Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11 public beta är ute

Tråden skapades och har fått 252 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-17 18:17

Jag har kollat under Inställningar - Batteri och Bluetooth - AirPods, men hittar inget... Är jag på fel ställe?

Ursprungligen av kenjon:

Jag har kollat under Inställningar - Batteri och Bluetooth - AirPods, men hittar inget... Är jag på fel ställe?

När du öppnar AirPod-kapseln så dyker batteristatus upp på din iPhone eller iPad. Hörlurarna och kapseln snurrar endast om du har låst upp enheten, inte med låst skärm (åtminstone för mig).

Ursprungligen av Tallithehut:

Någon som har samma problem?
Att siri inte 'svarar' på röstkommando

Känns som att det blev bättre iom senaste betan...

Edit; eller kanske inte...

Senast redigerat 2017-08-17 20:08
  • Medlem
  • 2017-08-18 01:32

Sådär äntligen började swish fungera iaf för mig. iPhone 6s pub beta 5. Hur är det för er andra

Varför är Swedbank så sega med att uppdatera deras app, det är det enda som stoppar mig från att använda betan igen..

Ursprungligen av samueel:

Varför är Swedbank så sega med att uppdatera deras app, det är det enda som stoppar mig från att använda betan igen..

Sega som fan. Dock går det lika fort logga in på Safari.

Ursprungligen av edion:

Sådär äntligen började swish fungera iaf för mig. iPhone 6s pub beta 5. Hur är det för er andra

Funkar här med.

Ursprungligen av samueel:

Varför är Swedbank så sega med att uppdatera deras app, det är det enda som stoppar mig från att använda betan igen..

Gör säkert som Handelsbanken och släpper uppdatering när det kommer skarp version av systemet. Liksom enklare för banken.

Ursprungligen av samueel:

Varför är Swedbank så sega med att uppdatera deras app, det är det enda som stoppar mig från att använda betan igen..

Kör banken i Safari?

Ursprungligen av samueel:

Varför är Swedbank så sega med att uppdatera deras app, det är det enda som stoppar mig från att använda betan igen..

Sega? Det finns ingen officiell release av IOS11. Någon form av ordning vill jag ha - speciellt för säkerhetsintensiva appar. De gör helt rätt som avvaktar eftersom saker och ting förändras mellan betaversioner.

Kommer möjligheten att skapa geniusspellistor komma tillbaka i iOS 11 eller är den dagen förbi?
Är det några andra skillnader på musikappen värt att veta? Kommer det ett landskapsläge?

Lite googling verka göra gällande att de vill satsa ännu mer på sin Apple Music och integrera mer i musikappen som för mig inte uppfyller någon funktion alls förutom ett irritationsmoment, eftersom jag inte vill ha någon streamande tjänst.

Developer Beta 7 släppt!

Fortfarande ”no go” för Swedbanks app om någon undrar. Detsamma gäller för Aftonbladets app ...

Public beta 6 ute.

Ursprungligen av _empty:

Public beta 6 ute.

För mig står uppdatering begärd. Med omarkerad grå text inget att trycka på

Ursprungligen av picapica:

För mig står uppdatering begärd. Med omarkerad grå text inget att trycka på

Sträng inställningar och gå in igen. Annars bara starta om så funkar det säkert.

  • Superhjälte
  • 2017-08-22 09:20
Ursprungligen av picapica:

För mig står uppdatering begärd. Med omarkerad grå text inget att trycka på

Known Issues

Updating from iOS 11 beta 5 to beta 6 or later may stall indefinitely. If the progress bar on the Settings > General > Software Update pane stays full for more than a few seconds without showing the Install dialog, use the workaround below.
Workaround: Follow these steps to delete the software update and then reinstall the new beta:

1. Open Settings > General > iPhone Storage.
2. Select the iOS 11 Developer Seed causing the error and press Delete.
3. Open Settings > General > Software Update and download the the update.
* Important: Stay on the Software Update pane until the update is ready to install.
4. When prompted, install the update.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-22 09:45
Ursprungligen av Brotherson:

Developer Beta 7 släppt!

