Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Event 12:e september officiellt

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läste precis att Apples Event den 12/9 är bekräftat.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-08-31 18:54
Ursprungligen av Manne23:

Läste precis att Apples Event den 12/9 är bekräftat.

https://www.apple.com/apple-events/september-...

#nyhetstips

Hur peppade är ni? Det är ju nästan den bästa tiden nu, inbjudan är här och kan försöka tolkas, nedräkningen är hanterbar. Snart är det dags. Lite pirrigt i magen!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-31 19:35

Jag har nog inte varit så pepp inför ett Iphone-event sedan Iphone 4 presenterades, men nu för tiden har det mesta läckt innan eventet så det är svårt att bli riktigt överraskad. Men Apple lyckades å andra sidan under årets WWDC-event, så de kan lyckas igen!

  • Medlem
  • 2017-08-31 20:04
Ursprungligen av Ida Blix:

Hur peppade är ni? Det är ju nästan den bästa tiden nu, inbjudan är här och kan försöka tolkas, nedräkningen är hanterbar. Snart är det dags. Lite pirrigt i magen!

Jag är obeskrivligt peppad! Har väntat mycket länge, vill ha en så snabbt som möjligt. Självklart kommer jag att streama eventet, och det hoppas jag att ni gör på Youtube med.

Senast redigerat 2017-08-31 20:23
Ursprungligen av WiFi:

Jag är obeskrivligt peppad! Har väntat mycket länge, vill ha en så snabbt som möjligt. Självklart kommer jag att streama eventet, och det hoppas jag att ni gör det på Youtube med.

Hihi! Härligt att höra!

  • Medlem
  • 2017-08-31 21:46

Vad tror ni om den ryktade dockan på iPhone 8. Spännande utan virtuella knappar ☺️

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-31 21:54

Jättepepp

Ja det är dags för ny lur så man är ju jäkligt pepp på vad slutresultatet och priset blir. Även vilket namn de väljer på specialmodellen ska bli intressant att se. Hoppas även på lite mer info om homepod'en och Apple pay, när är de släpps i Sverige och sånt.

Ursprungligen av Ida Blix:

Hur peppade är ni? Det är ju nästan den bästa tiden nu, inbjudan är här och kan försöka tolkas, nedräkningen är hanterbar. Snart är det dags. Lite pirrigt i magen!

Ursprungligen av ekloev:

Jag har nog inte varit så pepp inför ett Iphone-event sedan Iphone 4 presenterades, men nu för tiden har det mesta läckt innan eventet så det är svårt att bli riktigt överraskad. Men Apple lyckades å andra sidan under årets WWDC-event, så de kan lyckas igen!

Är så sjukt pepp att min sambo säger åt mig att vara tyst ang allt som har med Apple, men i synnerher iPhone att göra. Har aldrig känt den pepp jag känner idag inför ett apple event om jag ska vara ärlig. Är pappaledig samt att chips och läsk köptes in redan inatt så låt 12:e september komma redan nu ?

Ursprungligen av PaO:

Vad tror ni om den ryktade dockan på iPhone 8. Spännande utan virtuella knappar ☺️

Vore på ett sätt grymt om de fick till det, en knapp mindre att fundera på. Men det ställer förstås höga krav, blir lite mindre intuitivt kanske. Känns också extremkrångligt om man måste börja felsöka. Då tycker jag det är skönt med en fysisk knapp jag kan trycka på.

Ursprungligen av Cancerman:

Är så sjukt pepp att min sambo säger åt mig att vara tyst ang allt som har med Apple, men i synnerher iPhone att göra. Har aldrig känt den pepp jag känner idag inför ett apple event om jag ska vara ärlig. Är pappaledig samt att chips och läsk köptes in redan inatt så låt 12:e september komma redan nu ?

Nästan så jag blir avundsjuk! Det låter som att du har laddat upp inför kvällen på ett perfekt vis.

Såklart pepp! Men ekonomiskt inte genomförbart att skaffa 8/X/whatever.. trååååkigt! Men ska bli kul å se grymt snygga produktvideos!

Spännande år nu. Jag ska förmodligen ersätta min fullt fungerande iPhone 6 plus med iPhone 8 eller iPhone SE 2.
Blir en Apple Watch 3 till mamma om den har lte och man kan köra "hitta mina vänner" med den, hon är gammal o jag vill ha lite koll på henne
Homepod vid årsskiftet blir det absolut! Apple TV 4k är osäkert.. Har ju ingen 4K tv

Nyfiken helt klart. Men jättepepp är jag inte. Lovade mig själv att inte köpa ny telefon på fyra år när jag köpte iPhone 6s hösten 2015, så jag kommer inte köpa årets modell(er) ändå. Om två år lär jag dock vara obeskrivligt pepp...

  • Medlem
  • 2017-09-01 13:18
Ursprungligen av Ida Blix:

Vore på ett sätt grymt om de fick till det, en knapp mindre att fundera på. Men det ställer förstås höga krav, blir lite mindre intuitivt kanske. Känns också extremkrångligt om man måste börja felsöka. Då tycker jag det är skönt med en fysisk knapp jag kan trycka på.

Helt klart men vad jag läst så verkar man ha kommit på några svepgester som skall vara enkla. Dockan är lysande i alla fall ☺️

Ursprungligen av Manne23:

Läste precis att Apples Event den 12/9 är bekräftat.

