Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klippa ut och klistra in bilder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-05-08 14:06

Jag försöker på ett fantastiskt Windows-sätt klippa ut och klistra in bilder från min iPhone till olika kataloger på datorn, tyckte detta var ett bra sätt att snabbt och enkelt organisera bilderna samtidigt som de skulle försvinna och man ser vilka som är kvar att fördela. Men nu märker jag ju att de stannar kvar på telefonen. Jag har tryckt att datorn kan "Lita på" datorn men jag har fortfarande inte behörighet att fixa bilderna på detta sätt, antar att det är att jag inte får ta bort dem för kopiera går galant. Går det på något att göra detta eller är det en av alla de saker Apple inte låter dig göra?

Jag har iCloud-bildbibliotek aktiverat, kan det vara detta som står i vägen?

Senast redigerat 2017-05-08 14:21
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-08 21:40

Nej det går inte. Datorn kan inte (med ett fåtal undantag*) ta bort bilder från mobilen.
Använd ett program för att organisera dina bilder istället för att flytta runt dem.
Till exempel Lightroom eller XNView.

*Bildinsamling, FCPX är exempel på program som tillåts radera bilder på en telefon.

Nedan har jag hittat en bild på en blomma som jag tog på en resa. Bilden ligger i en mapp, men den har tre "taggar" som jag kan hitta den genom.

Ursprungligen av reboot81:

Nej det går inte. Datorn kan inte (med ett fåtal undantag*) ta bort bilder från mobilen.
Använd ett program för att organisera dina bilder istället för att flytta runt dem.
Till exempel Lightroom eller XNView.

*Bildinsamling, FCPX är exempel på program som tillåts radera bilder på en telefon.

Nedan har jag hittat en bild på en blomma som jag tog på en resa. Bilden ligger i en mapp, men den har tre "taggar" som jag kan hitta den genom.

Är du riktigt säker på det? Jag råkade klippa ut istället för att kopiera, och då försvann bilder från telefonen (iPhone SE med senaste ios)..

Edit: Detta var på en dator med Windows 10.

Senast redigerat 2017-07-07 22:57
1
Bevaka tråden