Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft presenterar kontroller och SteamVR-stöd för VR/AR

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsofts plattform för förstärkt och virtuell verklighet blir billigare och mer lättillgänglig än motsvarande plattformar från Oculus och HTC Vive.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-08-29 10:40

Intressant att de samarbetar och stödjer konkurrenten Steams VR-lösning (men bra för oss kunder, tror jag).

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-29 11:06
Ursprungligen av omartint:

Intressant att de samarbetar och stödjer konkurrenten Steams VR-lösning (men bra för oss kunder, tror jag).

VR-headsets är ju skärmar egentligen, vore konstigt om skärm X bara fungerar med spel från Y osv.
Tror ingen skulle tjäna på det i längden.

Ursprungligen av Json_81:

VR-headsets är ju skärmar egentligen, vore konstigt om skärm X bara fungerar med spel från Y osv.
Tror ingen skulle tjäna på det i längden.

Det är ju Så oculus och playstation försöker göra. Jag kan köra Oculus exlusiva spel på min HTC vive men det kräver att jag kör något som kallas Revive och det kan mycket väl sluta fungera i morgon om oculus får för sig att blockera det. Antalet bra spel för VR är så få och när olika aktörer håller på och låser de till sina egna plattformar blir det ju inte bättre.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-29 13:07
Ursprungligen av Jonatatatan:

Det är ju Så oculus och playstation försöker göra. Jag kan köra Oculus exlusiva spel på min HTC vive men det kräver att jag kör något som kallas Revive och det kan mycket väl sluta fungera i morgon om oculus får för sig att blockera det. Antalet bra spel för VR är så få och när olika aktörer håller på och låser de till sina egna plattformar blir det ju inte bättre.

Precis, därav att ingen tjänar på det i längden.
Just playstation blir ju lite speciellt eftersom det är till en konsoll, i det fallet är inlåsning inte helt orimligt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-29 16:29
Ursprungligen av omartint:

Intressant att de samarbetar och stödjer konkurrenten Steams VR-lösning (men bra för oss kunder, tror jag).

Jag tror att Microsoft har lärt sig läxan med Windows Store och spel, de fick mycket kritik för att UWP-plattformen saknade många funktioner som vanliga Win32-spel hade i Steam-katalogen och utbudet av Windows Store-spel var väldigt begränsat. Samma sak med Windows 10-appar som var få till antalet och höll inte samma kvalitetsnivå som i IOS, Android eller för den delen Mac App Store. En VR/AR-plattform som bara förlitar sig på innehåll som tagits fram för Microsofts plattform skulle kännas ökentorr under en ganska lång period, men med SteamVR får de istället en rik katalog av bra innehåll från dag ett. Det är nog enbart något positivt för Microsofts del.

1
Bevaka tråden