Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud-drive/bilder

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en bock på systeminställningar/iCloud drive samt bilder men mina bilder hittar jag inte i min MBP. Är det något annat som ska aktiveras?

Klicka på Alternativ och kolla så att iCloud-bildbibliotek är i kryssat.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-04 20:41

Nej det är allt som behövs. Är det helt tomt i Bilder.app?

iCloud Drive har inte mycket med bilder att göra, såvida du inte lagrar dem i "Mapparna Skrivbord och Dokument".

Din fråga är extremt öppen. Vad vill du uppnå? Med vilka enheter?
Vad är det du förväntar dig, och vad är det du får?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Klicka på Alternativ och kolla så att iCloud-bildbibliotek är i kryssat.

Det är kryssat där.

Ursprungligen av reboot81:

Nej det är allt som behövs. Är det helt tomt i Bilder.app?

iCloud Drive har inte mycket med bilder att göra, såvida du inte lagrar dem i "Mapparna Skrivbord och Dokument".

Din fråga är extremt öppen. Vad vill du uppnå? Med vilka enheter?
Vad är det du förväntar dig, och vad är det du får?

Det verkar som allting är där i bilder.app men inte i Finder "iCloud drive" är det i princip tom. Det finns bara ett projekt som jag har experimenterat nyligen att importera från iMovie på iPhone till iMovie på datorn.
Det jag vill uppnå är att alla videofiler ska vara i iMovie-appens biblioteket/mina album men det finns inte där. Det finns bara några bilder och filmer från 2013.

Ursprungligen av calinou:

Det verkar som allting är där i bilder.app men inte i Finder "iCloud drive" är det i princip tom. Det finns bara ett projekt som jag har experimenterat nyligen att importera från iMovie på iPhone till iMovie på datorn.
Det jag vill uppnå är att alla videofiler ska vara i iMovie-appens biblioteket/mina album men det finns inte där. Det finns bara några bilder och filmer från 2013.

Bilder och video läggs inte i iCloud Drive vad jag vet. Möjligtvis de du har behandlat i iMovie.

Ser att det är nästan tomt här på min iCloud.com kontot. Ska man kanske behöva klicka på överför?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Bilder och video läggs inte i iCloud Drive vad jag vet. Möjligtvis de du har behandlat i iMovie.

Det skulle då vara meningslös att ha skaffat det eftersom syftet är att alla filmer och bilder ska finnas på samtliga enheter.

Om du vill att filer ska hamna i iCloud Drive automatiskt så måste du slå på "Mapparna Skrivbord och Dokument" i iCloud Drives inställningar.

Läs mer här:
https://support.apple.com/sv-se/HT206985#turn...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du vill att filer ska hamna i iCloud Drive automatiskt så måste du slå på "Mapparna Skrivbord och Dokument" i iCloud Drives inställningar.

Läs mer här:
https://support.apple.com/sv-se/HT206985#turn...

Tack för svaret men förstår inte att det ska behövas läggas manuellt på datorn när det inte behövs göra så på min iPhone och iPad. Jag menar att när jag öppnar iMovie på min iPhone finns samtliga alla mina filmer där under "video". Hittar inte detta i iMovie på datorn. Borde det inte finnas någonstans där också eller är det inte aktiverat på min iMovie? Blir osäker hur det blir med synkningen om det ska läggas manuellt.

Du får nog precisera exakt i detalj vad det är du vill uppnå. För det du beskriver nu har inte med iCloud Drive att göra, utan handlar nog mer om iCloud-bildbibliotek (och/eller iCloud-bilddelning) - och de funktionerna har du redan fått tips om tidigare i tråden.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du får nog precisera exakt i detalj vad det är du vill uppnå. För det du beskriver nu har inte med iCloud Drive att göra, utan handlar nog mer om iCloud-bildbibliotek (och/eller iCloud-bilddelning) - och de funktionerna har du redan fått tips om tidigare i tråden.

Tack för förtydligande. Det är nog att jag blandar ihop detta med iCloud-bildbibliotek och iCloud drive i och med att det kallas för iCloud drive från då man köper utrymme på deras moln. Det krockar med min logik.

Ursprungligen av calinou:

Tack för förtydligande. Det är nog att jag blandar ihop detta med iCloud-bildbibliotek och iCloud drive i och med att det kallas för iCloud drive från då man köper utrymme på deras moln. Det krockar med min logik.

Korrekt. Både iCloud-bildbibliotek och iCloud Drive finns i iCloud som även har mail, lagning av kontakter etc. Om du nu förstår det, då förstår jag inte varför du skapade den här tråden: http://www.99mac.se/forum/t/322178-samla-ihop...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Korrekt. Både iCloud-bildbibliotek och iCloud Drive finns i iCloud som även har mail, lagning av kontakter etc. Om du nu förstår det, då förstår jag inte varför du skapade den här tråden: http://www.99mac.se/forum/t/322178-samla-ihop...

Det är ju så att alla bild- och video filmerna kommer tyvärr inte dit till molnen per automatik. Därför skapade jag en tråd för det.

Tack alla för hjälpen! Anledningen att det fanns få bilder och filmer i appen bilder var att överföringen var pausad vilket är åtgärdat.

1
Bevaka tråden