Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 8 kommer inte i rosa guld

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple startade en trend med färgen rosa guld som spridit sig till många andra tillverkare. Men nu kommer uppgifter om att nästa Iphone endast kommer i svart, silver och guld.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-09 11:43

Attans.

Kopparfärg

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple startade en trend med färgen rosa guld som spridit sig till många andra tillverkare. Men nu kommer uppgifter om att nästa Iphone endast kommer i svart, silver och guld.

Läs hela artikeln här

Senaste ryktet säger väl att det är kopparfärg som blir nyheten

  • Medlem
  • 2017-08-09 15:13

De allra flesta stoppar in sin lur i ett mer eller mindre fult skal/fodral. Så vilken färg den har på baksidan är ointressant. Det är väl bra att Apple har förstått det och inte slösar tid och energi på något som inte är viktigt?

  • Medlem
  • 2017-08-09 15:44
Ursprungligen av Ljung:

De allra flesta stoppar in sin lur i ett mer eller mindre fult skal/fodral. Så vilken färg den har på baksidan är ointressant. Det är väl bra att Apple har förstått det och inte slösar tid och energi på något som inte är viktigt?

Det finns gott om genomskinliga skal.

  • Medlem
  • 2017-08-09 16:23
Ursprungligen av Ljung:

De allra flesta stoppar in sin lur i ett mer eller mindre fult skal/fodral. Så vilken färg den har på baksidan är ointressant. Det är väl bra att Apple har förstått det och inte slösar tid och energi på något som inte är viktigt?

Apple som är så designmedvetna hade inte direkt struntat i design eller färgval. Sen så finns det ju snygga och bekväma skal också!

  • Medlem
  • 2017-08-09 16:40
Ursprungligen av Alix:

Det finns gott om genomskinliga skal.

Visst. Men jag måste nog påstå att de allra flesta skal/fodral jag ser runt om i min vardag hos kollegor, vänner och andra inte precis framhäver lurens färg och skönhet.

Men det är anekdotisk bevisföring och inte så mycket värt

  • Medlem
  • 2017-08-09 16:57
Ursprungligen av Ljung:

Visst. Men jag måste nog påstå att de allra flesta skal/fodral jag ser runt om i min vardag hos kollegor, vänner och andra inte precis framhäver lurens färg och skönhet.

Men det är anekdotisk bevisföring och inte så mycket värt

Om det räcker för dig är det väl värt tillräckligt? Jag ville bara peka på den allestädes närvarande möjligheten att låta andra se vad man har för färg på sin Iphone. Om man inte gör det må det vara hänt.

Det viktigaste för mig är att den är svart på framsidan
Stoppar ändå in den i ett plånboksfodral

Vad var det för fel på rymdgrått? Den ultimata färgen.

  • Medlem
  • 2017-08-09 20:03
Ursprungligen av MalcomX:

Det viktigaste för mig är att den är svart på framsidan
Stoppar ändå in den i ett plånboksfodral

Håller med dig om det ☺️

iPhone 8 har framför allt en liten skärm. Den kommer ju bli mindre än dagens iPhone 7+

Giv oss en iPhone som inte spricker i tusen bitar för ett fall från 1,5 meter så kan vi börja snacka färger...

  • Medlem
  • 2017-08-10 05:33
Ursprungligen av Johan Thuresson:

iPhone 8 har framför allt en liten skärm. Den kommer ju bli mindre än dagens iPhone 7+

Om man skall tro rykten så kommer iPhone 8 med 5.8 tum skärm och iPhone 7 plus har 5.5 tum så det stämmer inte. Dock blir den mindre i yttermått. Det är iPhone 7 telefonernas usla screen to body ratio som spökar. Samsung S8 plus är 1 mm längre och 4 mm smalare än iPhone 7 plus men har 0.7 tum större skärm vilket ger 6.2 tum.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

iPhone 8 har framför allt en liten skärm. Den kommer ju bli mindre än dagens iPhone 7+

Men skärmen blir inte mindre än 7+

Jag erkänner, jag börjar tro på alla rykten som cirkulerar...

Senast redigerat 2017-08-10 08:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Men skärmen blir inte mindre än 7+

Jag erkänner, jag börjar tro på alla rykten som cirkulerar...

Men den nedre delen av skärmen kommer ju upptas av funktionstangenter och touch-id. Så den verkliga skärmstorleken kommer bli mindre.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-10 10:31
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Men den nedre delen av skärmen kommer ju upptas av funktionstangenter och touch-id. Så den verkliga skärmstorleken kommer bli mindre.

Vad är det för funktionstangenter du pratar om?
Och om touchid hamnar där är det ju under skärmen så ytan kan användas som vanligt ändå.

Ursprungligen av Json_81:

Vad är det för funktionstangenter du pratar om?
Och om touchid hamnar där är det ju under skärmen så ytan kan användas som vanligt ändå.

