) Jag försökte bara se om vi kunde hitta orsaken till problemet med att kombinera ditt och reboots uttalande.

Personligen så har jag inget behov av att peta på Dropbox eftersom jag inte har detta problem.

Ursprungligen av BlackSmp:

Inte tänkte jag att ställa dig till ansvar för något:) Jag försökte bara se om vi kunde hitta orsaken till problemet med att kombinera ditt och reboots uttalande.

Personligen så har jag inget behov av att peta på Dropbox eftersom jag inte har detta problem.

Kan det vara att det gäller när man har optimerad lagring och att orginalen laddas ner från molnet vid kopiering till Dropbox?

1
Bevaka tråden