Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskällda Windows prylar.

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Waran10:

Enligt dina värderingar är en miljard windowsanvändare och samtliga sjukhus med nyinköpt windowsutrustning dumma i huvudet...

Jisses vart drog du de slutsatserna ifrån? Mitt inlägg var ren sarkasm fast förstås baserad på mina egna erfarenheter av Windows o andra Microsoft-produkter

Fö har Elgiganten på Kungsgatan haft datorerna på övervåningen de senaste tre åren jag varit in där o Apple-avdelningen är allt annat än intryckt i ett hörn, faktum är att den står ut ifrån resten av sortimentet som en butik i butiken

Upphandlare

Ursprungligen av kenjon:

Läkare får vara med och tycka, hjälpa till vid upphandlingen genom att "önska" vid skrivning av kravspec. Men det är speciella upphandlare som sköter hela upphandlingen inklusive väljer "rätt" utrustning enligt kravspecen/kostnaden, och gör inköpen. Läkare ska syssla med patienter!
Jag jobbar själv i sjukvården och har varit med om att skriva kravspecar.

Jovisst. Upphandlarna vet i regel ingenting om datorer som är beroende av läkarnas önskemål och krav.

Nya iMacs

Ursprungligen av Json_81:

Vadå ingen ny imac? Den uppdaterades ju nyss.

Att vi har windows i sjukhusmiljö beror nog mest på lagen om offentlig upphandling.

Och han är ute och cyklar med Apple inte plockar andelar från MS (särskilt om man räknar in ipad), men däremot kommer de aldrig bli särskilt stora sålänge datorerna är så dyra som de är.

Och vi svär inte lika mycket över windows på kontoren längre, men nog sjutton svär vi över det

Kallar du uppgraderingarna efter Lion med onödigt lull lull för nya iMacs. Det kommer visst en i december.

Viktigt med bra sjukvård?

Ursprungligen av svanstrom:

Dessa "vi" är nog i praktiken ytterst få; det viktiga på sjukhus är iaf för mig bra vård snarare än att se "häftiga" saker.

Oavsett märke på hårdvaran, eller ens operativsystemet, så skulle det ändå i praktiken vara samma program för journalhantering etc.

Du har inte testat söka jobb hos Apple; de skulle väl bara bli glada om du kommer och berättar för dem om alla dessa mångmiljardinkomster som du kan hjälpa dem få från sjukvård och skolor?

Du menar att Microsoft/Windowsanvändande läkare som litar på och gillar deras prylar, skulle rata Apple med sämre kvalitet på prylarna om dom kom in på marknaden. Eller vad menar du. Man kan både ge god vård och göra häftiga prylar. Titta på Microsoft/Windows.

Stannat i utvecklingen.

Ursprungligen av Erik.dv:

I frågan kan nämnas Apple har inte förändrats så mycket sedan iPhonen blev en megahit. Man håller kvar vid sina "we don't want to delivery crap products" och gör vad man tror kunder vill ha. Det betyder i deras värld en laptop för 15 000 kr, inte 5 000 kr. Det betyder att man inte utvecklar någon infrastruktur själva.

Tittar du på ex. DELL eller HP kan du i stort sätt får ALLT från en leverantör.

Närmar sanningen än så kan vi knappast komma.
Tack.

Svindyra Apple

Ursprungligen av Erik.dv:

Själv skulle jag nästan må lite dåligt av om sjukvården slösade pengar på IT i form av Apple-datorer. Möjligen man kunde motivera det med lägre total cost of ownership eller av säkerhetsskäl men hårdvaran är vidrigt dyr jämfört med vad jag misstänker man kan köpa in PC-maskiner för.

Apple biter sig själv i svansen hela tiden som skrämmer iväg kunderna med sina skyhöga priser. Det är nog lika bra att Apple står utanför sjukvården så man har råd att gå dit.

Tråd låst.

Bevaka tråden