Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andreas testar Honor 9

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Honor 8 var en telefon som lyckades kombinera bra hårdvara och mjukvara till ett väldigt lågt pris. Uppföljaren är dessvärre inte en lika lyckad kombination.

Läs hela artikeln här

Trevligt test. Har displayen oleofobisk yta? Något P10 saknar.

Faktaruta vore trevligt också.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-25 08:34
Ursprungligen av keptang:

Trevligt test. Har displayen oleofobisk yta? Något P10 saknar.

Faktaruta vore trevligt också.

Tackar! Ask, and you shall be served Bra påpekat om olephobic coating, det ska definitivt nämnas i texten. Honor 9 har ett sådant lager, vilket både ser bättre ut och drar till sig mindre ludd än kanterna på plastfilmen över P10-skärmen.

  • Medlem
  • 2017-08-26 07:14

Bra genomarbetat test som vanligt ☺️
Huawei gör helt okej telefoner och bra att man kan få tillbaka applådan. Det första jag gjorde på min Honor 8 lite var att trycka in Nova och har märkt att vissa appar slutar fungera då. Bra att man uppgraderat kameran för bilder med min Honor 8 lite är sämre än min Samsung från 2014.
Prisvärda får dock säga att Huawei lurar är fortfarande ☺️

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-26 12:34
Ursprungligen av PaO:

Bra genomarbetat test som vanligt ☺️
Huawei gör helt okej telefoner och bra att man kan få tillbaka applådan. Det första jag gjorde på min Honor 8 lite var att trycka in Nova och har märkt att vissa appar slutar fungera då. Bra att man uppgraderat kameran för bilder med min Honor 8 lite är sämre än min Samsung från 2014.
Prisvärda får dock säga att Huawei lurar är fortfarande ☺️

Tackar och bockar för de vänliga orden! Ja både Huawei P10 och Honor 9 är prisvärda för vad de erbjuder, Oneplus 5 är ett likvärdigt prisvärt alternativ för den som vill ha ren (typ) Android. Det blir ju en lucka mellan dessa produkter och motsvarande flaggskeppsprodukter från Samsung och Apple som i regel börjar vid 7 000 kronor. Ett undantag från det där är LG G6 som kostar strax över 5 000 kronor och är ett flaggskepp som på många sätt matchar Galaxy S8. Men LG prioriterar inte den nordiska marknaden just nu vilket har lett till att vi inte fått något testexemplar. Trist, den är ett väldigt intressant alternativ att ställa mot Galaxy S8, Iphone 7 Plus och billigare aktörer som Honor 9 och Oneplus 5.

G6 halkar efter med sin över ett år gamla SoC tyvärr och handikappade version som finns i norden.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-26 12:48
Ursprungligen av keptang:

G6 halkar efter med sin över ett år gamla SoC tyvärr och handikappade version som finns i norden.

Kretsen är relativt gammal sett till kretsmarknaden, absolut, men när man använder telefonen i praktiken är den inte ett stort hinder. Spel presterar bra och mjukvaran flyter på bra, utifrån den lilla tid jag har kunnat spendera med en G6, så i praktiken spelar det inte så stor roll att det inte är den senaste kretsen. När det gäller energieffektivitet är det synd att de inte kunde få med en SoC byggd på 10 nanometer som optimerats för att vara mer energieffektiv överlag, men när en aktör som Samsung går in och lägger tonvis med beställningar på den senaste kretsen kan inte ens ett stort bolag som LG sätta emot särskilt mycket. LG är ju stora som bolag i stort men när det gäller mobiltelefoner är Samsung en mycket tyngre aktör som beställer så pass många kretsar att en ny systemkrets på krympt tillverkningsprocess inte kan produceras snabbt nog bara för Samsungs inledande behov.

  • Medlem
  • 2017-08-26 12:53
Ursprungligen av ekloev:

Tackar och bockar för de vänliga orden! Ja både Huawei P10 och Honor 9 är prisvärda för vad de erbjuder, Oneplus 5 är ett likvärdigt prisvärt alternativ för den som vill ha ren (typ) Android. Det blir ju en lucka mellan dessa produkter och motsvarande flaggskeppsprodukter från Samsung och Apple som i regel börjar vid 7 000 kronor. Ett undantag från det där är LG G6 som kostar strax över 5 000 kronor och är ett flaggskepp som på många sätt matchar Galaxy S8. Men LG prioriterar inte den nordiska marknaden just nu vilket har lett till att vi inte fått något testexemplar. Trist, den är ett väldigt intressant alternativ att ställa mot Galaxy S8, Iphone 7 Plus och billigare aktörer som Honor 9 och Oneplus 5.

Helt rätt vad tror du om LG är G serien eller V serien det de satsar på mest. Ibland känns V mer genomarbetat

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-26 13:04
Ursprungligen av PaO:

Helt rätt vad tror du om LG är G serien eller V serien det de satsar på mest. Ibland känns V mer genomarbetat

Min magkänsla just nu är att G-serien inte finns på konsumenternas radar på samma sätt som tidigare modeller som G2-G4 var. Mycket av det beror på misslyckandet med G5 och att G6 inte fått särskilt mycket uppmärksamhet eftersom de inte verkar marknadsföra den särskilt hårt, nästan som om LG:s förtroende för produkten inte varit att den ska lyckas i konkurrens med Galaxy S8.

