Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphones nästa design bekräftas av tillbehörsföretag

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaltillverkarna Nodus bekräftar designen på Apples kommande Iphone genom CAD-filer som företaget fått från leverantörsledet.

Läs hela artikeln här

Perfekt!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-07-18 13:49

Intressant. Linserna ser lite speciella ut, men som vanligt kommer folk att vänja sig

  • Medlem
  • 2017-07-18 18:46

Riktigt snyggt, Benjamin Geskin tror också på den här designen. Jag tror att det blir svart vid den översta delen av skärmen, bredvid linserna när man ser på film och så, så att filmen inte blir "klippt" på sidan.

Ursprungligen av WiFi:

Riktigt snyggt, Benjamin Geskin tror också på den här designen. Jag tror att det blir svart vid den översta delen av skärmen, bredvid linserna när man ser på film och så, så att filmen inte blir "klippt" på sidan.

Jag hoppas verkligen det! Tycker just att övre kanten på telefonen är rätt ful, och hoppas på att Apple hitta på någon fiffig lösning som gör att den inte syns så mycket.

Apple borde skrota frontkameran för att kunna få bort den fula utskärningen i överkant. Högtalare kan placeras bakom glaset. Ljussensorn blir svårare, men bör gå att klämma in i ramen.

Fjortisarna som vill ha frontkamera kan köpa "7S" i stället.

Du har tydligen inte hört ryktet om ”FaceId”:)

Nuvarande TouchID är inte "vid" hemknappen - den ÄR hemknappen.

Om man har TouchID på strömknappen så läses ju bara en mycket liten del av fingeravtrycket - en litehn remsa - kanske 10-20%. Räcker det? Innebär inte det att TouchID blir ännu osäkrare (att 10-20% av ett fingeravtryck är hyfsat likt ett annat fineravtryck är mycket, mycket, mycket, mycket sannolikare än att 50-100% av två fineravtryck är hyfsat lika. Tänk skillnaden att gissa ett ensiffrigt nummer rätt jämfört med att gissa ett tresiffrigt nummer rätt. Typ. Det handlar om informationsmängd.

Ursprungligen av Demiurgen:

Nuvarande TouchID är inte "vid" hemknappen - den ÄR hemknappen.

Om man har TouchID på strömknappen så läses ju bara en mycket liten del av fingeravtrycket - en litehn remsa - kanske 10-20%. Räcker det? Innebär inte det att TouchID blir ännu osäkrare (att 10-20% av ett fingeravtryck är hyfsat likt ett annat fineravtryck är mycket, mycket, mycket, mycket sannolikare än att 50-100% av två fineravtryck är hyfsat lika. Tänk skillnaden att gissa ett ensiffrigt nummer rätt jämfört med att gissa ett tresiffrigt nummer rätt. Typ. Det handlar om informationsmängd.

Sony har det på vissa av sina modeller och det verkar fungera utan problem.
Sägs att strömknappen blir nästan dubbelt så lång (och lite tjockare möjligen).

  • Medlem
  • 2017-07-20 08:02
Ursprungligen av Anderlind:

Sony har det på vissa av sina modeller och det verkar fungera utan problem.
Sägs att strömknappen blir nästan dubbelt så lång (och lite tjockare möjligen).

Helt rätt Sony har haft detta ett tag och fungerar kanon

Men jag ser ett problem med spekulationerna kring touchid och powerknappen ihop med bilderna. Om powerknappen ska användas för att känna av fingeravtryck så kan inte skalet täcka powerknappen.

  • Medlem
  • 2017-07-20 09:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Men jag ser ett problem med spekulationerna kring touchid och powerknappen ihop med bilderna. Om powerknappen ska användas för att känna av fingeravtryck så kan inte skalet täcka powerknappen.

Jag tror verkligen på att Apple integrerar Touch ID i skärmen, jag har verkligen svårt att se ett hål i sidan eller på baksidan eftersom att Apple är så designmedvetna.

  • Medlem
  • 2017-07-20 09:51
Ursprungligen av WiFi:

Jag tror verkligen på att Apple integrerar Touch ID i skärmen, jag har verkligen svårt att se ett hål i sidan eller på baksidan eftersom att Apple är så designmedvetna.

Här är en genomtänkt artikel

https://www.google.dk/amp/s/www.forbes.com/si...

  • Medlem
  • 2017-07-20 17:29

Bgr.com har svaret ☺️

http://bgr.com/2017/07/20/iphone-8-release-da...

Och jag tror han har rätt ☺️

1
Bevaka tråden