Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan man köpa Mac-tangentbord MED kabel?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gillar inte att vara bakåtsträvare. Men in det här fallet så behöver jag ha tag i mus och tangetbord till Mac med kabel. Apple verkar ha slutat tillverka dessa och jag har inte hittat någon ersättning.

Produkten är inte tillgänglig i webbshoppen
Ej beställbar
Det är vad det står på de olika webbshopparna. Det verkar inte finnas några Apple tangentbord kvar på marknaden. Det är om någon tillverkare har tangentbord med command-knappen istället för windows-flaggan.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-05 16:21

Här har du ett par som funkar med Mac, har kabel, finns i lager, Svensk eller Nordisk layout.

PS. Du skriver inte till vilken Mac eller hur de ska anslutas till datorn, bara att de ska ha "sladd". Ovan har jag tagit för givet att det är en inte-flong-ny Mac, och att tangentbordet går att ansluta till gammal hederlig USB.

Vill du Apple-tangentbord så är det antingen från någon som har i lager eller begagnat.

Annars är det bara att välja fritt från vilket tangentbord du önskar med kabel som @reboot81.

Ursprungligen av Nordquist:

Gillar inte att vara bakåtsträvare. Men in det här fallet så behöver jag ha tag i mus och tangetbord till Mac med kabel. Apple verkar ha slutat tillverka dessa och jag har inte hittat någon ersättning.

Tangentbordet kommer ju med en kabel, så den borde du kunna koppla in om du vill köra trådad.

Sen borde du kolla på mus från Logitech istället tycker jag.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-05 21:01

Kan man köra Magic Keyboard med sladd och BT avstängt? Kan man köra det med annan dator via USB?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-05 21:22
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Tangentbordet kommer ju med en kabel, så den borde du kunna koppla in om du vill köra trådad.

Ursprungligen av reboot81:

Kan man köra Magic Keyboard med sladd och BT avstängt? Kan man köra det med annan dator via USB?

Apple nämner det inte men jag minns att när det släpptes läste jag i någon test från renommerad site att man kunde använda Magic Keyboard via laddsladden med avstängt Bluetooth. Hittar inte den länken nu, men det finns fler som testat: Using the Magic Trackpad 2 on older Macs (han testar även Magic Keyboard). Se även här och här. Troligen behöver man ändå ha ganska ny version av macOS för kompatabilitet, även om man enligt första länken inte alltid måste ha den version som Apple anger som krav.

Däremot går det inte att använda Magic Mouse trådansluten med laddkabeln. Eftersom lightningkontakten sitter på undersidan av musen....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-05 23:10
Ursprungligen av Nordquist:

Gillar inte att vara bakåtsträvare. Men in det här fallet så behöver jag ha tag i mus och tangetbord till Mac med kabel. Apple verkar ha slutat tillverka dessa och jag har inte hittat någon ersättning.

Jag har Apples tidigare modell med kabel och gillar det, men om jag hade köpt nytt idag så hade jag nog köpt Das Keyboard 4 Professional.

Senast redigerat 2017-09-05 23:30

Jag var kanske lite otydlig med vad jag skulle ha tangentborden.
De ska vara kopplade till fyra nya iMac 27" som står i publika salar på Linnéuniversitetet där jag jobbar.
Då de kommer att "fylla på" tre salar med lite äldre iMac (de första med tunna kanten). så vill jag ha snarlika tangentbord.
Att jag inte vill använda Apples trådlösa tangentbord och mus är för att slippa problem med att de är urladdade eller att någon helt enkelt tagit med sig tangentbordet till sin Mac där hemma. De med kabel är inte lika hett eftertraktade.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-06 08:17
Ursprungligen av Nordquist:

Jag var kanske lite otydlig med vad jag skulle ha tangentborden.
De ska vara kopplade till fyra nya iMac 27" som står i publika salar på Linnéuniversitetet där jag jobbar.
Då de kommer att "fylla på" tre salar med lite äldre iMac (de första med tunna kanten). så vill jag ha snarlika tangentbord.
Att jag inte vill använda Apples trådlösa tangentbord och mus är för att slippa problem med att de är urladdade eller att någon helt enkelt tagit med sig tangentbordet till sin Mac där hemma. De med kabel är inte lika hett eftertraktade.

Makes sense! kanske http://www.data-butiken.com/tangentbord-moss-... har?

Ska kolla! Fast det står --> Lager: Direkt från leverantör
Eftersom Apple slutat tillverka dessa så finns det nog inga att beställa.

Jag har ett begagnat som jag kan sälja till ett mycket förmånligt pris. Osäkert dock om detta strider mot reglerna för trådar här. Om du är intresserad, ring mig på 0737215983.

1
Bevaka tråden