Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi tittar på Carpool Karaoke

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples egenproducerade serie Carpool Karaoke har precis haft premiär. Amanda, Andreas och Ida slår sig ner i studion för att kolla på första avsnittet tillsammans.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-08-09 21:37

Man ser ju tydligt vem som var mest peppad på detta Det strålar verkligen om henne. Älskar sån positiv energi!

Tyvärr är mitt svar att just Carpool Karaoke inte kommer få mig att teckna ett abonnemang. Men kanske annat i framtiden.

Ha det bäst 99friends!

Ursprungligen av JohannesKBA:

Man ser ju tydligt vem som var mest peppad på detta Det strålar verkligen om henne. Älskar sån positiv energi!

Tyvärr är mitt svar att just Carpool Karaoke inte kommer få mig att teckna ett abonnemang. Men kanske annat i framtiden.

Ha det bäst 99friends!

Ja, nä, betala enbart för Carpool gör jag nog inte. Men är lite sugen på att prova på tjänsten igen ändå. Om inte Spotify-appen dyker upp för Apple Watch snart förstås.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-10 11:26

Varför finns det TV-serier på en musik-tjänst (Apple Music)?
Varför finns det Appar på en musik-tjänst (iTunes)?
Varför har Apple två olika musik-tjänster?
Varför har Apple films-tjänst lags in i en av deras musik-tjänster (iTunes)?
Varför har kan man köpa TV-serier på Apples andra musik-tjänst (iTunes)?

Lär sig aldrig Apple om att vara konsekventa?

Ursprungligen av JohannesKBA:

Man ser ju tydligt vem som var mest peppad på detta Det strålar verkligen om henne. Älskar sån positiv energi!

Tyvärr är mitt svar att just Carpool Karaoke inte kommer få mig att teckna ett abonnemang. Men kanske annat i framtiden.

Ha det bäst 99friends!

Haha, men jag har också haft väldigt lång tid att bygga upp den här peppen.
Jag kommer inte heller teckna något abonnemang för detta, men jag har turen att ha mina tre provmånader kvar så jag ska vänta till alla är ute.

Ursprungligen av Erik.dv:

Varför finns det TV-serier på en musik-tjänst (Apple Music)?
Varför finns det Appar på en musik-tjänst (iTunes)?
Varför har Apple två olika musik-tjänster?
Varför har Apple films-tjänst lags in i en av deras musik-tjänster (iTunes)?
Varför har kan man köpa TV-serier på Apples andra musik-tjänst (iTunes)?

Lär sig aldrig Apple om att vara konsekventa?

Behovet av två olika musiktjänster kan jag se; just för att de är olika. En är strömmande allt-du-vill för en fast månadskostnad. Den andra är en vanlig digital butik för att köpa enstaka låtar och album.

Vad gäller det övriga är det enkla svaret förmodligen att inte se det som en musiktjänst, för det är uppenbarligen inte bara det. Det är alltså framförallt namnen som är inkonsekventa. iTunes kan jag förstå; eftersom det startades för så länge sen. Apple Music är mer förvånande, men en tänkbar förklaring är att Apple inte vill ge ledtrådar om vad de planerar utifrån namnet. Men jo, dags att byta namn nu kanske. Vad tycker ni tjänsterna ska heta?

Apple Play? ?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-08-10 14:03

Egentligen är väl Apple Music en del av iTunes? Precis som Movies, Podcasts, App Store och Mac App Store mfl är en del av iTunes.

Tror i alla fall att Apple beräknar dessa under samma affärsområde.

Ursprungligen av Erik.dv:

Varför finns det TV-serier på en musik-tjänst (Apple Music)?
Varför finns det Appar på en musik-tjänst (iTunes)?
Varför har Apple två olika musik-tjänster?
Varför har Apple films-tjänst lags in i en av deras musik-tjänster (iTunes)?
Varför har kan man köpa TV-serier på Apples andra musik-tjänst (iTunes)?

