Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Induktiv laddning för Iphone försenas

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett tillbehör för att ladda höstens nya Iphone-modeller induktivt kan komma att säljas först en tid efter lanseringen av telefonerna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-07-10 09:48

Det verkar rimligt att laddare och mobil börjar säljas samtidigt, annars får man problem.

Ursprungligen av Alix:

Det verkar rimligt att laddare och mobil börjar säljas samtidigt, annars får man problem.

Men Iphone 7S och 7S Plus börjar gissningsvis säljas tidigare. Så antingen får dessa kunder vänta på laddaren, eller så har dessa modeller inte stöd för induktiv laddning (vilket jag tror de har).

  • Medlem
  • 2017-07-10 11:04
Ursprungligen av jakobnilsson:

Men Iphone 7S och 7S Plus börjar gissningsvis säljas tidigare. Så antingen får dessa kunder vänta på laddaren, eller så har dessa modeller inte stöd för induktiv laddning (vilket jag tror de har).

Heter de så? Vet vi så pass att de har induktiv laddning? Verkar konstigt. Hur ska de då kunna laddas?

Ursprungligen av Alix:

Heter de så? Vet vi så pass att de har induktiv laddning? Verkar konstigt. Hur ska de då kunna laddas?

Nej vi vet inte. Som jag skrev, förutsatt att de HAR stöd för induktiv laddning. Däremot tror jag vi kan säkert anta att alla de nya Iphone-modellerna kommer kunna laddas på vanligt sätt OCKSÅ.

  • Medlem
  • 2017-07-10 11:10
Ursprungligen av jakobnilsson:

Nej vi vet inte. Som jag skrev, förutsatt att de HAR stöd för induktiv laddning. Däremot tror jag vi kan säkert anta att alla de nya Iphone-modellerna kommer kunna laddas på vanligt sätt OCKSÅ.

Jaha, laddas på två sätt, då förstår jag. Jag ska inte fråga om vi vet det...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-10 11:40
Ursprungligen av Alix:

Jaha, laddas på två sätt, då förstår jag. Jag ska inte fråga om vi vet det...

Såvitt jag vet har alla android med stöd för trådlöst också usb-laddning.
Svårt att se att apple skulle skippa det.

  • Medlem
  • 2017-07-10 14:42
Ursprungligen av jakobnilsson:

Men Iphone 7S och 7S Plus börjar gissningsvis säljas tidigare. Så antingen får dessa kunder vänta på laddaren, eller så har dessa modeller inte stöd för induktiv laddning (vilket jag tror de har).

Apple bör väl välja QI standard eller kommer de med en helt egen standard vilket inte är omöjligt. Dock vore det ur användare synpunkt tråkigt om det inte blev QI

1
Bevaka tråden