Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #195: Dags för tårta

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi tackar för alla glada tillrop till 99.se, nya loggan och firar med bubbel och tårta. Senare i höst hoppas vi att få fira också med er på olika sätt.

Läs hela artikeln här

Jag är 99% defekt och 1% perfekt!

Hänt en hel del på sista tiden här inne. Jag har inga problem alls med det, så länge allt blir till det bättre.

Tackar för poddavsnittet och önskar en trevlig helg!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-09-02 12:05

"Ni ska inte vara oroliga över att vi ska sluta prata om Apple".

I samma avsnitt nämner ni inte ens att iphone-eventet äntligen är bekräftat till 12 september

Ursprungligen av ipodfan:

"Ni ska inte vara oroliga över att vi ska sluta prata om Apple".

I samma avsnitt nämner ni inte ens att iphone-eventet äntligen är bekräftat till 12 september

Podden spelades förmodligen in innan Apple bekräftade datumet.

Ursprungligen av ipodfan:

"Ni ska inte vara oroliga över att vi ska sluta prata om Apple".

I samma avsnitt nämner ni inte ens att iphone-eventet äntligen är bekräftat till 12 september

Podden brukar spelas in på onsdagar eller torsdagar oftast, eventet 12:e september bekräftades på torsdags-kvällen.

Ursprungligen av ipodfan:

"Ni ska inte vara oroliga över att vi ska sluta prata om Apple".

I samma avsnitt nämner ni inte ens att iphone-eventet äntligen är bekräftat till 12 september

Jag är så orimligt taggad på det här eventet så du ska se att det blir mer om detta fram till och efter den 12. ?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-09-03 10:52

Jag måste säga att det för mig fortfarande är lite oklart vad 99 kommer att syssla med framöver. Jag hoppas att det kommer att kännas bra med tiden.
En bra början är att @ekloev kikar på självbärande bilar. Jag är personligen väldigt intresserad av den utvecklingen då jag själv inte får köra bil pga synnedsättning. Läser man på lite så förstår man att det är närmare verklighet än vad många tror.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-03 12:01
Ursprungligen av Måns97:

Jag måste säga att det för mig fortfarande är lite oklart vad 99 kommer att syssla med framöver. Jag hoppas att det kommer att kännas bra med tiden.
En bra början är att @ekloev kikar på självbärande bilar. Jag är personligen väldigt intresserad av den utvecklingen då jag själv inte får köra bil pga synnedsättning. Läser man på lite så förstår man att det är närmare verklighet än vad många tror.

Jag förstår det, inledningsvis kommer det kännas som business as usual eftersom vi slagit in på den nya vägen sedan något år tillbaks men fortsatt verkat under namnet 99mac, vilket varit något missvisande. Så vi kommer fortsätta ta upp teknikbranschen i stort som vi gjort under en tid, men vi kommer också ta ett större grepp på det vi kallar det digitala vardagslivet. Det handlar om allt från att ta upp hur det smarta hemmet fungerar tillsammans med de mobila enheterna till hur digitala tjänster som musik- och streamingtjänster kan fungera tillsammans med smarta AI-assistenter, och liknande.

Just idén med självkörande bilar är en annan del av utvecklingen vi jobbar mot den senaste tiden, den svenska kopplingen i det vi täcker. Det skrivs en hel del om självkörande bilar, men inte mycket skrivs om läget i Sverige. Jag insåg att jag själv inte vet särskilt mycket om läget, så det är definitivt något jag ska kika närmare på när jag är tillbaks. Om du kommer på ett ämne som vi inte täcker får du gärna tycka till här eller i feedback-forumet, bra uppslag uppskattas alltid!

Senast redigerat 2017-09-03 16:00

Meet and greet!

Tycker att det var ett mycket fint avsnitt. Ni är väldigt ödmjuka inför förändringen på 99, men samtidigt så har ni ett tydlig mål som ni rör er mot. Förslaget på att träffas känns riktigt bra. Att ses på en pub i närheten eller nåt e-sportevent skulle vara roligt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-04 10:28
Ursprungligen av darkshippo:

Tycker att det var ett mycket fint avsnitt. Ni är väldigt ödmjuka inför förändringen på 99, men samtidigt så har ni ett tydlig mål som ni rör er mot. Förslaget på att träffas känns riktigt bra. Att ses på en pub i närheten eller nåt e-sportevent skulle vara roligt.

Det glädjer oss väldigt mycket att höra, tack för de vänliga orden, och kul att du är sugen på att träffas! Det ska vi definitivt få till i höst, vi kikar på datum och tillställning som kan passa bra för en 99-träff och återkommer om detta längre fram.

1
Bevaka tråden