Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 8 kan kosta uppåt 1 000 dollar

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kort efter att Samsungs Galaxy Note 8 fick en prislapp på nästan 1 000 dollar ryktas det om att Apples kommande flaggskepp hamnar i samma priskategori.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-28 20:07

Det har det ryktas om rätt länge, t o m om att blir över $1000.

Och med påslagen som varit de senaste åren kan vi nog räkna med runt 12000:- snarare.

  • Medlem
  • 2017-08-28 20:09
Ursprungligen av Json_81:

Det har det ryktas om rätt länge, t o m om att blir över $1000.

Och med påslagen som varit de senaste åren kan vi nog räkna med runt 12000:- snarare.

Japp så är det nog

Snygg telefon

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-28 20:49

För det priset hoppas jag att den brygger kaffe, rostar bröd och drivs av en egen fusionsreaktor... Hur mycket är för mycket egentligen?

Ursprungligen av wurpan:

För det priset hoppas jag att den brygger kaffe, rostar bröd och drivs av en egen fusionsreaktor... Hur mycket är för mycket egentligen?

Jepp, löjliga pengar för en telefon. Kommer att tappa mig som kund iaf, har aldrig gillat designen på 6/6S/7 (haft alla 3) och SE har för kass kamera för att locka 2017. Men får se vad de släpper.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-28 21:00
Ursprungligen av Paulista:

Jepp, löjliga pengar för en telefon. Kommer att tappa mig som kund iaf, har aldrig gillat designen på 6/6S/7 (haft alla 3) och SE har för kass kamera för att locka 2017. Men får se vad de släpper.

Jag kommer säkert köpa den och jag kommer hata mig själv för det.

Ursprungligen av wurpan:

Jag kommer säkert köpa den och jag kommer hata mig själv för det.

Samma här ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-28 21:43
Ursprungligen av Cancerman:

Samma här ?

Den där känslan känner jag allt för väl igen

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-28 21:49

Jag var en av dom som skulle överge Apple och köpa Note 7 innan det gick lite tokigt till för Samsung så det blev en 7+ istället ändå. Fick klämma lite på brorsans S8 för några dagar sen också och ja.... Apple får fasen se till att leverera något riktigt bra den här gången. Vill inte att lockelsen till Samsung ska vara så stark som den varit senaste tiden!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-08-28 23:36

Inte för att vara sån... men instegsmodellen av iphone7plus kostar ju redan motsvarande 1100 dollar i sverige

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-28 23:44
Ursprungligen av Jaw_B:

Inte för att vara sån... men instegsmodellen av iphone7plus kostar ju redan motsvarande 1100 dollar i sverige

Ja men nu tar du väl ändå det svenska priset 8817SEK omräknat till dollar igen? Priset på apple.com för instegs 7+ är $769 vilket med svensk moms osv blir motsvarande $1100. Men om nya iPhone X nu kommer kosta $1000 på apple.com kommer det faktiska priset här i Sverige bli närmare $1400 för iPhone X, dvs. ca. 11500kr-ish.

  • Medlem
  • 2017-08-29 06:12
Ursprungligen av wurpan:

Jag var en av dom som skulle överge Apple och köpa Note 7 innan det gick lite tokigt till för Samsung så det blev en 7+ istället ändå. Fick klämma lite på brorsans S8 för några dagar sen också och ja.... Apple får fasen se till att leverera något riktigt bra den här gången. Vill inte att lockelsen till Samsung ska vara så stark som den varit senaste tiden!

Det unika är väl en modern snygg telefon som kör IOS och AR funktioner. Övriga funktioner som Samsung stoppat i borde ju finnas där. Klart S8 har inte dubbel kamera. Utseendemässigt så finns det snart tiotalet mobiler som är bezelless på marknaden
Spännande den 12 september nu när vi sett Note 8

Ursprungligen av Paulista:

Jepp, löjliga pengar för en telefon.

En dator i fickformat med kamera, gps, Internet och visst, du kan ringa med den oxå.

Ursprungligen av Tjosansa:

En dator i fickformat med kamera, gps, Internet och visst, du kan ringa med den oxå.

Folk kommer inte ihåg vad mobiltelefoner kostade när de kom. Och då fick man bara en telefon... ingenting annat...

Och det var i dåtidens pengar...

En bra mobil handhållen dator med inbyggd skärm är värd ca. 20 000 kr. för mig. Att dom kostar mindre än hälften är en lycklig slump för mig.
Hade dom kostat 20 istället för 8-10 tusen hade skillnaden varit att jag skulle byta var fjärde/femte år istället för var annat/tredje år.

Det är mycket möjligt att jag skulle köpa en om den kostade 30 000 kr (om allt annat var lika - apputbud, nätverk, etc, etc).

Notera att många köper en bil för 100-300 000 kr. utan att EGENTLIGEN absolut behöva en bil. (dessutom Trots att bilen förlorar 30-40% i värde första året och kostar flera tusen i månaden att äga/köra/parkera/reparera/försäkra/etc! )

Allt är relativt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-29 16:37
Ursprungligen av Jaw_B:

Inte för att vara sån... men instegsmodellen av iphone7plus kostar ju redan motsvarande 1100 dollar i sverige

Ursprungligen av wurpan:

Ja men nu tar du väl ändå det svenska priset 8817SEK omräknat till dollar igen? Priset på apple.com för instegs 7+ är $769 vilket med svensk moms osv blir motsvarande $1100. Men om nya iPhone X nu kommer kosta $1000 på apple.com kommer det faktiska priset här i Sverige bli närmare $1400 för iPhone X, dvs. ca. 11500kr-ish.

