Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny SSD, gamla disken kräver lösenord för att överföra från

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Frugans lilla 13# pro krashade efter ett dåligt nödstopp. Den tog en evighet att ladda upp efter det och väl färdig så var det inte hennes account liksom utan nån default som vi inte kunde logga in på. Då bestämde jag mig för att köpa en SSD-disk och när den väl var installerad med en fräsh ios skulle jag flytta över hennes gamla bilder o dokument osv till den nya SSD´n. ICKE!!!
Den behöver fortfarande ett lösen som vi inte känner till....Foldrarna vi vill komma åt har ett rött minustecken på sig..
Finns det nån som vet hur jag löser det här? Nu kan jag inte riktigt komma åt den där funktionen att ändra lösenord. Startar med Alt för att välja den gamla HD´n men hinner liksom inte med att trycka cmd + R....den går till det där jäkla defaultskiten....

HELP!!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2017-07-30 22:00
Ursprungligen av medioker:

Startar med Alt för att välja den gamla HD´n men hinner liksom inte med att trycka cmd + R....den går till det där jäkla defaultskiten....

HELP!!

Välj startskiva i Systeminställningar.

Ursprungligen av medioker:

Startar med Alt för att välja den gamla HD´n men hinner liksom inte med att trycka cmd + R....den går till det där jäkla defaultskiten....

Välj en av de två. (Tips: via recovery system så har du alla redskap du behöver för det du behöver göra; typ laga gamla disken, rätta till rättigheterna, ändra lösenord etc.)

Antingen så är du ute efter startup manager (alt/option), eller ute efter att starta från recovery system (cmd-R).

https://support.apple.com/en-us/HT201255

1
Bevaka tråden