Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Designen på Iphone 8 bekräftas på läckt SIM-kortsguide

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En läckt användarinstruktion för SIM-kortsverktyget visar designen på den förmodade premiummodellen av nästa Iphone.

Läs hela artikeln här

Gah, är lite besviken varje gång Apple inte lyckats göra sig av med SIM-kortet

Ursprungligen av Åke från Åstol:

Gah, är lite besviken varje gång Apple inte lyckats göra sig av med SIM-kortet

Det vore fantastiskt, men säkert många parter som måste vara med på det tåget.

Undra hur dom har gjort med Touch ID...
Hoppas dom har fixat så att den är på "samma ställe" som tidigare men "bakom" skärmen.

Ursprungligen av egonprint:

Undra hur dom har gjort med Touch ID...
Hoppas dom har fixat så att den är på "samma ställe" som tidigare men "bakom" skärmen.

En del tror att det blir likt hur det fungerar på Xperia-telefoner, att sensorn sitter i tex strömknappen istället. Så då får man låsa upp på genom att hålla fingret på sidan av skärmen istället.

Ursprungligen av Åke från Åstol:

Gah, är lite besviken varje gång Apple inte lyckats göra sig av med SIM-kortet

SIM kortet är ju det som har lagt grunden för smidiga byten mellan operatörer - så jag gillar det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-31 12:02
Ursprungligen av BlackSmp:

SIM kortet är ju det som har lagt grunden för smidiga byten mellan operatörer - så jag gillar det.

Det hade varit ännu smidigare utan sim-kort.

Ursprungligen av BlackSmp:

SIM kortet är ju det som har lagt grunden för smidiga byten mellan operatörer - så jag gillar det.

Borde ju gå att lösa med certifikat som går via secure enclave istället. Man kommer troligtvis vara tvungen att ha tillgång till ett wifi för att kunna ställa in det men mcd finns ju överallt.
Sedan är det ju ett smidigt sätt för att kunna köra flera operatörer utan att offra utrymme i telefonen. För oss konsulter som tvingas ha 3 telefoner så hade vart smidigt att ha allt i en och samma lur istället. Förutsatt att man skall kunna stänga av sim-kort.

Tja, bara det är en 3GPP standard så är det ok. Och bara jag kan switcha utan att vara kopplad till ett wi-fi nät - för jag kan räkna upp gott om platser där det det inte finns wi-fi eller ens fast bredband. Större delen av världen ligger utanför storstäderna

Ursprungligen av Ida Blix:

Så då får man låsa upp på genom att hålla fingret på sidan av skärmen istället.

Det hoppas jag inte då jag använder min vänsterhand mest när jag håller i telefonen..

  • Medlem
  • 2017-07-31 16:56

IPhone 8 får ju en riktig skärm ju ☺️
Mycket intressant om Apple lyckas med fingeravtryckläsaren under glaset eller Samsung S9 blir den första. Oavsett tror jag iPhone 8 blir riktigt häftig ☺️

Ursprungligen av Ida Blix:

En del tror att det blir likt hur det fungerar på Xperia-telefoner, att sensorn sitter i tex strömknappen istället. Så då får man låsa upp på genom att hålla fingret på sidan av skärmen istället.

Då slipper jag köpa telefonen. Har ofta telefonen på bordet, då finns ingen bättre plats än hemknappen för touch ID. Vill inte behöva lyfta upp den från bordet för att öppna upp den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-31 20:59

Den som lever får se. Men Touch-ID i hemknappen har den stora fördelen att telefonen kan ligga på bordet och att man då enkelt kan "öppna" den.

1
Bevaka tråden