Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ScanSnap S510M i MacOS Sierra

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-08-29 18:36

Jag har inte sett så mycket på nätet om detta, men jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter av att köra en ScanSnap S510M med MacOS Sierra. Detta ser väl inte särskilt anmärkningsvärt ut, men modellen S510M är i dagsläget 10 år gammal och förlorade sitt officiella stöd med Mavericks. Den medföljande skanningsprogramvaran ScanSnap Manager kraschar i Sierra. Skannern matar igenom pappret, men skanningsprogramvaran kraschar när PDF-filen ska sparas. Visserligen ser det ut som att den spottar ur sig en läsbar PDF-fil innan programmet dör, men det är knappast förtroendeingivande.

Den gamla drivrutinen (för Mavericks) fungerar fortfarande (peppar, peppar). ScanSnap Manager för efterföljaren ScanSnap iX500 visar sig fungera utmärkt i Sierra och den klagar inte på att jag har en annan ScanSnap-modell inkopplad.

Så i korthet:

  1. Installera den senaste drivrutinen för ScanSnap S510M. Filnamn: ScanSnap_V22L11.dmg.

  2. Installera ScanSnap Manager for Mac för ScanSnap iX500. Filnamn: MacSSInstiX500WW1.dmg.

Även om man kanske kan påstå att den här skannern lever på lånad tid, så fungerar den alltså fortfarande. Och om man investerar i en licens av VueScan så verkar ScanSnap S510M faktiskt stödjas officiellt av den programvaran även i Sierra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-09-26 14:53

Då kan jag bekräfta att ScanSnap S510M även fungerar efter uppgradering till MacOS High Sierra (10.13).

1
Bevaka tråden