Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Excelproblem

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver lite hjälp med Excel. Använder det så sällan och har stött på problem. Vad kan det bero på att det inte går att summera? Har provat med olika format men det hjälper inte.

Fel format på fälten / fel värden i fälten.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-08-26 10:43

Du råkar inte ha formaterat fälten till att vara TEXT i stället för NUMBER?

Ursprungligen av keptang:

Fel format på fälten / fel värden i fälten.

Har ändrat till Tal och även provat med lite av varje men det är ändå inte att summera. Vad menar du med fel värden? Det finns ett antal minusposter som ska vara med.

Ursprungligen av calinou:

Har ändrat till Tal och även provat med lite av varje men det är ändå inte att summera. Vad menar du med fel värden? Det finns ett antal minusposter som ska vara med.

Skräp i fälten t.ex. mellanslag bland siffror osv. Jag vet inte vad du har för värden mer än din bild där det ser ut att vara märklig formatering, vilket brukar orsakas av felaktiga värden.

Ursprungligen av mattiL:

Du råkar inte ha formaterat fälten till att vara TEXT i stället för NUMBER?

Det var formaterat på "allmänt" från början och har provat att ändra efter siffrorna var inmatade med t ex "Tal", "valuta", "Redovisning" och inget fungerar för att det ska summeras.

Ladda upp filen så kan vi säkert ordna det åt dig och se vad som är fel. Svårt med en gissningslek.

Ursprungligen av keptang:

Skräp i fälten t.ex. mellanslag bland siffror osv. Jag vet inte vad du har för värden mer än din bild där det ser ut att vara märklig formatering, vilket brukar orsakas av felaktiga värden.

Nu har jag tagit bort alla mellanslag och det går att summera. ?Vad bör man välja för format för att det ska visas som jag vill. dvs med mellanslag. tex 12 000 000 och inga decimaler.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-08-26 12:10
Ursprungligen av calinou:

Nu har jag tagit bort alla mellanslag och det går att summera. ?Vad bör man välja för format för att det ska visas som jag vill. dvs med mellanslag. tex 12 000 000 och inga decimaler.

Custom.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ladda upp filen så kan vi säkert ordna det åt dig och se vad som är fel. Svårt med en gissningslek.

Tack för din hjälp att ordna men det ordnade sig tack vare tipsen här.

Tack alla för hjälpen! nu har det ordnat sig. Återkommer ev. ifall det blir fel med diagrammet eftersom resultaten ska visas för flera år.

1
Bevaka tråden