Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kunder kan inte vägra Sonos nya användaravtal

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sonos blir det senaste företaget i raden av många som ändrar sina användaravtal för hur användarnas personliga data hanteras.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-08-25 10:43

Man kan lika gärna göra avtalet frivilligt och vägrar man gå med på det så upphör funktionerna i alla fall.
Problemet med det är att Sonos får en massa arga kunder som undrar varför prylarna har slutat fungera.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-08-25 12:16

Sälj Sonos och köp homepod eller vad den ska heta. Men tids nog är vi alla rökta. Våra digitala jag bortskänkta på sida 36 i end user agreement och sålda vidare. Men så länge det finns lolcats och memes så kvittar det kanske. Man ba fett najs typ, untz untz untz untz.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-25 12:53

Vad bra, då behöver jag inte fundera mer på om Sonos är värt att satsa på framöver.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-08-25 13:25
Ursprungligen av flygarn:

Sälj Sonos och köp homepod eller vad den ska heta. Men tids nog är vi alla rökta. Våra digitala jag bortskänkta på sida 36 i end user agreement och sålda vidare. Men så länge det finns lolcats och memes så kvittar det kanske. Man ba fett najs typ, untz untz untz untz.

Jag tror, kanske en naiv förhoppning, att gemene man mer och mer blir aktsam och förstår värdet i sin personliga data. Jag inbillar mig att företagen framöver kommer få svårare att lura av svensson informationen utan problem.

Nu är jag inte speciellt insatt, men GDPR kommer nästa år och bör tvinga företag att respektera kundernas data ytterligare.

Sonos

Fick ta del av min sambos Sonossystem när vi blev sambos och jag avskyr det. Fattar inte alla positiva recensioner om det, själv tycker jag mest det strular och dessutom svindyrt. Var inne på att utöka med fler högtalare men inser nu att jag inte vill lägga några pengar på skitet.

1
Bevaka tråden