Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vägrar att säkerhetskopiera

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har både min iPhone7 & iPad Pro med senaste iOS inställda på säkerhetskopiering till iCloud.
Men det kommer upp ett meddelade lite då och då att jag inte har säkerhetskopierat på ett antal
veckor. Det står att detta sker när enheten laddas är kopplad till WiFi och låst. Laddning och Wifi
påslaget men sen är ju frågan vad menas med låst? Är det när telefon bara ligger nersläckt eller
är det något jag måste göra manuellt? Jag vet inte om det är något mera som ska ställas in för att
det ska säkerhetskopieras med automatik.

Låst är när skärmen är låst. Säkerhetskopierar den om du startar det manuellt?

Ska ske automatiskt när du laddar och den är på WiFi. Inget man kan ställa in har jag för mig.
Kika i felsökningstråden; http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Låst är när skärmen är låst. Säkerhetskopierar den om du startar det manuellt?

Ja iPhonen säkerhetskopierar manuellt men inte automatiskt. iPaden är helt ny så den har jag precis säkerhetskopierat
men min gamla säkerhetskopierade inte med automatik. Jag vet inte intervallen på säkerhetskopieringen, ska detta ske
dagligen vid laddning & WiFi?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-26 11:59

Jag tror det sker nattetid. Har du den på laddning under natten?

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror det sker nattetid. Har du den på laddning under natten?

Nej, laddas aldrig på natten.

Gjorde en ny test och iPhonen säkerhetskopierar inte över WiFi utan startar men avbryter efter 25%. I iTunes
med kabel så går den att säkerhetskopiera både till datorn och iCloud.

Uppdatering: Gjorde nu en säkerhetskopia på iPaden över WiFi till iCloud som fungerade manuellt. Fortfarande
så avbryter iPhonen.

Senast redigerat 2017-08-26 12:43
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-26 14:51

Jag tror jag har läst om det tidigare och då var lösningen att kontakta Apple via telefon, och de gick in och rensade något. Sedan funkade det.

Ringde Apple supporten och de hade ingen lösning. Raderade & nollställde telefon och har återskapat
säkerhetskopian men felet kvarstår. Ska prova ett annat WiFi och funkar inte det så är det väl bara att
säkerhetskopiera med kabel till datorn som gäller.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-08-26 18:16

Vad händer om du raderar, nollställer och inte återskapar säkerhetskopian?

Ursprungligen av frazze:

Vad händer om du raderar, nollställer och inte återskapar säkerhetskopian?

Inte en aning, jag är inte sugen på att starta om från början med en ren telefon.

Ursprungligen av RolexJocke:

Inte en aning, jag är inte sugen på att starta om från början med en ren telefon.

Kanske är det du måste prova om inte ens Apple-supporten kunde hjälpa dig.
Du kan alltid återställa en iTunes-backup om det inte blir någon skillnad.

Ursprungligen av keptang:

Kanske är det du måste prova om inte ens Apple-supporten kunde hjälpa dig.
Du kan alltid återställa en iTunes-backup om det inte blir någon skillnad.

Har nu nollställt och raderat all data och satt upp den som en ny iPhone och får samma resultat.
Jag var ju tvungen att ange mitt apple id för annars finns det ju ingen iCloud att säkerhetskopiera
till. Jag vet inte om det kan bli något fel med iClouden men då skulle väl inte iPaden gå att kopiera
dit med WiFi heller så det verkar ju som om det är något med telefon eller med dennes iOS. Väntar
tills imorgon att tanka hem säkerhetskopian från iTunes om det dyker upp några mer åtgärdsförslag
under kvällen.

Tack alla som engagerat sig hitintills.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-08-27 09:14
Ursprungligen av RolexJocke:

Gjorde en ny test och iPhonen säkerhetskopierar inte över WiFi utan startar men avbryter efter 25%.

Se om du kan gå in i inställningar för AppleID > ICloud > Hantera lagring > Säkerhetskopior. Du bör se iCloud-säkerhetskopiorna både för din iPad Pro och iPhone 7 och du kan lika gärna göra det via ipaden eller datorn.

Vad är det för datum på säkerhetskopian för iphonen? Testa att radera den. (Du har väl redan en fungerande säkerhetskopia på datorn via iTunes)

Jag tror iCloud-säkerhetskopiorna görs inkrementellt och en gammal korrupt säkerhetskopia kan nog strula till det.

iCloud: Ta bort säkerhetskopia av en iOS-enhet från iCloud

Ursprungligen av IngoX:

Se om du kan gå in i inställningar för AppleID > ICloud > Hantera lagring > Säkerhetskopior. Du bör se iCloud-säkerhetskopiorna både för din iPad Pro och iPhone 7 och du kan lika gärna göra det via ipaden eller datorn.

Vad är det för datum på säkerhetskopian för iphonen? Testa att radera den. (Du har väl redan en fungerande säkerhetskopia på datorn via iTunes)

Jag tror iCloud-säkerhetskopiorna görs inkrementellt och en gammal korrupt säkerhetskopia kan nog strula till det.

iCloud: Ta bort säkerhetskopia av en iOS-enhet från iCloud

Man får tacka och buga, detta tips löste problemet så nu rullar det på som det ska igen. Nu är telefonen återställd med
säkerhetskopian och säkerhetskopierad över WiFi.

Helgen räddad, tack ännu en gång.

1
Bevaka tråden