Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken monitor till min MacPro tidigt 2009

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har följande grafikkort i min gamla trogna Mac Pro Tidig 2009
Quadro 4000 for Mac,
http://www.nvidia.com/object/product-quadro-4...

Den kan leverera upplösningen 2560x1600 på Dual Link DVI-I samt DisplayPort

Jag ska köpa en extra monitor som jag vill köra på Displayporten (På den andra porten kör jag sedan min 30” Apple Cinema HD Display men den börjar komma till åren och har lite skuggningar. så den tänkte jag köra vid sidan om).

Kollar jag på Prisjakt så kostar den billigast skärmen med upplösningen 2560x1600 drygt 8 000 kr vilket är för mycket för mig,

Jag är kanske gammal i tanken men förr var det ju så noga med att ha rätt upplösning så man inte fick en förvrängd bild. Men det gäller kanske inte mer idag eller?

Om jag väljer en med upplösningen 2560x1440 får jag ändå rätt bildförhållande, dvs ingen förvrängning?

Kollar jag t ex på 27” med 2560x1440 (IPS) så finns de runt 5 000 kr

Jag använder den i huvudsak till grafisk produktion InDesign, PhotoShop, Illustrator och lite videoredigering

Tacksam för lite guidning och hjälp

Det ska gå bra, upplösningen stöds av kortet.

Ursprungligen av schröder:

Den kan leverera upplösningen 2560x1600 på Dual Link DVI-I samt DisplayPort

Det är maxupplösningen, men den klarar så klart av lägre upplösningar också.

Ursprungligen av schröder:

...Den kan leverera upplösningen 2560x1600 på Dual Link DVI-I samt DisplayPort...

Vad grafikkortet maximalt kan leverera och vad som faktiskt skickas ut till skärmen behöver ju inte vara samma sak.

Ursprungligen av schröder:

...Om jag väljer en med upplösningen 2560x1440 får jag ändå rätt bildförhållande, dvs ingen förvrängning?...

Om du ställer in datorn och grafikkortet att skicka ut 2560x1440 till en 2560x1440-skärm så blir det självklart rätt bildförhållande.

Ok, jag tror min tanke var problem från gamla dagar

Tack för alla svar.

Ursprungligen av schröder:

Ok, jag tror min tanke var problem från gamla dagar

Tack för alla svar.

Så länge du använder den upplösning som skärmen är gjord för så blir det inga problem, förr som nu.

1
Bevaka tråden