Fortfarande ”no go” för Swedbanks app om någon undrar.

Kan bekräfta att det är samma i PB6 (de är väl troligen samma build som vanligt).

Ursprungligen av Zop:

Known Issues

Updating from iOS 11 beta 5 to beta 6 or later may stall indefinitely. If the progress bar on the Settings > General > Software Update pane stays full for more than a few seconds without showing the Install dialog, use the workaround below.
Workaround: Follow these steps to delete the software update and then reinstall the new beta:

1. Open Settings > General > iPhone Storage.
2. Select the iOS 11 Developer Seed causing the error and press Delete.
3. Open Settings > General > Software Update and download the the update.
* Important: Stay on the Software Update pane until the update is ready to install.
4. When prompted, install the update.

Jag hittar inte den nedladdade programversion

Ursprungligen av Brotherson:

Developer Beta 7 släppt!

Fortfarande ”no go” för Swedbanks app om någon undrar. Detsamma gäller för Aftonbladets app ...

Ursprungligen av Json_81:

Kan bekräfta att det är samma i PB6 (de är väl troligen samma build som vanligt).

Swedbank uppdaterade sin app idag och för mig fungerar appen som den ska nu ??

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-22 14:19
Ursprungligen av Cancerman:

Swedbank uppdaterade sin app idag och för mig fungerar appen som den ska nu ??

Samma här.

  • Medlem
  • 2017-08-22 16:52

Hur stabil är public beta som daily driver? Något som inte funkar som jag kommer att sakna?

Ursprungligen av cobbe:

Något som inte funkar som jag kommer att sakna?

Svårt att svara på då vi inte vet vad du använder för appar

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-22 17:29
Ursprungligen av cobbe:

Hur stabil är public beta som daily driver? Något som inte funkar som jag kommer att sakna?

Swedbank-appen är det enda jag stött på som inte funkar, men det är ju löst nu.
Jag använder inte våldsamt mycket appar dock.

  • Medlem
  • 2017-08-22 17:50
Ursprungligen av barbapappa_86:

Svårt att svara på då vi inte vet vad du använder för appar

Tänkte mest iOS i sig själv, men nu när du säger det så dem viktigaste är Länsförsäkringar, BankID, Spotify och Garmin connect.

Ursprungligen av cobbe:

Tänkte mest iOS i sig själv, men nu när du säger det så dem viktigaste är Länsförsäkringar, BankID, Spotify och Garmin connect.

Länsförsäkringar, BankID och Spotify funkar fint. Garmin connect har jag ingen koll på.

Ursprungligen av samueel:

Fungerar Swedbank fortfarande inte?

Testkör Developer Beta 8 och nu verkar Swedbank funka som den ska ??! Dock strular både Aftonbladets samt VolvoOnCall app.

Edit: Läste nu igenom forumet och såg att Swedbank tydligen uppdaterat appen ?!

Public beta 7 tillgänglig.

Ursprungligen av Brotherson:

Testkör Developer Beta 8 och nu verkar Swedbank funka som den ska ??! Dock strular både Aftonbladets samt VolvoOnCall app.

Edit: Läste nu igenom forumet och såg att Swedbank tydligen uppdaterat appen ?!

Hade också problem med VOC men avinstallation och installation av VOC gjorde susen. För mig kraschade appen när man skulle in på kartfunktionen.

Är betan ganska säker nu? Funkar allt typ som de ska eller rekommenderar ni att vänta?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-30 09:33
Ursprungligen av Sycuc:

Är betan ganska säker nu? Funkar allt typ som de ska eller rekommenderar ni att vänta?

Ganska säker är den, men det kan ju variera beroende på vad du använder och hur kritiskt det är.

Bevaka tråden