Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud i headset

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag skulle koppla om från headset till aux i bilen idag så försvann ljudet! Detta hände även innan i veckan men då kunde jag bara rensa lite i hålet så fungerade det felfritt, men nu har det alltså hänt igen och det är inget ludd denna gången. Allt annat ljud på telefonen fungerar (alla andra högtalare alltså) men inte hörlurar! Om man stoppar i hörlurarna så ser man att telefonen tar dom och om man trycker på volymknappen så står det hörlurar men det kommer inget ljud. Hjälp!
(6s)

Testa att starta om etc: http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Hjälper det inte med tops eller annat så är det service som gäller.

Ursprungligen av Nessie:

När jag skulle koppla om från headset till aux i bilen idag så försvann ljudet! Detta hände även innan i veckan men då kunde jag bara rensa lite i hålet så fungerade det felfritt, men nu har det alltså hänt igen och det är inget ludd denna gången. Allt annat ljud på telefonen fungerar (alla andra högtalare alltså) men inte hörlurar! Om man stoppar i hörlurarna så ser man att telefonen tar dom och om man trycker på volymknappen så står det hörlurar men det kommer inget ljud. Hjälp!
(6s)

Jag har haft liknade problem, på rekommendation av apple lämnat den till service men på verkstad har de inte hittat något fel. Detta är ett känt problem hos apple. De säger att det inte går att göra mycket än att vänta till nästa uppdatering vilket jag har gjort i nästan ett år och startat om den med jämna mellan rum men problemet återkommer efter ett tag. Jag fick en ny telefon, efter andra ggr på verkstad, förra året innan garantin gick ut, men det hände samma sam med den nya efter bara nån månad. Sista gången jag pratade med applecare sa de att det finns en ny stor uppdatering på väg som heter 11, hoppas det hjälper.

1
Bevaka tråden