Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andreas testar Oneplus 5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kinesiska företaget är inte längre en kaxig uppstickare, och det märks av både i telefonens kvalitet och dess priskategori. Andreas hårdgranskar Oneplus 5.

Läs hela artikeln här

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-06-29 20:27
Ursprungligen av Borttaget:

Har Oneplus rättat sig i ledet eller fuskar de fortfarande när det kommer till benchmark-tester?

Vad jag menar är om du ser någon skillnad från benchmark och vanligt användande?

@ekloev

Det är svårt att säga faktiskt, men resultaten för Oneplus 5 är i regel något högre än andra enheter som är utrustade med Snapdragon 835, och den större mängden primärminne har ingen reell effekt på det. Så det verkar som att Oneplus via kod låter de fyra enklare kärnorna köras i maximal hastighet vilket de inte annars gör, vilket skulle förklara något bättre resultat i testerna. Det är tråkigt och onödigt om det är så att de faktiskt fuskar, användarupplevelsen i Oneplus 5 är riktigt rapp och det skapar egentligen bara bad will mot Oneplus.

Jag kan inte säga att det går att upptäcka någon skillnad mellan den upplåsta "fuskprestandan" och vanligt bruk, telefonen är så pass snabb i allt från gränssnitt till spel att bättre benchmark-siffror är helt irrelevant. Oneplus kanske hoppas på att hitta köpare bland de som stirrar sig blinda på prestandasiffror, men det (hoppas jag) är en väldigt liten målgrupp.

Senast redigerat 2018-07-23 15:49
  • Medlem
  • 2017-06-29 21:21

Verkar som en rätt trevlig lur, trots byggarna du råkat ut för. Hade jag inte varit så förtjust i Apple och iOS hade jag övervägt denna. Kul med video i kombination med en väldigt redig text, för övrigt. Det märks att du är påläst och kunnig, Andreas.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-06-29 21:32
Ursprungligen av rKID:

Verkar som en rätt trevlig lur, trots byggarna du råkat ut för. Hade jag inte varit så förtjust i Apple och iOS hade jag övervägt denna. Kul med video i kombination med en väldigt redig text, för övrigt. Det märks att du är påläst och kunnig, Andreas.

Tackar och bockar å det ödmjukaste för de vänliga orden, det uppskattas! Amanda ska också ha en eloge för suverän hjälp med test av kameran och roddande med videoinspelning. Kul att du gillade kombinationen av video och text, det är något vi tänkt göra mer av och något jag tänkt tillföra recensionerna ett tag men inte tagit mig tid till det. Det här blir en sporre till att fortsätta ta mig tid till video som ett komplement till större texter helt enkelt.

Tack för artikeln.

Jag fick precis min jobbmobil, en Huawei P10. Men nyfiken på OPO5 blev jag.
Så får min på tisdag för utvärdering.

Den första Oneplus One lyckades inte omvända mig från min iPhone. Får se hur det går denna gången.

Visst är OnePlus 5 en bra mobil. Lär sälja bra i synnerhet i USA marknaden med det begränsade utbud som finns där. Men det kommer en del intressanta mobiler med flaggskeppsprestanda under Juli prissatta runt $200-$250 som har support för europeiska frekvenser. Doogee Mix, Elephone P8 och Vernee Mars Pro som tre exempel.I och med att OnePlus har blivit så dyra med en prisstegring vid varje lansering är jag inte så säker på att deras framgångssaga kommer att fortsätta.

1
Bevaka tråden