Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera om MacOS problem?!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyss gjort en radering av hårddisken och är i fas med att installera om macOS.
Men då jag valt allt och installationen börjar så avbryts den av
" AMD-Action:downloadProduct:SP "

Någon som varit med om samma och lyckats lösa det?

Tacksam för hjälp

Ursprungligen av Curtanton:

Har nyss gjort en radering av hårddisken och är i fas med att installera om macOS.
Men då jag valt allt och installationen börjar så avbryts den av
" AMD-Action:downloadProduct:SP "

Någon som varit med om samma och lyckats lösa det?

Tacksam för hjälp

Jag har googlat runt lite (det har kanske du med gjort), och baserat på träffarna jag fick verkar felet ha något att göra med App Store och inloggning där. Kanske Sierra av nån anledning inte är tillgängligt att ladda ner just nu. Felet har inte löst sig sedan du ställde frågan?

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag har googlat runt lite (det har kanske du med gjort), och baserat på träffarna jag fick verkar felet ha något att göra med App Store och inloggning där. Kanske Sierra av nån anledning inte är tillgängligt att ladda ner just nu. Felet har inte löst sig sedan du ställde frågan?

Precis! Har fått samma uppfattning om att det är App Store som inte vill, då jag läst runt. Har ju inte möjlighet att få kontakt med app store via datorn nu..
Ja, problemet kvar står. Testat starta om ett antal gånger.

Nu efter ett antal försök och omstarter. Så blev det helt plötsligt att jag installerar el capitan istället för sierra. Och nu rullar installationen på!
Får väl då efter den är klart testa installera Sierra på nytt

Ursprungligen av Curtanton:

Nu efter ett antal försök och omstarter. Så blev det helt plötsligt att jag installerar el capitan istället för sierra. Och nu rullar installationen på!
Får väl då efter den är klart testa installera Sierra på nytt

Hoppas det ordnar sig!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-07-30 20:29

Jag skulle uppdatera en Macbook 2009 från 10.8.5 till Sierra. Laddade ner och körde igång installationen. Datorn startade om och loggade in med 10.8.5 igen- Testade flera gånger.
Laddade ner en mellanversion (10.9 eller 10.10) och installerade den, sedan Sierra, då gick det bra.

1
Bevaka tråden