Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LTE och ny formfaktor...

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Gurman och Gruber.

Blir spännande...

  • Medlem
  • 2017-08-05 12:54

Man kan läsa mer om detta här,
Daring Fireball: Apple Watch Series 3 to Feature 'All-New Form Factor' [Updated]

Citat:

Citat från MacRumors artikel

Update: Gruber updated his post to clarify that his information comes from "a little birdie" and that it might not be accurate: "That tidbit came from an unconfirmed little birdie, though, so I wouldn’t bet the house on it."

Men jag hoppas verkligen på LTE och ny formfaktor, det blir inget köp utan det.

  • Medlem
  • 2017-08-05 13:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Enligt Gurman och Gruber.

Blir spännande...

Cirkulär? ☺️

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-08-05 13:39
Ursprungligen av PaO:

Cirkulär? ☺️

Blir nog för besvärligt att få patent på denna form..

Ursprungligen av PaO:

Cirkulär? ☺️

Nej, herregud...

  • Medlem
  • 2017-08-05 13:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, herregud...

Skrev inte jag för något år sedan att 2017 kommer Apple med Cirkulär Watch
Skämt åsido det hade till och med förvånat mig ☺️

Vad tänker ni använda LTE uppkopplingen till ?

Jag har Apple Watch series 2 series och har sneglat på Huawei Watch 2 (som finns med LTE-uppkoppling), men kommer inte på så många saker.

Om man ska springa/träna med enbart klockan fungerar ju redan offline-musik och GPS, andra tillfällen har man ju oftast telefonen med sig. Saker som Apple-pay fungerar ju också utan uppkoppling.

Tipsa gärna om vettiga användningsområden.

  • Medlem
  • 2017-08-05 14:44
Ursprungligen av Pulver:

Vad tänker ni använda LTE uppkopplingen till ?

Jag har Apple Watch series 2 series och har sneglat på Huawei Watch 2 (som finns med LTE-uppkoppling), men kommer inte på så många saker.

Om man ska springa/träna med enbart klockan fungerar ju redan offline-musik och GPS, andra tillfällen har man ju oftast telefonen med sig. Saker som Apple-pay fungerar ju också utan uppkoppling.

Tipsa gärna om vettiga användningsområden.

Ibland måste jag vara tillgänglig via telefon och då hade det varit riktigt skönt att slippa telefonen under ett längre löppass.

Personligen så ser jag inget behov för LTE - men det betyder inte att det inte finns ett behov för andra — exvis som Wi-FI:s behov.

Ursprungligen av WiFi:

Ibland måste jag vara tillgänglig via telefon och då hade det varit riktigt skönt att slippa telefonen under ett längre löppass.

Ja, det och att det kan vara bra om man behöver ringa ett nödsamtal under löpturen har jag kommit fram till, men inte mycket mer - känns inte riktigt som att det är värt uppgraderingen, kostnaden för ytterligare en uppkoppling och den sämre batteritiden det innebär.

Hade en tanke på om man vill låta vänner/bekanta följa en löp-tävling med enbart klockan (som går att göra med telefon) men det visade sig att ingen app till Huawei Watch 2 fixade det - borde dock dyka upp på Apple Watch LTE kan man tycka.

Känns dock som om det inte finns så jättemånga användningsområden - inte i dagsläget iallafall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-05 15:34

Frågan jag ställer mig är hur tyngd, höjd och batterikapacitet påverkas. Jag har ingen Apple Watch idag och ser inte att detta skulle påverka. Möjligen om man på något sätt skulle kunna vidarekoppla sin telefon till klockan och sedan via AirPods kunna ringa och ta emot samtal. Då finns det ett teoretisk användningsområde som skulle passa mig någon gång då och då.

  • Medlem
  • 2017-08-05 16:59
Ursprungligen av Pulver:

Ja, det och att det kan vara bra om man behöver ringa ett nödsamtal under löpturen har jag kommit fram till, men inte mycket mer - känns inte riktigt som att det är värt uppgraderingen, kostnaden för ytterligare en uppkoppling och den sämre batteritiden det innebär.

Hade en tanke på om man vill låta vänner/bekanta följa en löp-tävling med enbart klockan (som går att göra med telefon) men det visade sig att ingen app till Huawei Watch 2 fixade det - borde dock dyka upp på Apple Watch LTE kan man tycka.

Känns dock som om det inte finns så jättemånga användningsområden - inte i dagsläget iallafall.

Funkade inte Google Fit med att logga löprunda på klockan och sedan syna?
Dåligt kan jag tycka
Det enda som jag vill ha för att byta ut min 2 år gamla Urbane är LTE. Kunna lyssna på Spotify och ringa direkt från klockan i mitt headset utan att behöva ta med mig luren

Ursprungligen av PaO:

Funkade inte Google Fit med att logga löprunda på klockan och sedan syna?
Dåligt kan jag tycka
Det enda som jag vill ha för att byta ut min 2 år gamla Urbane är LTE. Kunna lyssna på Spotify och ringa direkt från klockan i mitt headset utan att behöva ta med mig luren

Jo, det fungerar att springa med GPS och sedan synka löprundan - både med Apple Watch Series 2 och Huawei Watch 2 (med flera olika appar) - men för det behöver du inte LTE-uppkoppling.

Det jag pratar om är att låta folk följa dig "live" på en karta medans du springer (exempelvis ett lopp) och då behöver du både GPS och LTE-uppkoppling i klockan - i dagsläget finns det dock ingen app som klarar det.

Spotify fungerar ju varken på Apple Watch eller Android Wear, det är bara på Samsung Gear S3 som det fungerar att lyssna på Spotify - både via Wifi och i ett offline-läge.

(Spotify finns till Android Wear, men det är bara en "fjärrkontroll")

Har man Spotify med offline-funktion i klockan behöver man ju inte LTE-uppkoppling heller, då är det bara att synka via Wifi hemma innan löprundan.

  • Medlem
  • 2017-08-05 17:29
Ursprungligen av Pulver:

Jo, det fungerar att springa med GPS och sedan synka löprundan - både med Apple Watch Series 2 och Huawei Watch 2 (med flera olika appar) - men för det behöver du inte LTE-uppkoppling.

Det jag pratar om är att låta folk följa dig "live" på en karta medans du springer (exempelvis ett lopp) och då behöver du både GPS och LTE-uppkoppling i klockan - i dagsläget finns det dock ingen app som klarar det.

Spotify fungerar ju varken på Apple Watch eller Android Wear, det är bara på Samsung Gear S3 som det fungerar att lyssna på Spotify - både via Wifi och i ett offline-läge.

(Spotify finns till Android Wear, men det är bara en "fjärrkontroll")

Har man Spotify med offline-funktion i klockan behöver man ju inte LTE-uppkoppling heller, då är det bara att synka via Wifi hemma innan löprundan.

Okej tack
Då hade jag missuppfattat lite
Får nog snegla på Samsung Gear S4 om den nu kommer ☺️

Verkar inte bli någon ny formfaktor:

http://www.mobil.se/nyheter/massproduktion-av...

  • Medlem
  • 2017-08-18 12:28
Ursprungligen av Pulver:

Verkar inte bli någon ny formfaktor:

http://www.mobil.se/nyheter/massproduktion-av...

Ja, jag läste det på Macrumors och 99mac med. Tråkigt, blir mer tveksam över ett eventuellt inköp det här året men det får vi se vid septembereventet.

1
Bevaka tråden