Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej installera Mac High Sierra

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skärplinge
  • 2017-07-08 13:32

Ville testa installera Mac os sierra hight beta men det går ej....
Får hem installationsfilen men sen dyker det bara upp en ruta där det står "fel på installtionsformationen på återhämtningsservern"
Trodde först det berodde på att jag körde via extern HD men när jag startar från interna få jag samma fel....
Jag kör på Imac 21.5 2011 och systemet är mac sierra 10.12.5 och sierra hight skall funka på min maskin.....

Senast redigerat 2017-07-08 16:26

Antar att det är MacOS High Sierra du försöker installera?:-)
Hur som, hämtade du filen hos Apple.com och följer Apples instruktioner?

  • Medlem
  • Skärplinge
  • 2017-07-09 10:49

Går ju bara göra på ett sätt, regga sej på Apples betasida sedan ta hem från AppStore
Och den filen kommer snällt hen

  • Medlem
  • 2017-07-09 11:17
Ursprungligen av nissemac:

Går ju bara göra på ett sätt, regga sej på Apples betasida sedan ta hem från AppStore
Och den filen kommer snällt hen

1. Hur mycket plats har du på hårddisken? Kanske för lite? Man bör ha minst 20-25 GB ledigt.
2. Testa att göra en säker start på din dator, håll nere skift vid uppstart, logga in, och starta sedan om som vanligt.

  • Medlem
  • Skärplinge
  • 2017-07-09 12:23

Skall testa det, vad beträffar plats så har jag tillräckligt.......
Har testat starta från extern SSD och den interna men samma resultat.....

Jag kan testa senare idag att göra en installation på extern disk och se om det fungerar.

Ursprungligen av nissemac:

Ville testa installera Mac os sierra hight beta men det går ej....
Får hem installationsfilen men sen dyker det bara upp en ruta där det står "fel på installtionsformationen på återhämtningsservern"
Trodde först det berodde på att jag körde via extern HD men när jag startar från interna få jag samma fel....
Jag kör på Imac 21.5 2011 och systemet är mac sierra 10.12.5 och sierra hight skall funka på min maskin.....

Du måste först installera: "macOSPublicBetaAcsess.....pkg

Ursprungligen av Saffran:

Du måste först installera: "macOSPublicBetaAcsess.....pkg

Gör du detta bör det fungera sen. Jag lyckades igår och hjälper gärna till.

1
Bevaka tråden