Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minecraft

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av johan_tanying:

¿Que? Om du inte har köpt något än får du väl fundera ut själv var och hur du vill spela. Pocket Edition är f.ö. inte exakt samma spel innehållsmässigt som på en pc/mac utan lite mer begränsat, men kan ju spelas "on the go" på mobilen/plattan. Gillar du att spela på konsol framför tv-n ihop med kompisar kan ju det också vara ett alternativ då man kan köra split screen. Versionerna för dator/konsol/enhet funkar alltså inte på exakt samma sätt, och generellt så är datorversionen (pc eller mac är egalt) den mest kompletta men kanske också en aning mer komplicerad då man måste skapa konto osv.

Ingen här vet vad som passar dig bäst. Lite får du väl anstränga dig själv...

Tips: http://www.enkelteknik.se/borja-spela-minecra...
Fler grundläggande tips: https://minecraft.net/sv-se/article/how-minec...

Jag ville egentligen få lite input på vad som bäst när det är flera barn i samma familj som ska ev. sam/spela samt kompisar. Vad menar du med spit screen? Just nu har vi på iPaden.
Tack för länkarna!

Split screen = upp till fyra kan spela samtidigt med "varsin" skärm på en enda TV. Google du vet...

På dator måste alla ha varsitt betalt konto annars kan de bara spela en i taget. På mobil enhet också antar jag om man vill spela i nätverk tillsammans. Skall man bara sitta hemma och spela är väl dator bästa valet då man kan göra mycket mer på den plattformen jämfört med på platta/telefon.

Men allt detta vet väl barnen redan om de redan har testat? Om de gillar att spela MC har de väl för bövelen redan talat om precis vad de vill ha för länge sedan? Fråga! De kan antagligen redan _allt_ om crafting, servrar, realms, skins, hacks och vad det nu kan vara...

Ursprungligen av johan_tanying:

Split screen = upp till fyra kan spela samtidigt med "varsin" skärm på en enda TV. Google du vet...

På dator måste alla ha varsitt betalt konto annars kan de bara spela en i taget. På mobil enhet också antar jag om man vill spela i nätverk tillsammans. Skall man bara sitta hemma och spela är väl dator bästa valet då man kan göra mycket mer på den plattformen jämfört med på platta/telefon.

Men allt detta vet väl barnen redan om de redan har testat? Om de gillar att spela MC har de väl för bövelen redan talat om precis vad de vill ha för länge sedan? Fråga! De kan antagligen redan _allt_ om crafting, servrar, realms, skins, hacks och vad det nu kan vara...

Tack för all info jag kan få. Jag har så många funderingar om detta ? och måste sortera fast det börjar klarna ?. Barnen vet inte mycket. Kompisarna turas om med barnen att spela på iPaden som det är just nu och därför frågar jag om alternativ. Har installerat provversion på PC men det blir samma sak där att dom ska turas om.

Min grabb har minecraft på både min mac och sin egen pc men spelar mest på sin pc

Tills igår så har det fungerat perfekt men så nu plötsligt så kan han inte logga in på sin pc
(OBS allt fungerar perfekt på min mac)
Han kan logga in på Mojang, men inte minecraft.net och framför allt inte spelet minecraft.

Vi har bytt lösenord, men det hjälper inte

Vad är det som händer?

Allt annat fungerar i pc-n och det går att spela och logga in överallt men inte just precis på dessa två

Någon som har den minsta aning om vad som kan vara problemet?

Senast redigerat 2017-07-06 09:35
Ursprungligen av MalcomX:

Min grabb har minecraft på både min mac och sin egen pc men spelar mest på sin pc

Tills igår så har det fungerat perfekt men så nu plötsligt så kan han inte logga in på sin pc
(OBS allt fungerar perfekt på min mac)
Han kan logga in på Mojang, men inte minecraft.net och framför allt inte spelet minecraft.

Vi har bytt lösenord, men det hjälper inte

Vad är det som händer?

Allt annat fungerar i pc-n och det går att spela och logga in överallt men inte just precis på dessa två

Någon som har den minsta aning om vad som kan vara problemet?

Tror du får snabbare hjälp här (om du nu inte redan har slängt iväg ett mail..): https://help.mojang.com/customer/portal/email...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-07-07 15:43

"kan inte logga in". Vad får du för felmeddelande?

Problemet löst .. Han hade utan att veta vad det var, laddat ner McLeaks

- Run MCLeaks
- When you get the option to choose "MCLeaks" or "Mojang", choose "Mojang"
- Close and uninstall MCLeaks
- Log into Minecraft using the regular launcher

Och sedan kan det vara idé att vänta någon timme eller två. Det har hänt tidigare att servrarna strulat med just de symptom du anger. Att då börja härja med återställande av lösenord är jobbigt då det ändå inte var det som var det egentliga problemet...

Bevaka tråden