Flera skal-tillverkare har "nya" interna namn på de nya telefonerna. iPhone 8, iPhone 8 Plus och iPhone Edition. Edition låter.... dyrt! :/
Länk

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-09-01 13:35

Hoppas dom löser det bättre än Samsung i alla fall. Det lilla jag provade på brorsans S8 var det otroligt irriterande att behöva svepa upp dockan för att sedan kunna trycka på knapparna....

Är f.ö. lite halvpepp på eventet... vill/behöver inte köpa ny telefon. Min 7+ är bra, jag behöver inte byta, varken till en ny iphone eller note 8.... meeeeeeeeeen.

Ursprungligen av wurpan:

Hoppas dom löser det bättre än Samsung i alla fall. Det lilla jag provade på brorsans S8 var det otroligt irriterande att behöva svepa upp dockan för att sedan kunna trycka på knapparna...

Något säger mig att detta är just en sån grej som Apple fixar, men andra missar helt på.

Ursprungligen av egonprint:

Nyfiken helt klart. Men jättepepp är jag inte. Lovade mig själv att inte köpa ny telefon på fyra år när jag köpte iPhone 6s hösten 2015, så jag kommer inte köpa årets modell(er) ändå. Om två år lär jag dock vara obeskrivligt pepp...

Exakt denna livslängd planerar jag ha på denna 8 eller vad namnet nu blir ?

  • Medlem
  • 2017-09-03 04:35
Ursprungligen av wurpan:

Hoppas dom löser det bättre än Samsung i alla fall. Det lilla jag provade på brorsans S8 var det otroligt irriterande att behöva svepa upp dockan för att sedan kunna trycka på knapparna....

Är f.ö. lite halvpepp på eventet... vill/behöver inte köpa ny telefon. Min 7+ är bra, jag behöver inte byta, varken till en ny iphone eller note 8.... meeeeeeeeeen.

Motsvarande docka på Samsung får man nog säga är Edgepanel. Det du sveper upp från botten är applådan.

Ursprungligen av Erikfridell:

Flera skal-tillverkare har "nya" interna namn på de nya telefonerna. iPhone 8, iPhone 8 Plus och iPhone Edition. Edition låter.... dyrt! :/
Länk

Om namnen blir 8, 8 plus och Edition, vilket inte låter omöjligt alls, så innebär det väl att 7 och 7 plus egentligen borde hetat 6 SE och 6 SE plus?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-09-03 10:42
Ursprungligen av PaO:

Motsvarande docka på Samsung får man nog säga är Edgepanel. Det du sveper upp från botten är applådan.

Jag vet inte om han satt upp sin samsung på något annorlunda sätt eller om det går att ändra men dom tre knapparna för bakåt, hem och multitask var alltid dold och för att t ex. komma till hemskärmen behövde man svepa upp panelen med dom tre knapparna för att komma ut ur en app. Dvs. motsvarande att trycka på hemknappen på iPhone nu.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2017-09-03 11:25

Vad mer än nya iPhone kommer vi få se på eventet? Ny Apple TV med 4K kanske? Jag hade tänkt uppdatera AppleTV 3 parken till något nyare. Nuvarande 4:a lockar mig dock inte särskilt mycket.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-03 12:28
Ursprungligen av onnyt:

Vad mer än nya iPhone kommer vi få se på eventet? Ny Apple TV med 4K kanske? Jag hade tänkt uppdatera AppleTV 3 parken till något nyare. Nuvarande 4:a lockar mig dock inte särskilt mycket.

Jag hoppas att vi får se en rejäl omstöpning av TV OS framöver, 4K och HDR i all ära men det är apparnas gränssnitt och modellen för navigation jag är mest missnöjd med. Riktlinjerna för gränssnitt i TV OS leder till att vissa appar blir osmidiga att använda, där Youtube-appen är ett av de mest tydliga exemplen (jag har både Chromecast 2 och Apple TV 4 hemma).

  • Medlem
  • 2017-09-03 13:28
Ursprungligen av wurpan:

Jag vet inte om han satt upp sin samsung på något annorlunda sätt eller om det går att ändra men dom tre knapparna för bakåt, hem och multitask var alltid dold och för att t ex. komma till hemskärmen behövde man svepa upp panelen med dom tre knapparna för att komma ut ur en app. Dvs. motsvarande att trycka på hemknappen på iPhone nu.

Kanske är en inställnings fråga.
Vet att man kan göra flera inställningar gällande de virtuella knapparna såsom ändra plats och färg. Applådan kan man antingen ha som tidigare en knapp eller svepa uppåt. Men hemknappen skall man alltid kunna trycka på även när den inte syns. Har ingen S8 Telefon och har inte fått min Note 8 ännu men de gånger jag testat en S8 har jag inte upplevt något konstigt jämfört med de virtuella knappar som funnits länge hos Android

Ursprungligen av onnyt:

Vad mer än nya iPhone kommer vi få se på eventet? Ny Apple TV med 4K kanske? Jag hade tänkt uppdatera AppleTV 3 parken till något nyare. Nuvarande 4:a lockar mig dock inte särskilt mycket.

Betan av tvOS har assets för 4K så det är högst troligt att de släpper en ny ATV snart.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-09-05 11:32

Planerar inköp den här hösten, så jag är ruskigt taggad. Samtidigt så håller jag på att söka jobb, och chansen finns att jag landar ett jobb med en telefon i tjänsten, så jag inser att jag i värsta (eller bästa???) fall inte kan beställa direkt efter lansering

1
Bevaka tråden