Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud i hörlurar slutar fungera vid samtal

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Känner man till om det är något fel med iOS 10s nuvarande version som gör att ljudet i hörlurarna slutar fungera vid samtal, eller kan det vara ett hårdvarufel för mig? Just nu har jag ett störande problem att det ibland helt enkelt inte fungerar att använda hörlurar när jag ska ringa upp någon. Och när det händer så krävs det en omstart av telefonen för att det ska fungera igen. Det fungerar utmärkt att ta ur hörlurarna och använda telefonen mot örat, eller använda högtalarfunktionen, utan att starta om när problemet uppstår.

Jag har testat att byta hörlurar till helt nya. Och jag har testat att installera om hela iOS 10 (utan att återställa till säkerhetskopia).

Jag har en tid bokad hos Apple i Helsingborg i morgon, men kan ju kanske vara bra att höra om någon vet något.

Har du testat en återställning utan att synka tillbaka säkerhetskopian och du fortfarande har problem, då är det säkerligen hårdvaran.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-13 10:21

Rensat ut fickluddet i kontakten? När det händer, fungerar hörlur och mik-funktion i andra appar?

Jag har precis samma problem, och även två av mina vänner. Hörlurarna fungerar inte om jag ringer upp med dem, utan är knäpptysta. Men slår jag på högtalaren och sen av den igen så fungetar lurarna. Var inne på Apple och de sa att det var en följd av uppdateringen men att det skulle vata åtgärdat vilket det inte verkar vara.

Hur löste det sig för dig? Eller löste det sig? Mitt problem är kvar trots att Apple böt ut mobilen

Ursprungligen av anon12680:

Känner man till om det är något fel med iOS 10s nuvarande version som gör att ljudet i hörlurarna slutar fungera vid samtal, eller kan det vara ett hårdvarufel för mig? Just nu har jag ett störande problem att det ibland helt enkelt inte fungerar att använda hörlurar när jag ska ringa upp någon. Och när det händer så krävs det en omstart av telefonen för att det ska fungera igen. Det fungerar utmärkt att ta ur hörlurarna och använda telefonen mot örat, eller använda högtalarfunktionen, utan att starta om när problemet uppstår.

Jag har testat att byta hörlurar till helt nya. Och jag har testat att installera om hela iOS 10 (utan att återställa till säkerhetskopia).

Jag har en tid bokad hos Apple i Helsingborg i morgon, men kan ju kanske vara bra att höra om någon vet något.

Ursprungligen av Annamariag:

Jag har precis samma problem, och även två av mina vänner. Hörlurarna fungerar inte om jag ringer upp med dem, utan är knäpptysta. Men slår jag på högtalaren och sen av den igen så fungetar lurarna. Var inne på Apple och de sa att det var en följd av uppdateringen men att det skulle vata åtgärdat vilket det inte verkar vara.

Hur löste det sig för dig? Eller löste det sig? Mitt problem är kvar trots att Apple böt ut mobilen

Jag har precis samma problem. Problemet kvarstår ibland även vid "vanliga samtal" (när jag haft lurarana i och sedan kopplat ur dem). Problemet inträffar vid både utgående och inkommande samtal. Jag brukar nu har som rutin att jag, så fort jag svarat eller tryckt på "ring upp", trycker två gånger på högtalarknappen. Lite frustrerande de gånger man glömmer bort det bara, eftersom man då inte hör att samtalet har kopplats upp / personen på den andra sidan vilket resulterar i "hallå hallå hallåååååå". Har ni hittat någon lösning?

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2017-04-05 14:41
Ursprungligen av anon12680:

Känner man till om det är något fel med iOS 10s nuvarande version som gör att ljudet i hörlurarna slutar fungera vid samtal, eller kan det vara ett hårdvarufel för mig? Just nu har jag ett störande problem att det ibland helt enkelt inte fungerar att använda hörlurar när jag ska ringa upp någon. Och när det händer så krävs det en omstart av telefonen för att det ska fungera igen. Det fungerar utmärkt att ta ur hörlurarna och använda telefonen mot örat, eller använda högtalarfunktionen, utan att starta om när problemet uppstår.