Samtidigt känner jag LG-fantaster som har suktat efter tidigare V-modeller som inte kommit till vår marknad, och de är uppspelta över att få veta om V30 kommer hit eller ej. Det känns också som att V30 har fler unika egenskaper som kan locka en egen kundkrets. LG G6 har svårt att slåss mot giganter som Galaxy S8 och Iphone 7 Plus-kunderna, och Samsung har en annan kundkrets med Galaxy Note-serien. V30 kommer nog bli LG:s motsvarighet till Note, en produkt med unika egenskaper som en mindre men fortfarande stor kundkrets kan bli lojala mot.

Så som det ser ut nu tror jag att V-serien kan bli LG:s nya framgångsprodukt. De kan göra G-serien populär igen, men som det ser ut nu saknas det den uppståndelse runt produkten som det finns runt V-serien och konkurrenternas produkter.

Tyvärr är ju G6an handikappad i bl.a. norden som jag skrev. Väldigt märklig strategi av LG.
I andra regioner har den en suverän DAC, trådlös laddning, dubbla simkortsplatser osv..

Jag hade den faktiskt på radarn innan det ovan vart känt, att den har SD821 spelar mindre roll (dock trist när alla andra har en effektivare och snabbare SD835 (eller Kirin/Exynos av samma generation), men att ha helt olika produkter för olika regioner, då föll den snabbt bort.

  • Medlem
  • 2017-08-26 14:21
Ursprungligen av ekloev:

Min magkänsla just nu är att G-serien inte finns på konsumenternas radar på samma sätt som tidigare modeller som G2-G4 var. Mycket av det beror på misslyckandet med G5 och att G6 inte fått särskilt mycket uppmärksamhet eftersom de inte verkar marknadsföra den särskilt hårt, nästan som om LG:s förtroende för produkten inte varit att den ska lyckas i konkurrens med Galaxy S8.

Samtidigt känner jag LG-fantaster som har suktat efter tidigare V-modeller som inte kommit till vår marknad, och de är uppspelta över att få veta om V30 kommer hit eller ej. Det känns också som att V30 har fler unika egenskaper som kan locka en egen kundkrets. LG G6 har svårt att slåss mot giganter som Galaxy S8 och Iphone 7 Plus-kunderna, och Samsung har en annan kundkrets med Galaxy Note-serien. V30 kommer nog bli LG:s motsvarighet till Note, en produkt med unika egenskaper som en mindre men fortfarande stor kundkrets kan bli lojala mot.

Så som det ser ut nu tror jag att V-serien kan bli LG:s nya framgångsprodukt. De kan göra G-serien populär igen, men som det ser ut nu saknas det den uppståndelse runt produkten som det finns runt V-serien och konkurrenternas produkter.

Tack lysande sammanfattning ☺️
Instämmer. Samsung pushar ju även dual SIM rätt hårt. Den Note 8 som gick att förboka först här i Sverige var just dual SIM och även S8 plus finns i dual SIM

  • Medlem
  • 2017-08-26 14:26
Ursprungligen av keptang:

Tyvärr är ju G6an handikappad i bl.a. norden som jag skrev. Väldigt märklig strategi av LG.
I andra regioner har den en suverän DAC, trådlös laddning, dubbla simkortsplatser osv..

Jag hade den faktiskt på radarn innan det ovan vart känt, att den har SD821 spelar mindre roll (dock trist när alla andra har en effektivare och snabbare SD835 (eller Kirin/Exynos av samma generation), men att ha helt olika produkter för olika regioner, då föll den snabbt bort.

Är dåligt insatt att LG misshandlat G6 så här hos oss. Trodde bara det var SD821 som var på efterkälken. Då är det svårt att skapa en storsäljare

Ursprungligen av PaO:

Är dåligt insatt att LG misshandlat G6 så här hos oss. Trodde bara det var SD821 som var på efterkälken. Då är det svårt att skapa en storsäljare

Helt galet är det, det finns ca. 20 olika modeller, olika features och stöd för olika nät.
Det finns ingen modell som har alla features (bättre DAC, 64GB lagring, trådlös laddning och dubbla sim).

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-26 15:32
Ursprungligen av keptang:

Tyvärr är ju G6an handikappad i bl.a. norden som jag skrev. Väldigt märklig strategi av LG.
I andra regioner har den en suverän DAC, trådlös laddning, dubbla simkortsplatser osv..

Jag hade den faktiskt på radarn innan det ovan vart känt, att den har SD821 spelar mindre roll (dock trist när alla andra har en effektivare och snabbare SD835 (eller Kirin/Exynos av samma generation), men att ha helt olika produkter för olika regioner, då föll den snabbt bort.

Absolut, LG G6 blir förvisso inte en dålig telefon för att den saknar vissa funktioner som den har i andra regioner, men som konsument vill man så klart inte köpa en bantad version av vad man egentligen borde kunna köpa. LG:s strategi runt G6 i allmänhet får mig att klia mig i skägget rejält, och detsamma gäller deras pr-kontakt faktiskt. Han suckade bara fram "ja, vi siktar på nästa telefon" när jag pratade med honom om det.

  • Medlem
  • 2017-08-26 19:22
Ursprungligen av keptang:

Helt galet är det, det finns ca. 20 olika modeller, olika features och stöd för olika nät.
Det finns ingen modell som har alla features (bättre DAC, 64GB lagring, trådlös laddning och dubbla sim).

Undra hur dom tänkte
Måste kosta skjortan att tillverka och till viss del lagerhålla alla modeller

Ursprungligen av PaO:

Undra hur dom tänkte

Förmodligen inte alls. Men man tänkte inte speciellt mycket med G5 heller, man gav ju upp konceptet rätt snabbt.

1
Bevaka tråden