Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 8 får snabbladdning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästa Iphone får snabbare laddning tack vare en kraftig 10W-laddare med USB Type-C-anslutning.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-30 08:50

Vad är USB-C-laddare? Tänker att USB-C-laddare är där utgången från laddare är USB-C. Men påverkar det verkligen laddningen? Skulle en iPhone laddare ha så stor effekt att en vanlig USB inte hanterar det?

Sedan funderar jag på om det inte är en lite farlig utveckling att inte skicka med en laddare som har "full" kapacitet. Finns ju en risk att många användare då inte kommer uppleva den fulla kapaciteten på prylen. Därmed upplever man prylen som mindre potent och därmed inte fullt lika prisvärd. Vid nästa köp kommer fler välja ett billigare alternativ?

Min iPhone 6S laddar snabbt (10 W) i dator och med exempelvis en iPad-nätdel.
Är det verkligen en nyhet i den kommande telefonen att den kommer ladda på samma sätt tidigare modeller?

  • Medlem
  • 2017-07-01 16:16
Ursprungligen av hummel:

Min iPhone 6S laddar snabbt (10 W) i dator och med exempelvis en iPad-nätdel.
Är det verkligen en nyhet i den kommande telefonen att den kommer ladda på samma sätt tidigare modeller?

Då konkurrenterna laddar lika snabbt trådlöst som iPhone med tråd och en S8 med 3000 mAh laddar från noll till 100 procent på 80 minuter och 45 procent efter 30 minuter. Men till iPhone 7 telefoner kunde ju Apple skickat med en iPad laddare istället för den som följer med. Vi får säkert se både snabb och trådlös laddning i iPhone till hösten

1
Bevaka tråden