Jag har testat att byta hörlurar till helt nya. Och jag har testat att installera om hela iOS 10 (utan att återställa till säkerhetskopia).

Jag har en tid bokad hos Apple i Helsingborg i morgon, men kan ju kanske vara bra att höra om någon vet något.

Ursprungligen av Annamariag:

Jag har precis samma problem, och även två av mina vänner. Hörlurarna fungerar inte om jag ringer upp med dem, utan är knäpptysta. Men slår jag på högtalaren och sen av den igen så fungetar lurarna. Var inne på Apple och de sa att det var en följd av uppdateringen men att det skulle vata åtgärdat vilket det inte verkar vara.

Hur löste det sig för dig? Eller löste det sig? Mitt problem är kvar trots att Apple böt ut mobilen

Ursprungligen av Magnus_D:

Jag har precis samma problem. Problemet kvarstår ibland även vid "vanliga samtal" (när jag haft lurarana i och sedan kopplat ur dem). Problemet inträffar vid både utgående och inkommande samtal. Jag brukar nu har som rutin att jag, så fort jag svarat eller tryckt på "ring upp", trycker två gånger på högtalarknappen. Lite frustrerande de gånger man glömmer bort det bara, eftersom man då inte hör att samtalet har kopplats upp / personen på den andra sidan vilket resulterar i "hallå hallå hallåååååå". Har ni hittat någon lösning?

JAG HAR SAMMA PROBLEM.

Har haft det sedan åtminstone 10.2.1. Vore intressant att höra om det har löst sig för någon av er och på vilket sätt? Jag är enormt beroende av handsfree (Apples earpods) hela dagarna så det är ohyggligt störande. Till saken hör att det inte alls strular när jag lyssnar på musik eller gör något annat med ljud. Det är bara vid telefonsamtal och facetime-samtal.

Om jag drar ur lurarna och trycker på och av högtalarknappen kan jag rädda samtal ibland, men annars är det bara omstart som gäller..

Självklart rengjort i kontakten och provat olika lurar, dock bara applelurar.

Någon som fått bukt med problemet?

Ursprungligen av kajonas:

JAG HAR SAMMA PROBLEM.

Har haft det sedan åtminstone 10.2.1. Vore intressant att höra om det har löst sig för någon av er och på vilket sätt? Jag är enormt beroende av handsfree (Apples earpods) hela dagarna så det är ohyggligt störande. Till saken hör att det inte alls strular när jag lyssnar på musik eller gör något annat med ljud. Det är bara vid telefonsamtal och facetime-samtal.

Om jag drar ur lurarna och trycker på och av högtalarknappen kan jag rädda samtal ibland, men annars är det bara omstart som gäller..

Självklart rengjort i kontakten och provat olika lurar, dock bara applelurar.

Någon som fått bukt med problemet?

Se inlägg #2.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2017-04-07 08:18
Ursprungligen av barbapappa_86:

Se inlägg #2.

Jepp, tack!

Men TS hade provat det utan framgång så jag hoppades på att någon av de de som upplevt samma problem fått reda på var felet låg innan jag lade ned tid på återställning.

Ursprungligen av kajonas:

Jepp, tack!

Men TS hade provat det utan framgång så jag hoppades på att någon av de de som upplevt samma problem fått reda på var felet låg innan jag lade ned tid på återställning.

Just det. I TS fall så skulle jag säga att det inte är relaterat till mjukvaran. Det behöver dock inte vara så i ditt fall.

Ursprungligen av kajonas:

JAG HAR SAMMA PROBLEM.

Har haft det sedan åtminstone 10.2.1. Vore intressant att höra om det har löst sig för någon av er och på vilket sätt? Jag är enormt beroende av handsfree (Apples earpods) hela dagarna så det är ohyggligt störande. Till saken hör att det inte alls strular när jag lyssnar på musik eller gör något annat med ljud. Det är bara vid telefonsamtal och facetime-samtal.

Om jag drar ur lurarna och trycker på och av högtalarknappen kan jag rädda samtal ibland, men annars är det bara omstart som gäller..

Självklart rengjort i kontakten och provat olika lurar, dock bara applelurar.

Någon som fått bukt med problemet?

