Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB type-C hub

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-08-04 23:29

Finns det hub med enbart type-c kontakter att köpa? Jag hittar ingen..

Verkar inte finnas.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-08-05 21:20

Det är hönan och ägget med usb c. Ingen törs släppa sargen och göra produkter med Usb c istället för A. Var är alla möss och tangentbord t ex?

När det gäller möss, tangentbord, webcams, etc så är det ju bara en liten adapter som behövs - jag kan föreställa mig att det snart dyker upp som "standard" bland dessa småsaker...den fasta sladden i tangentbordet har USB2 och en liten USBC-adapter följer med...efter något/några år så har dom USBC på sladden och en USB2-adapter följer med. Det är ju bara en pluggfråga när det gäller dessa småsaker/kringattiraljer.
Minns att det i många år följde med en com-adaåter till USB-möss för WinPC - gröna små saker. Det kanske det fortfarande gör...WinPC-världen är ju som den är (läser t.ex. på forum där man fortfarande diskuterar installation med DVD's inom WinPC-världen) :-D.
Själv skaffade jag en hög med USB2/USBC-USBC-USB2-adaptrar - små saker - redan innan min nya MBP ens levererades (ljudkort etc är fortfarande USB2 t.ex...Apogee, AudioBox, etc).

Ursprungligen av flygarn:

Det är hönan och ägget med usb c. Ingen törs släppa sargen och göra produkter med Usb c istället för A. Var är alla möss och tangentbord t ex?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-12-09 01:08

Verkar inte finnas chip för detta ännu, enligt https://superuser.com/questions/1381139/why-c...
Finns enstaka USB-C hubbar med 2 lediga portar, samt denna från OWC som ger 3 lediga TB portar.

1
Bevaka tråden