Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mikrofon till iPhone för inspelning av konserter?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2017-08-31 19:07

Jag har testat att googla men inte fått några riktigt bra svar, utan hittar främst svar med ett antal år på nacken: Finns det någon bra mick till iPhone för att få bra ljud om man spelar in rockkonserter? Ju mindre desto bättre. Främst tänkt för att kunna lägga på som ljud på film av konserten i efterhand (inte alltid filmad med iPhonen), eftersom videokameror generellt ger dåligt ljud.

Gärna bluetooth.

Kan säga att jag har 6 Plus idag, men antagligen kommer att köpa en 8 Plus när, och om, den släpps.

Senast redigerat 2017-08-31 20:50

Pris?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2017-08-31 20:50

Helst inte flera tusenlappar, men jag kan nog göra avsteg från det om den är tillräckligt liten och bra och funkar med bluetooth.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-08-31 21:16

Måste du tvunget ha en anslutning till Iphone? Annars finns det hyggligt kompetenta inspelningsapparater med bra inbyggda mikrofoner från Zoom för knappa tusenlappen och uppåt. Googla efter zoom recorder. Dessa kan du dessutom förbättra i ett senare skede genom att ansluta bättre externa mikrofoner.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2017-08-31 22:06

Tack för tipset. Har läst något som hastigast om att såna existerar, men utgått från att det var dyrare. Men absolut att det är ett alternativ! Ska googla.

1
Bevaka tråden