Hej, Hur går det för er, någon lösning? Det verkar som om Apple inte kan lösa det.
Jag håller på att lösa ljudproblemet med hjälp av Apple-support i nästan ett år men ingenting har hjälpt hittills.
Jag har samma problem, ibland hörs inget ljud verken med eller utan hörlurarna + att när jag får panik att jag måste svara och då trycker jag på högtalar-knappen som plötsligt löser sig och fungerar inte den heller tills jag trycker på t ex hemma-knappen osv.

Jag köpte min iPhone 6 för två år sen och efter två ggr verkstads besök för samma problem fick jag en ny i slutet av 2016. Efter nån månad fick jag problemet tillbaka även med den nya.
Efter flera månader telefonsupport utan vidare bokade Apple Care en tid att lämna telefonen hos Digital Inn i Stcokholm.
Jag har fått telefonen tillbaka med rekommendation att inte ska använda min säkerhetskopia (den här rekommendation har jag hört hela tiden och har gjort så men problemet kvarstår).
Jag har fått problemet tillbaka efter nån vecka + ett nytt problem som har hänt flera ggr, att t ex jag håller på prata i hörlurar och jag lyfter upp telefonen för att flytta på mig men plötsligt samtalet bryts av.
Jag har en gammal hederlig iPhone 4 som fungerar perfekt, jag använder den som iPod för musikuppspelning men även som reservtelefon när jag lämnar min nya till verkstad.
Jag bara undrar vad som har hänt med nya iPhone?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-30 12:20

Jag har samma problem. Jävligt störande.
Har bytt iPhone också, men problemet kvarstår. Om det är i backupen/säkerhetskopian problemet ligger så ver jag inte vad jag ska göra. Om jag fabriksåterstöller telefonen utan säkerhetskopia så förlorar jag alla sms vilket inte är ett alternativ för mig.

Tips...?

Ursprungligen av martenj:

Jag har samma problem. Jävligt störande.
Har bytt iPhone också, men problemet kvarstår. Om det är i backupen/säkerhetskopian problemet ligger så ver jag inte vad jag ska göra. Om jag fabriksåterstöller telefonen utan säkerhetskopia så förlorar jag alla sms vilket inte är ett alternativ för mig.

Tips...?

Tyvärr vet jag inte hur du kan få tillbaka dina sms, jag har förlorat mina många ggr, jag bryr mig inte om de längre, jag blir nöjd bara telefonen fungerar, har inget annat val. Det värsta är att min telefon är mitt arbetsredskap, jag jobbar med det varje dag. Jag har fabriksinställd den flera ggr men problemet kvarstår, vet inte om det är nån mjukvara i säkerhetskopian som orsakar det, eller felet ligger i hårdvaran. Det kan vara måndagsproduktion också, vet inte vad jag ska säga.
Jag har fortfarande garantin kvar å har kontakt med apple-support att lösa problemet. Hoppas få ny telefon, tredige gg gillt:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-30 15:59
Ursprungligen av Mehrdad:

Tyvärr vet jag inte hur du kan få tillbaka dina sms, jag har förlorat mina många ggr, jag bryr mig inte om de längre, jag blir nöjd bara telefonen fungerar, har inget annat val. Det värsta är att min telefon är mitt arbetsredskap, jag jobbar med det varje dag. Jag har fabriksinställd den flera ggr men problemet kvarstår, vet inte om det är nån mjukvara i säkerhetskopian som orsakar det, eller felet ligger i hårdvaran. Det kan vara måndagsproduktion också, vet inte vad jag ska säga.
Jag har fortfarande garantin kvar å har kontakt med apple-support att lösa problemet. Hoppas få ny telefon, tredige gg gillt:)

jag förstår. men för mig spelar det roll med sms.

Ursprungligen av martenj:

jag förstår. men för mig spelar det roll med sms.

Jag ville meddela er som har haft samma ljudproblem i iPhone att det är enkelt å bra att reklamera och få hjälp. Jag fick jag en ny telefon för andra gången i fredags. Jag uppskattar verkligen Apples kvalitet, service och hjälp.

Om det nu är till nån hjälp:
Jag har aldrig blivit av med mina sms, och mina samtal funkar som de ska.
Har en iPhone 6s med bluetooth-headset.

1
Bevaka tråden