Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #191: Ida vill hjula

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ida och Amanda är i studion och pratar om nyheten som får Ida att vilja hjula av glädje ner för en sommaräng.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-08-05 11:07
Ursprungligen av Redaktionen:

Ida och Amanda är i studion och pratar om nyheten som får Ida att vilja hjula av glädje ner för en sommaräng.

Läs hela artikeln här

Lysande poddradio avsnitt som vanligt ☺️

Har lyssnat medan jag handlat på plantagen, systemet, bygghandel och ICA. Betalade med samma kreditkort på alla ställen och alla terminaler var olika och några skulle man godkänna köpet efter man knappat in pin. Om mobila betalningar kunde standardisera så att allt blev lika vore det en fördel.

Sedan några frågor till Amanda och S8
Det som diskuteras mest i Android världen just nu är formfaktor 18:9 och Edge skärm. Note 8 och pixel 2 kommer i 18:9 och LG V30 får Edge skärm.
Vad tycker du Amanda om detta nu när du jämför mot din iPhone

IPhone 8 verkar behålla 16:9

Ursprungligen av Redaktionen:

Ida och Amanda är i studion och pratar om nyheten som får Ida att vilja hjula av glädje ner för en sommaräng.

Det där måste vi ha bildbevis på!

Företag kan redan "begära" betalt via Swish. Jag testade det på svenskspel.se för ett par veckor sedan.

Ursprungligen av Sperious:

Företag kan redan "begära" betalt via Swish. Jag testade det på svenskspel.se för ett par veckor sedan.

Åh coolt!

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det där måste vi ha bildbevis på!

Suck, som jag önskar jag kunde hjula. Jag kan inte ens försöka hjula. Hela kroppen liksom vägrar.

Ursprungligen av PaO:

Sedan några frågor till Amanda och S8
Det som diskuteras mest i Android världen just nu är formfaktor 18:9 och Edge skärm. Note 8 och pixel 2 kommer i 18:9 och LG V30 får Edge skärm.
Vad tycker du Amanda om detta nu när du jämför mot din iPhone

IPhone 8 verkar behålla 16:9

Jag tycker överlag att skärmen på Galaxy S8 är väldigt trevlig! Många appar har ju inte stöd för det mer avlånga formatet och om jag spelar spel eller kollar på video används inte hela skärmen, detta är dock inget som jag tycker stör upplevelsen. Det går så klart att ställa in men jag vill inte förlora massa detaljer som kan vara superviktiga.

Däremot funkar den avlånga skärmen superbra för aktiviter som läsning, Facebook eller Instagram där jag scrollar i ett flöde. Galaxy S8:s skärm tycker jag personligen ser ljusår mer modern ut än Iphone 7, och det är väldigt läckert med Edge-skärmen, dock tycker jag att det ibland känns som att skärmen svarar sämre på tryck nära ytterkanterna på skärmen.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det där måste vi ha bildbevis på!

Ursprungligen av Ida Blix:

Suck, som jag önskar jag kunde hjula. Jag kan inte ens försöka hjula. Hela kroppen liksom vägrar.

Haha, ja eller menar du att du vill ha bildbevis på när vi misslyckas och mer ser ut som rullande köttbullar? XD

Ursprungligen av amandareventlid:

Haha, ja eller menar du att du vill ha bildbevis på när vi misslyckas och mer ser ut som rullande köttbullar? XD

Jag skrev innan jag hade lyssnat på avsnittet, så jag antog att Ida kunde hjula.

  • Medlem
  • 2017-08-07 16:29
Ursprungligen av amandareventlid:

Jag tycker överlag att skärmen på Galaxy S8 är väldigt trevlig! Många appar har ju inte stöd för det mer avlånga formatet och om jag spelar spel eller kollar på video används inte hela skärmen, detta är dock inget som jag tycker stör upplevelsen. Det går så klart att ställa in men jag vill inte förlora massa detaljer som kan vara superviktiga.

Däremot funkar den avlånga skärmen superbra för aktiviter som läsning, Facebook eller Instagram där jag scrollar i ett flöde. Galaxy S8:s skärm tycker jag personligen ser ljusår mer modern ut än Iphone 7, och det är väldigt läckert med Edge-skärmen, dock tycker jag att det ibland känns som att skärmen svarar sämre på tryck nära ytterkanterna på skärmen.

Tack för svaret och vi får se om alla tillverkare går över till 18:9 eller det är en fluga ☺️

Ursprungligen av PaO:

Tack för svaret och vi får se om alla tillverkare går över till 18:9 eller det är en fluga ☺️

Det hade väl varit bättre med 21:9 istället för att hitta på ytterligare en aspect ratio??

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag skrev innan jag hade lyssnat på avsnittet, så jag antog att Ida kunde hjula.

Om jag någonsin lär mig hjula ska det självklart dokumenteras!

1
Bevaka tråden