Kolla denna länk: https://www.macrumors.com/roundup/iphone-8/

"Kuo believes the OLED iPhone 8 will feature a 5.8-inch display, but it will only have 5.15 inches of active screen space. Additional screen space is said to be taken up by virtual buttons that replace the current physical Home button, a prediction echoed by The Wall Street Journal."

Alltså blir den verkliga skärmstorleken mindre än iPhone 7+ om det är sant. Mycket tråkigt.

  • Medlem
  • 2017-08-10 11:07
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Kolla denna länk: https://www.macrumors.com/roundup/iphone-8/

"Kuo believes the OLED iPhone 8 will feature a 5.8-inch display, but it will only have 5.15 inches of active screen space. Additional screen space is said to be taken up by virtual buttons that replace the current physical Home button, a prediction echoed by The Wall Street Journal."

Alltså blir den verkliga skärmstorleken mindre än iPhone 7+ om det är sant. Mycket tråkigt.

Om detta är sant så är det ju ett bottennapp
Att alltid ha ett område med funktionstangenter även när man tittar på media är ju värdelöst IMO

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-10 11:58
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Kolla denna länk: https://www.macrumors.com/roundup/iphone-8/

"Kuo believes the OLED iPhone 8 will feature a 5.8-inch display, but it will only have 5.15 inches of active screen space. Additional screen space is said to be taken up by virtual buttons that replace the current physical Home button, a prediction echoed by The Wall Street Journal."

Alltså blir den verkliga skärmstorleken mindre än iPhone 7+ om det är sant. Mycket tråkigt.

Ursprungligen av PaO:

Om detta är sant så är det ju ett bottennapp
Att alltid ha ett område med funktionstangenter även när man tittar på media är ju värdelöst IMO

Låter ju inte så likt apple. Hoppas det bara gäller när det faktiskt ska finnas navigationsknappar och inte i t ex spel och film.

Vi får vänta och se...

Ursprungligen av Json_81:

Låter ju inte så likt apple. Hoppas det bara gäller när det faktiskt ska finnas navigationsknappar och inte i t ex spel och film.

Men det står ju uttryckligen att den aktiva skärmytan (active screen space) endast ska vara på drygt 5 tum. Kanske behöver Apple försäljningsargument för en 7s + kanske? Om det här är sant blir det den telefonen för mig i höst.

  • Medlem
  • 2017-08-10 13:02
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Men det står ju uttryckligen att den aktiva skärmytan (active screen space) endast ska vara på drygt 5 tum. ...

Jag antar att det mesta är mer eller mindre välgrundade rykten intill dess att modellen faktiskt presenteras?

Jag tror att nästa telefon kommer heta iPhone 8, och ha iOS förinstallerat.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-10 13:39
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Men det står ju uttryckligen att den aktiva skärmytan (active screen space) endast ska vara på drygt 5 tum. Kanske behöver Apple försäljningsargument för en 7s + kanske? Om det här är sant blir det den telefonen för mig i höst.

Tills Apple sagt att det är så är det bara ett rykte.

Sedan så får vi göra våra egna bedömningar. Hur stor är sannolikheten att Apple skulle göra dessa ansträngningar för att få bort hemknappen och sedan reservera allt utrymme för... egentligen ingenting...

Jag har min uppfattning klar men snart så får vi se

Ursprungligen av Json_81:

Låter ju inte så likt apple. Hoppas det bara gäller när det faktiskt ska finnas navigationsknappar och inte i t ex spel och film.

Men hur ska man styra enheten då (byta app, gå till hemskärmen)? T ex i ett spel? Genom att röra skärmen? Det verkar inte vara en optimal lösning. Om alternativet står mellan virtuell hemknapp och större skärm men till kostnaden av en enheten blir besvärligare att styra vet jag vad jag föredrar...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-10 15:19

Som en gömd Dock, man måste röra på skärmen för att de ska synas. Annars är allt utrymme till appen.

  • Medlem
  • 2017-08-10 15:26
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Men hur ska man styra enheten då (byta app, gå till hemskärmen)? T ex i ett spel? Genom att röra skärmen? Det verkar inte vara en optimal lösning. Om alternativet står mellan virtuell hemknapp och större skärm men till kostnaden av en enheten blir besvärligare att styra vet jag vad jag föredrar...

Det vet vi inte, men Apple presenterar nog en bra lösning. Det som presenteras på bilden känns inte som Apple överhuvudtaget, men vi får väl se hur det blir vid releasen. Hur som helst så vill jag inte ha en döyta längst ner på skärmen.

Apple kanske utnyttjar 3D Touch-tekniken, vi får se.

  • Medlem
  • 2017-08-10 15:43
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Men hur ska man styra enheten då (byta app, gå till hemskärmen)? T ex i ett spel? Genom att röra skärmen? Det verkar inte vara en optimal lösning. Om alternativet står mellan virtuell hemknapp och större skärm men till kostnaden av en enheten blir besvärligare att styra vet jag vad jag föredrar...

Nu kommer fler rykten,
https://forums.macrumors.com/threads/iphone-8...

#nyhetstips

Bevaka tråden