Lär sig aldrig Apple om att vara konsekventa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-10 14:16

Apple Music skulle kunnat heta iTunes eller typ iTunes Streaming om det nu är samma sak. Ett dilemma är att Apple Music och iTunes har olika innehåll och att ena kan man äga musiken i och andra är endast en streaming-tjänst. Förvirrande är det dock. Du har ju även iTunes Connect som styr en rad tjänster - däribland böcker, appar och material på iTunes Music Store. Videoinnehåll borde vara en egen tjänst eller att man har namn som är mer logiska. Att följa mantrat "ja men iTunes har man ju haft i 15 år!" är ologiskt och jag tror idag är "iTunes" ett mycket svagare varumärke än 2007 när iPhone kom.

Apple Music Streaming
Apple Music Store
Apple Video Store
iOS App Store
macOS App Store

…eller något annat mer konsekvent borde man kunna kört på.

Förvisso heter Android AppStore "Google Play" vilket i Sverige skulle motsvara "SVT Play" (which doesn't make one f-ing sense). Google är dock konsekventa i att deras musik-tjänst heter "Google Play Music" (dock är Google Play för appar helt ologiskt).

"Apple Play" skulle vara rimligt för en streaming-tjänst av ljud / bild men Google har lite fördärvad det namnet.

  • Medlem
  • 2017-08-11 05:37
Ursprungligen av Erik.dv:

Apple Music skulle kunnat heta iTunes eller typ iTunes Streaming om det nu är samma sak. Ett dilemma är att Apple Music och iTunes har olika innehåll och att ena kan man äga musiken i och andra är endast en streaming-tjänst. Förvirrande är det dock. Du har ju även iTunes Connect som styr en rad tjänster - däribland böcker, appar och material på iTunes Music Store. Videoinnehåll borde vara en egen tjänst eller att man har namn som är mer logiska. Att följa mantrat "ja men iTunes har man ju haft i 15 år!" är ologiskt och jag tror idag är "iTunes" ett mycket svagare varumärke än 2007 när iPhone kom.

Apple Music Streaming
Apple Music Store
Apple Video Store
iOS App Store
macOS App Store

…eller något annat mer konsekvent borde man kunna kört på.

Förvisso heter Android AppStore "Google Play" vilket i Sverige skulle motsvara "SVT Play" (which doesn't make one f-ing sense). Google är dock konsekventa i att deras musik-tjänst heter "Google Play Music" (dock är Google Play för appar helt ologiskt).

"Apple Play" skulle vara rimligt för en streaming-tjänst av ljud / bild men Google har lite fördärvad det namnet.

Grund problemet är väl att Apple har två namngivning principer. i........ och Apple...... Om man inte tar med typ Macbook som inte har något prefix. När det gäller Google så heter alla Google först och ligger under Play men har sedan sina respektive separata appar med
Google Play (samlingsplats och appar)
Google Play Filmer
Google Play Musik
Google Play Tidning
Google Play Böcker

Har ni testat Google Trips lite kul faktiskt om man använder Gmail

Kanske byta till Apple Media ☺️

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-08-13 21:18
Ursprungligen av Erik.dv:

Apple Music skulle kunnat heta iTunes eller typ iTunes Streaming om det nu är samma sak. Ett dilemma är att Apple Music och iTunes har olika innehåll och att ena kan man äga musiken i och andra är endast en streaming-tjänst. Förvirrande är det dock. Du har ju även iTunes Connect som styr en rad tjänster - däribland böcker, appar och material på iTunes Music Store. Videoinnehåll borde vara en egen tjänst eller att man har namn som är mer logiska. Att följa mantrat "ja men iTunes har man ju haft i 15 år!" är ologiskt och jag tror idag är "iTunes" ett mycket svagare varumärke än 2007 när iPhone kom.

Apple Music Streaming
Apple Music Store
Apple Video Store
iOS App Store
macOS App Store

…eller något annat mer konsekvent borde man kunna kört på.

Förvisso heter Android AppStore "Google Play" vilket i Sverige skulle motsvara "SVT Play" (which doesn't make one f-ing sense). Google är dock konsekventa i att deras musik-tjänst heter "Google Play Music" (dock är Google Play för appar helt ologiskt).

"Apple Play" skulle vara rimligt för en streaming-tjänst av ljud / bild men Google har lite fördärvad det namnet.

Apple Pay (eftersom den kostar löpande pengar)?

Skämt å sido; jag tycker Apple TV borde passat som bästa namnet för en strömmande TV-tjänst/TV-kanal från Apple.

1
Bevaka tråden