Instegsmodellen för Iphone 7 Plus med 32 GB lagring är 8 817 kronor, vilket alltså är ett steg ner från prisnivån som Iphone 8 och Note 8 alltså ska kosta, men å andra sidan är 32 GB lagring orimligt lite och snålt i en telefon som ändå kostar så mycket. Köper man så pass dyra telefoner lär man nog kunna lägga till en tusenlapp och få 128 GB lagring, och om man får telefon via förlängt abonnemang ser man inte den extra kostnaden även om man så klart betalar för den. Skillnaden mellan en Iphone 7 Plus med 128 GB lagring och en Iphone 8, om den kostar vad som påstås, är att den senare skulle kosta så mycket med minsta lagringsmängd istället. Men om instegsnivån för lagring i Iphone 8 blir 64 GB är detta inte ett stort bekymmer för de flesta användare, skulle jag tro baserat rent på magkänsla.

  • Medlem
  • 2017-08-29 16:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Folk kommer inte ihåg vad mobiltelefoner kostade när de kom. Och då fick man bara en telefon... ingenting annat...

Och det var i dåtidens pengar...

Lysande ☺️

Spontant känner jag att det kvittar om den kostar 9000 eller 11000 kr.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-29 22:34
Ursprungligen av ekloev:

Instegsmodellen för Iphone 7 Plus med 32 GB lagring är 8 817 kronor, vilket alltså är ett steg ner från prisnivån som Iphone 8 och Note 8 alltså ska kosta, men å andra sidan är 32 GB lagring orimligt lite och snålt i en telefon som ändå kostar så mycket. Köper man så pass dyra telefoner lär man nog kunna lägga till en tusenlapp och få 128 GB lagring, och om man får telefon via förlängt abonnemang ser man inte den extra kostnaden även om man så klart betalar för den. Skillnaden mellan en Iphone 7 Plus med 128 GB lagring och en Iphone 8, om den kostar vad som påstås, är att den senare skulle kosta så mycket med minsta lagringsmängd istället. Men om instegsnivån för lagring i Iphone 8 blir 64 GB är detta inte ett stort bekymmer för de flesta användare, skulle jag tro baserat rent på magkänsla.

Så sett är det ju inte så stor skillnad. Lite motigt att det blir dyrare och dyrare för varje gång man ska ha ny telefon. Jag köper alltid telefonerna med minsta möjliga utrymme för det är inget som jag har något större behov av. Tar en del bilder med mobilen men dom är ganska enkla att flytta bort med jämna mellanrum när det blir fullt. Optimeringen mot icloud fungerar även den klanderfritt och gör behovet ännu mindre.

Meeen det kostar ju att ligga på top eller vad säger man?

  • Medlem
  • 2017-08-29 22:47
Ursprungligen av wurpan:

Så sett är det ju inte så stor skillnad. Lite motigt att det blir dyrare och dyrare för varje gång man ska ha ny telefon. Jag köper alltid telefonerna med minsta möjliga utrymme för det är inget som jag har något större behov av. Tar en del bilder med mobilen men dom är ganska enkla att flytta bort med jämna mellanrum när det blir fullt. Optimeringen mot icloud fungerar även den klanderfritt och gör behovet ännu mindre.

Meeen det kostar ju att ligga på top eller vad säger man?

Har bokat en Note 8 så jag håller med dig om det ☺️

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-29 22:51
Ursprungligen av PaO:

Har bokat en Note 8 så jag håller med dig om det ☺️

Smutt!

Jag avvaktar till Apples event i alla fall. Se om suger infinner sig eller inte. Sen är det väl inte riktigt dags att byta ut min knappt inkörda 7+ än heller så....

Ursprungligen av PaO:

Har bokat en Note 8 så jag håller med dig om det ☺️

Hade det inte varit för att jag också sitter o väntar på Note 8 så hade jag definitivt beställt en iP8. Man får räkna med att flaggskeppsmodeller idag kostar runt 10 lappar. Vill man betala mindre, får man antingen köpa en OnePlus eller en 5SE eller nåt sånt.

Ursprungligen av Chaosstar:

Spontant känner jag att det kvittar om den kostar 9000 eller 11000 kr.

De som gillar iPhone är inte så priskänsliga. Jag tror att de dyraste modellerna kommer att kosta minst 12K SEK.

Ursprungligen av Demiurgen:

Notera att många köper en bil för 100-300 000 kr. utan att EGENTLIGEN absolut behöva en bil. (dessutom Trots att bilen förlorar 30-40% i värde första året och kostar flera tusen i månaden att äga/köra/parkera/reparera/försäkra/etc! )

Så mycket går inte priset ner på första året! Däremot kan man säga att en tre år gammal bil går ner i priset 40–50 %.

Obs! För bövelen, dina siffror verkar stämma ändå någorlunda bra; för vissa bilmodeller, men man kan nog inte generalisera så att det skulle gälla precis alla bilar.
Efter att ha kollat lite på nätet, verkar det ändå vara så att vissa bilar kan faktiskt förlora så mycket värde. Kanske inte just 40% men över 30%. Och de är ändå kända märken som förlorar så mycket av sitt värde! (Sådana bilar skulle jag inte köpa, om jag nu skulle ha råd att ens köpa en!)

Senast redigerat 2017-09-10 12:30
1
Bevaka tråden