Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig MyPassport WD for mac?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag satt nyss och tog tag i det stora ångestmomentet i mitt liv, nämligen att skaffa back up på alla foton som finns på min MacBook. Precis när min My Passport satt och surrade som mest så sprang min son förbi datorn och råkade dra i USB-sladden så själva dosan for i golvet. Nu hittar jag inte igen hårddisken i Finder. Själva hårddisken blinkar och surrar lite när jag kopplar in den i datorn, den ger även ifrån sig ett slags pipande som den inte gjort förut. Är den trasig? Går den att rädda? Jag får paniiiiiiik, alla foton från vårt bröllop och även min sons första år finns på den där hårddisken!

Snälla hjälp!

Du har inte kvar dina foton på datorn? Kan hända att kabinetten är trasig och att hårddisken är hel, så du kanske kan testa att byta den.

Tips till framtiden är att ta backup på hela din dator med Time Machine.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du har inte kvar dina foton på datorn? Kan hända att kabinetten är trasig och att hårddisken är hel, så du kanske kan testa att byta den.

Tips till framtiden är att ta backup på hela din dator med Time Machine.

Nej bilderna finns inte kvar, när jag såg att de låg på hårddisken så raderade jag dem i datorn...... vilket jag ångrar bittert nu såklart. Time Machine var igång samtidigt, och gjorde en kopia till hårddisken. Men eftersom datorn inte får kontakt med den nu så kommer jag ju inte åt den.

Jag är en novis på det här med datorer, vad är en kabinett? Kan jag lämna in dator + hårddisk hos någon kunnig som kan åtgärda det här?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-30 20:29

Kabinettet är själva lådan som hårddisken sitter i. Du kan köpa en ny låda utan hårddisk, och skruva isär din gamla, och flytta in själva hårddisken i den nya lådan.
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...
Dock skulle jag skaffa en docka istället, för att kolla om disken är OK.
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

  • Medlem
  • 2017-08-30 21:17

En hårddisk som vart igång och tappats ska egentligen aldrig startas igen om man är riktigt rädd om innehållet, men det är klart att man testar i hopp om att den fortfarande ska fungera! Låter den konstigt hade jag stängt av den direkt..
Var försiktig!

Senast redigerat 2017-08-30 21:53
1
Bevaka tråden