Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om kamera med rätt filformat för ios

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon har tips på en bra konsument videokamera (pris runt 10k) som har rätt format för ipad/iphone (h.264). Vill att kameran ska spara på sd-kort så att jag kan importera direkt sen in i min ipad där jag redigerar. Jag har tidigare haft tillgång till en proffskamera som gjorde det här flödet möjligt, redigerade i LumaFusion med mycket bra resultat.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-09-02 13:28
Ursprungligen av Speedmotor:

Jag undrar om någon har tips på en bra konsument videokamera (pris runt 10k) som har rätt format för ipad/iphone (h.264). Vill att kameran ska spara på sd-kort så att jag kan importera direkt sen in i min ipad där jag redigerar. Jag har tidigare haft tillgång till en proffskamera som gjorde det här flödet möjligt, redigerade i LumaFusion med mycket bra resultat.

Det är väl bara att sortera med dina preferenser här:
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=84

Dock ser jag att filformaten är sorterade i AVC/h.264 mp4, AVC/h.264 mov men även avchd och alla 3 är i praktiken samma sak. Iom iOS 11 kommer ju stöd för h.265 också som är ersättaren för h.264 så har du inte bråttom kanske det är värt att vänta in kameror som filmar direkt i detta format? (Fanns väldigt få som gör det idag)

1
Bevaka tråden