Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läckta bilder på insidan av nästa Iphone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyligen läckta bilder på insidan av Iphone 8 avslöjar funktioner som trådlös laddning.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-08-08 13:43

Jag hoppas verkligen att iPhone 8 får ett L-format batteri. Det ryktades om att iPhone 7 skulle få det också, men så blev det inte. Batteritiden är ju inte dålig men det hade ju varit grymt med ett större batteri och OLED-skärm.

Ursprungligen av WiFi:

Jag hoppas verkligen att iPhone 8 får ett L-format batteri. Det ryktades om att iPhone 7 skulle få det också, men så blev det inte. Batteritiden är ju inte dålig men det hade ju varit grymt med ett större batteri och OLED-skärm.

Känns ju som att mer batteritid inte är ett mål för Apple, bara att behålla nuvarande batteritid så jag vågar inte hoppas på mer än att de lägger till mer krävande teknik och ett större batteri med samma batteritid som dagens telefoner.

  • Medlem
  • 2017-08-08 15:56
Ursprungligen av Ida Blix:

Känns ju som att mer batteritid inte är ett mål för Apple, bara att behålla nuvarande batteritid så jag vågar inte hoppas på mer än att de lägger till mer krävande teknik och ett större batteri med samma batteritid som dagens telefoner.

Kan delvis hålla med där, 10 timmar verkar vara ett tillräckligt bra mål som Apple har på en del datorer men framför allt i det professionella iPad-segmentet. Men iPhone 7 fick trots allt bättre batteritid, och jag ser ingen anledning varför Apple inte skulle satsa på batteritid i iPhone 8 också, eftersom att det lyftes som ett bra säljargument när iPhone 7 släpptes.

Ursprungligen av WiFi:

Kan delvis hålla med där, 10 timmar verkar vara ett tillräckligt bra mål som Apple har på en del datorer men framför allt i det professionella iPad-segmentet. Men iPhone 7 fick trots allt bättre batteritid, och jag ser ingen anledning varför Apple inte skulle satsa på batteritid i iPhone 8 också, eftersom att det lyftes som ett bra säljargument när iPhone 7 släpptes.

Ingen blir gladare än jag om det händer något stort på batterifronten rent generellt. Skulle gärna slippa ladda både klocka och mobil varje natt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-08 18:49

Med ett L-format batteri är det viktigt att de klara att hålla balansen i telefonen. Som jah upplever det idag ör balansen perfekt. Men har aldrig läst eller sett en undersökning om hur vikten/tyngdpunkten är placerad. Något för 99mac att kolla..!?!

  • Medlem
  • 2017-08-08 20:28
Ursprungligen av xms67:

Med ett L-format batteri är det viktigt att de klara att hålla balansen i telefonen. Som jah upplever det idag ör balansen perfekt. Men har aldrig läst eller sett en undersökning om hur vikten/tyngdpunkten är placerad. Något för 99mac att kolla..!?!

Eftersom det nästan inte finns någon luft i telefonerna så blir nog densiteten( och då balansen) ganska jämn per automatik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-09 09:24
Ursprungligen av Lovan:

Eftersom det nästan inte finns någon luft i telefonerna så blir nog densiteten( och då balansen) ganska jämn per automatik

Inte för att jag är ett geni på fysik, men det där stämmer väl inte? Dels är det luft i telefonerna, det är inte vakuum. Och även om det vore vakuum påverkar det inte densiteten på föremålen inne i telefonen och därmed inte på telefonen. Och om det skulle påverka, vilket det inte gör, densiteten så skulle inte det per automatik påverka tyngdpunkten. Men jag kanske har fel..?

  • Medlem
  • 2017-08-09 09:58
Ursprungligen av xms67:

Inte för att jag är ett geni på fysik, men det där stämmer väl inte? Dels är det luft i telefonerna, det är inte vakuum. Och även om det vore vakuum påverkar det inte densiteten på föremålen inne i telefonen och därmed inte på telefonen. Och om det skulle påverka, vilket det inte gör, densiteten så skulle inte det per automatik påverka tyngdpunkten. Men jag kanske har fel..?

Nä jag menade inte att det blev exakt perfekt men eftersom utrymmet i dagens telefonerna är nästan helt fyllda överallt så kommer densiteten att vara någotsånär jämn. Den stora delen av vikten skulle jag tro att chassit och display står för, förutom batteri då. Jag menade egentligen bara att det troligen inte spelar så stor roll hur batteriet är format och placerat, för det andra utrymmet kommer vara fyllt med andra saker

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-08-09 12:07

Frågan är ju bara hur det blir med priset. Jag vill byta ut min 7:a, men har läst om $1100-$1200...
Lägg på allt som görs i Sverige + kemikalieskatten så kan det ju lätt bli en historia på 12 lax. Börjar bli horribla pengar för mobiltelefonerna.

1
Bevaka tråden